Nikdo si pochopitelně nemyslí, že by si piloti F1 vozili v kokpitu termosku s tradičním černým nápojem a na dlouhých rovinkách si zavdali osvěžujícího moku. Dvojnásobný mistr světa tím parafrázuje skutečnost, že čas na reakce za volantem se podstatně zkracuje.
Reakce na chyby už není v takovém duchu, že by to pilot stihl za doušku kávy, to je Alonsova nadnesená interpretace. Nová generace vozů F1 vyžaduje okamžitou reakci, pokud nemá dojít k nehodě. Vozy jsou širší a rychlejší, což je u příznivců přijímáno s nadšením (i když trochu ochládajícím), dokonce se tvrdí, že přetížení v zatáčkách má dosahovat hodnoty až 8G, takže piloti se musí vyrovnávat s docela novým scénářem.
"Když se s vozem propadnete dozadu, je nesmírně těžké se vrátit na svou pozici, protože nové vozy jsou v zatáčkách hodně rychlé. Takže máte nějakou půlvteřinu na reakci. Loni jste měli až čtyři - to jste mohli mít po ruce šálek kávy a v klidu se napít. Jsme konečně v jiné kategorii a ve skutečné F1. Jsem rád, že nové vozy jsou rychlejší v zatáčkách než bývalá GP2 a japonská Formule Super, případně některé další kategorie, v nichž byla auta rychlejší než F1," libuje si Alonso.
Mezi fanoušky i odborníky se už objevily první skeptické úvahy týkajících se dopadu technických změn na průběh závodů a konkrétně předjíždění, ale Alonso si z toho velkou hlavu nedělá.
"Vozy nám poskytují mnohem větší radost z jízdy, rychlost v zatáčkách z nich zase udělala auta důstojná názvu F1. Myslím, že si fanoušci zamilují pocit, když se budou dívat z tribuny na auto, jak rychle nyní jede do zatáčky. Myslím, že i v televizi vypadají závody mnohem lépe. Pořád ale chybí pořádný hluk, který je součástí DNA Formule 1, ale o víc diváci rozhodně nepřicházejí. Náš sport je teď v dobré pozici a pokud jde o show a vzrušující podívanou, o nic nepřijdou. Také jsem četl, že možná dojde po prvních dvou závodech k určitým úpravám DRS zón, takže je vidět, že se všichni snaží udělat F1 zase velkolepou. Jsem z toho opravdu šťastný," pokračuje Alonso.
Španělský pilot také dodává, že pravidla pro rok 2017 dávají možnost pilotům, aby byli tou rozhodující složkou ve výkonu vozidla, což ho nesmírně těší. Konečně se tak projeví rozdíl mezi zkušenými piloty a jejich kolegy, kteří se na závodních drahách teprve etablují.
"Rozhodně jsem potěšen, jak k věci přistupují některé rýmy. Mají jednoho zkušeného pilota a vedle něj třeba i absolutního nováčka. Na okruzích jako v Melbourne, které jsou úzké a hrbolaté, kde musíte jet s autem naplno, není snadné se dostat do závodního režimu. Vozy se určitě ovládají mnohem obtížněji - což je jedině dobře," končí své zamyšlení Alonso.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.