Ne všechno jde vždy hladce - zatímco McLaren si pochvaluje "nejlepší den v roce", Ferrari muselo při včerejším testování čelit hned několika drobným problémům, které prozatím vedoucímu týmu Poháru konstruktérů nedovolily najet potřebný počet kilometrů.
Tým ztratil poměrně dost času dopoledne, kdy se věnoval nápravě drobných potíží s hydraulikou, které se objevily při změně konfigurace vozu. Odpoledne se k těmto problémům přidal i výpadek elektrické energie v garáži týmu. Sebastian Vettel se přesto umístil dosaženým časem 1:31,574 na druhém místě (třetí celkově), nicméně připustil, že se mu zdaleka nepodařilo splnit všechno, co si on a Ferrari předsevzali.
"Mám smíšené pocity, nebylo to ideální. Ztratili jsme spoustu času, protože jsme museli odstranit nějaké problémy s vozem. A potom přišel problém s elektrikou. Celá garáž byla bez proudu, takže dle mého soudu jsme přišli o další dvě hodiny, když jsme se snažili napravit, co se dalo," vysvětluje Vettel, proč najel ve druhém testovacím dni třetí nejmenší počet kol.
"Když už jsme se dostali na trať, vyzkoušeli jsme alespoň pár věcí. Antonio Giovinazzi měl včera větší štěstí, zvládl většinu programu, díky němuž jsme si potvrdili několik věcí. Pokud by byly podmínky ideální, navázal bych na něj, ale to by opravdu chtělo zajet více kol," pokračuje Vettel.
Na otázku, zda vnímá práci svého prozatím největšího konkurenta, Vettel odvětil, že se o program Mercedesu příliš nestará, protože německá značka se zaměřila na extenzivní program testování pneumatik.
"Nevím, co vlastně dělali. Jezdili celý den a my jsme se odpoledne na trať moc nedostali. Možná předtím jsem měl byl trochu zvědavý, ale pokud se máte plně věnovat vlastnímu časovému rozvrhu, nezáleží vám na tom, co dělají jinde. S naším vozem jsem v rozumné míře spokojen. Po celý víkend jsme měli dobré nastavení a v testech se to potvrdilo," uzavírá Vettel.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.