Ne všechno jde vždy hladce - zatímco McLaren si pochvaluje "nejlepší den v roce", Ferrari muselo při včerejším testování čelit hned několika drobným problémům, které prozatím vedoucímu týmu Poháru konstruktérů nedovolily najet potřebný počet kilometrů.
Tým ztratil poměrně dost času dopoledne, kdy se věnoval nápravě drobných potíží s hydraulikou, které se objevily při změně konfigurace vozu. Odpoledne se k těmto problémům přidal i výpadek elektrické energie v garáži týmu. Sebastian Vettel se přesto umístil dosaženým časem 1:31,574 na druhém místě (třetí celkově), nicméně připustil, že se mu zdaleka nepodařilo splnit všechno, co si on a Ferrari předsevzali.
"Mám smíšené pocity, nebylo to ideální. Ztratili jsme spoustu času, protože jsme museli odstranit nějaké problémy s vozem. A potom přišel problém s elektrikou. Celá garáž byla bez proudu, takže dle mého soudu jsme přišli o další dvě hodiny, když jsme se snažili napravit, co se dalo," vysvětluje Vettel, proč najel ve druhém testovacím dni třetí nejmenší počet kol.
"Když už jsme se dostali na trať, vyzkoušeli jsme alespoň pár věcí. Antonio Giovinazzi měl včera větší štěstí, zvládl většinu programu, díky němuž jsme si potvrdili několik věcí. Pokud by byly podmínky ideální, navázal bych na něj, ale to by opravdu chtělo zajet více kol," pokračuje Vettel.
Na otázku, zda vnímá práci svého prozatím největšího konkurenta, Vettel odvětil, že se o program Mercedesu příliš nestará, protože německá značka se zaměřila na extenzivní program testování pneumatik.
"Nevím, co vlastně dělali. Jezdili celý den a my jsme se odpoledne na trať moc nedostali. Možná předtím jsem měl byl trochu zvědavý, ale pokud se máte plně věnovat vlastnímu časovému rozvrhu, nezáleží vám na tom, co dělají jinde. S naším vozem jsem v rozumné míře spokojen. Po celý víkend jsme měli dobré nastavení a v testech se to potvrdilo," uzavírá Vettel.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.