Ne všechno jde vždy hladce - zatímco McLaren si pochvaluje "nejlepší den v roce", Ferrari muselo při včerejším testování čelit hned několika drobným problémům, které prozatím vedoucímu týmu Poháru konstruktérů nedovolily najet potřebný počet kilometrů.
Tým ztratil poměrně dost času dopoledne, kdy se věnoval nápravě drobných potíží s hydraulikou, které se objevily při změně konfigurace vozu. Odpoledne se k těmto problémům přidal i výpadek elektrické energie v garáži týmu. Sebastian Vettel se přesto umístil dosaženým časem 1:31,574 na druhém místě (třetí celkově), nicméně připustil, že se mu zdaleka nepodařilo splnit všechno, co si on a Ferrari předsevzali.
"Mám smíšené pocity, nebylo to ideální. Ztratili jsme spoustu času, protože jsme museli odstranit nějaké problémy s vozem. A potom přišel problém s elektrikou. Celá garáž byla bez proudu, takže dle mého soudu jsme přišli o další dvě hodiny, když jsme se snažili napravit, co se dalo," vysvětluje Vettel, proč najel ve druhém testovacím dni třetí nejmenší počet kol.
"Když už jsme se dostali na trať, vyzkoušeli jsme alespoň pár věcí. Antonio Giovinazzi měl včera větší štěstí, zvládl většinu programu, díky němuž jsme si potvrdili několik věcí. Pokud by byly podmínky ideální, navázal bych na něj, ale to by opravdu chtělo zajet více kol," pokračuje Vettel.
Na otázku, zda vnímá práci svého prozatím největšího konkurenta, Vettel odvětil, že se o program Mercedesu příliš nestará, protože německá značka se zaměřila na extenzivní program testování pneumatik.
"Nevím, co vlastně dělali. Jezdili celý den a my jsme se odpoledne na trať moc nedostali. Možná předtím jsem měl byl trochu zvědavý, ale pokud se máte plně věnovat vlastnímu časovému rozvrhu, nezáleží vám na tom, co dělají jinde. S naším vozem jsem v rozumné míře spokojen. Po celý víkend jsme měli dobré nastavení a v testech se to potvrdilo," uzavírá Vettel.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.