Na sloupky Felipe Massy si čtenáři a příznivci F1 určitě zvykli. Proto některým mohlo být líto, že tento brazilský veterán bude se svými názory chybět - okolnosti však způsobily, že minimálně rok budeme číst jeho postřehy, názory a hodnocení dění v F1 dál.
Tak jsem tu znovu. Po rozloučení na sklonku roku 2016 to netrvalo příliš dlouho a Williams Martini Racing se mě zeptal, jestli bych se nechtěl vrátit k týmu. Moje odpověď byla samozřejmě ano. Co se týče fyzické přípravy a poté testů v Barceloně, strávil jsem náročnou zimu. Z Circuit de Catalunya jsem odjížděl s pozitivními pocity: nový vůz se choval velice dobře navzdory tomu, že třídenní testování nebylo dostatečné, abychom stoprocentně pochopili jeho chování. Do Melbourně jsem odjížděl optimisticky naladěn.
Že nešlo o mylné hodnocení, to mi potvrdily hned první tréninky v Albert Parku. Vůz se rozhodně zlepšil, začali jsme dobře. Leč moje příprava na samotnou kvalifikaci nebyla ideální. Zvláště v druhém tréninku jsem měl určité problémy s elektrikou, kvůli tomu jsme museli revidovat náš program - zejména nás to ovlivnilo v tom, že jsme v pátek vůbec nevyzkoušeli ultraměkkou směs. V sobotu ráno jsem musel provést dlouhou pasáž, která se měla původně konat předchozího dne. Až potom mělo dojít na kvalifikační simulaci, ke které jsem se ale kvůli červeným vlajkám vůbec nedostal.
Nejlepší možný výsledekPrávě tyto okolnosti způsobily, že jsem do kvalifikace šel tak trochu naslepo, co se týče referenčních bodů, ale nakonec to šlo dobře. Byl jsem spokojený s nastavením, ale musím říci, že mě hodně překvapil Romain Grosjean, zvláště proto, že se ocitl před námi. V závodě jsem potvrdil, že můj vůz má slušné tempo a obsadil šesté místo. Po Ferrari, Mercedesu a Red Bullu jsme byli nejrychlejší a myslím, že se nám podařilo vydolovat to nejlepší, co v dané situaci bylo možné. Takže - dobrý začátek, důležité body, spokojenost.
Pochopitelně je tu mezera od špičkových týmů, ta je poměrně velká a je jasné, že změna pravidel prospěla těm, kteří mají silnější finanční zdroje. Red Bull dosud neprokázal svůj plný potenciál, na Mercedes a Ferrari ztrácí půl vteřiny, my pak dvojnásobek této hodnoty.
Ferrari může vyhrát šampionátFerrari mě opravdu překvapilo. Po problémech, které měl tento tým v minulé sezóně byli mnozí odborníci přesvědčeni, že potíže budou mít dopad i na letošní ročník. Ferrari však vyvíjelo svůj vůz v roce 2016 až do konce sezóny, což pro někoho mohlo být zavádějící v tom, že nebudou mít čas na přípravu vozu pro rok 2017. Ale v Maranellu odvedli výbornou práci.
Vůz byl okamžitě konkurenceschopný a věřím, že s ním může Ferrari vyhrát šampionát. Mercedes je pravděpodobně o jednu nebo dvě desetiny rychlejší, ale Sebastian Vettel potvrdil, že je připraven a hlavně schopen využít jakoukoli chybu, kterou jeho soupeři udělají - bez ohledu na to, jak moc je velká.
Pro náš sport je důležité, že se na nejvyšším stupni vítězů objevuje i jiné jméno. Fanoušci o tom mohou více mluvit, protože pokud vyhrává jen jeden tým, většinou se debata vytrácí. Já doufám, že budu moci využít všech příležitostí, které se před námi otevírají - mám pocit, že jich letos bude hned několik.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.