Problémy při testech naznačují, že McLaren ani letos nemusí čekat zrovna veselý rok. Je tu sice ještě možnost, že ve Wokingu během dvou týdnů dokážou zázrak a dvojice Alonso a Vandoorne překvapí. Právě to ale prvně jmenovaný neočekává.
Fernando Alonso totiž prohlásil, že nečeká žádné pronikavé zlepšení a tudíž jeho trable s McLarenem ještě nedospěly do svého konce, ale zároveň apeluje na fakt, že Grand Prix není žádná "charitativní akce", kterou by šlo jen tak vypustit. Pokud v ní McLaren nebude schopen zajet kloudný výsledek, měl by ji aspoň plně využít pro další progres.
Přitom se čekalo, že po dvou nepříliš slavných úvodních prezentacích letos McLaren opravdu naplní své vize a posune se blíž k boji o stupně vítězů. Jenže přepracovaný agregát Honda byl během testů sužován nespolehlivostí, které měly být způsobeny nepředvídatelnými vibracemi, to vedlo ke značnému napětí mezi týmem a dodavatelem motorů. Poté se objevily v médiích zprávy, že McLaren hledá alternativní řešení v oblasti dodávek motoru.
Co nyní čeká McLaren Honda?Alonso, který po barcelonských testech o motoru Honda prohlásil, že nemá výkon ani spolehlivost, nicméně doufá, že od testovacích programů dojde ke zlepšení, které nakonec udělají z nového McLarenu MCL32 konkurenceschopný monopost.
"Jsem si jist, že tým poslední týdny pracoval velmi tvrdě na zlepšení situace a dorazil do Austrálie přeci jenom lépe připraven utkat se se soupeři. Ve Formuli 1 ale během dvou týdnů těžko předvedete nějaké zázraky, takže očekávám těžký víkend. Musíme zůstat oběma nohama na zemi s vědomím, že pokud nějaké potíže nastanou, bude je třeba řešit. Zároveň ale je třeba mít na paměti, že závodíme, už nejde o žádné testování, stát se může cokoliv. Existují možností odpadnutí, takže je třeba závodní víkend začít s tím, že máme nějaké poznatky a musíme chtít vytěžit maximum. Doufejme, že se nám podaří více zatlačit a najít skutečné limity, protože něco podobného jsme během zimních testů nikdy nedokázali," vyjádřil své odhodlání Alonso.
Závodní ředitel týmu Eric Boullier už v průběhu tohoto týdne prohlásil, že ohledně prvního závodu nehodlá nic slibovat, ani nic předpovídat, a to i navzdory tomu, že Honda potvrdila schopnost učinit od konce testů pokrok v mapování motoru a dalších oblastech.
Alonso byl konkrétně dotázán zda se tým za takové situace nachází v pozici, kdy musí první čtyři závody sezóny de facto vzdát. "Žádné odepisování! Nejsme tady proto, abychom čekali čtyři, šest nebo dokonce osm závodů, než se zlepšíme. Musíme to udělat už zítra! A jestli to nepůjde zítra, tak v sobotu. A kdybychom neměli nárok ani v sobotu, tak to musíme zvládnout v neděli. Jsme ve Formuli 1 a ne v nějakém charitativním utkání, kde se hraje jen tak pro zábavu. Musíme se snažit konkurovat, porazit naše soupeře, musíme být nejlepší. O to tady jde!"
Zůstane kvůli Mercedesu?Alonso samozřejmě nemohl ignorovat zprávy, že McLaren kontaktoval Mercedes ohledně budoucí dodávky motorů. Sám volí v tomto směru velmi opatrný tón a odvolává se na skutečnost, že jde spíš o teoretickou, než nějakou konkrétní rovinu.
"To je spíš otázka pro tým. Je zřejmé, že o tom něco vím, jsou mi známy nějaké spekulace a pár informací, které znám z tisku. Ale o tom se moc bavit nechci. Spoléhám se jen na své schopnosti a doufám, že tým bude mít zítra víc podkladů pro případnou odpověď," komentoval dotaz Alonso. Ještě stručnější byl u otázky, zda by v případě dohody mezi McLarenem a Mercedesem o dodávce motorů v příštím roce zvážil prodloužení smlouvy, která mu končí letos v prosinci, novináři se dočkali lakonického: "Nevím!"
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.