Tři roky spolu sváděli souboje o mistrovský titul a dvakrát byl úspěšnější Hamilton. Když mu ubyl velký soupeř, vypadalo to na příjemnou cestu za čtvrtým titulem. Jenže první závod sezóny provázené významnými změnami postavil před Lewise Hamiltona novou výzvu.
Sice existuje i názor, že Hamilton měl v posledním souboji s Rosbergem o korunu krále F1 více smůly, ale to jsou spíše dohady ex-post. Hamilton musel po Grand Prix Austrálie čelit faktu, že Ferrari je nepříjemně rychlé, hned se také dočkal poměrně očekávaného dotazu, zda pro něj bude čtyřnásobný šampion Vettel tvrdším oříškem než Rosberg.
"Určitě, určitě ano. Myslím, že v tomto roce uvidíme nejlepší piloty skutečně na vrcholu. Je zřejmé, že by bylo i skvělé mít tu Fernanda Alonsa, ale bohužel to nevypadá, že se tak v dohledné době stane. Ale Sebastian se svými čtyřmi tituly takovým pilotem je. Je nadále velmi silný a věřím, že bude pokračovat ještě hodně let. Za souboj s Ferrari jsem opravdu hodně vděčný, je to skvělé!" svěřil se Hamilton po Grand Prix Austrálie.
Vztah mezi Hamiltonem a Rosbergem byl často velice napjatý, a to i přes opakované ujišťování ze strany týmu, že k sobě oba piloti chovají patřičný respekt. Hamilton už se nechal slyšet, že se těší na spolupráci s Valtteri Bottasem, protože nebude muset řešit žádné "myšlenkové hry".
"Proti Sebastianovi jsem vlastně v mnoha závodech nebojoval, ale naše vztahy byly vždy na uctivé úrovni. Domnívám se, že mezi námi je velký respekt a jsem si jist, že bude i nadále růst," odpověděl Hamilton na otázku, jaké vztahy panují mezi ním a Vettelem.
Hlad po titulu se zdvojnásobilHamilton prohlásil ještě v době, kdy Nico Rosberg nezveřejnil svůj záměr opustit F1, že porážka od týmového kolegy v souboji o loňský titul ho to to více motivuje, aby uspěl v tomto roce. Opakovaně zdůraznil, že jeho soukromé aktivity mimo závodní trať nijak neovlivňují jeho výkony, naopak jeho hlad po čtvrtém titulu je nyní dvojnásobný.
"Letos v zimě jsem dělal přesně to, co každý předchozí rok. Vypadá to, že lidé raději soudí věci, které vidí, ale když se podíváte na předchozí roky, zase jsem pro první závod fit a získal pole-position stejně jako v předchozích třech letech. Pokaždé jsem přijel připraven a nic z toho, co dělám pro své rozptýlení, mě nijak neovlivnilo. Za poslední roky jsem svedl mnoho fantastických soubojů a v posledním roce jsem měl k titulu hodně blízko, samozřejmě chci vyhrát letošní šampionát víc než kdykoli předtím. Zatímco loni jsem si myslel, že už nemohu po titulu víc toužit, nyní se můj hlad po něm zdvojnásobil. Jsem připraven," dodává Hamilton.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.