Kanadský nováček Lance Stroll neměl zrovna ukázkový vstup do testovacího programu. Během dvou dní způsobil tři karamboly a zvláště ten poslední přinutil tým Williams přehodnotit závěr první část jízd v Barceloně.
Svého mladého kolegy se zastal mnohem zkušenější Felipe Massa, který prohlásil, že nové vozy pro „rookies“, mezi něž se Stroll řadí, není vůbec jednoduché pilotovat. Zároveň vyslovil přesvědčení, že se osmnáctiletému rodákovi z Montréalu povede v dnešních testech mnohem lépe. Nastavil mu ovšem laťku velice vysoko. Brazilec připouští, že Stroll se ocitl v nelehké situaci, protože nové předpisy postavily jeho kolegu do situace, kdy je pro nováčky mnohem obtížnější se situaci přizpůsobit.
„Určitě by bylo lepší absolvovat první sezónu v době, kdy byl menší přítlak a tím pádem i menší nároky na fyzičku pilota. Tyto dva aspekty jsou dnes mnohem tvrdší. Auta nejsou jednoduchá a pro mladíka jako Lance to není jiné. Moc dobře si vzpomínám, jaké chyby jsem dělal, když mi bylo osmnáct. Proto nesmíme na jeho mládí zapomínat, má před sebou ještě dlouhou cestu,“ hodnotí svého kolegu Massa.
Zkušený veterán si je dobře vědom, že Strollovy incidenty stály v konečném důsledku Williams drahocenný čas při zjišťování dat před prvním závodem, ale byla by chyba svalovat vinu jenom na jeho kolegu.
„Pokud se zaměříme na to, co se stalo minulý týden, není to jenom jeho chyba. Týmu chyběly některé náhradní díly – kdybychom je měli, pravděpodobně by byl testovací program úspěšně dokončen. Vždy je možné chybovat. V úterý jsem také vyjel mimo trať a jen jsem se modlil, aby se něco nezlomilo. Nakonec to bylo v pořádku, ale mohl jsem ohrozit celý testovací den. Nemá smysl Lance kritizovat, je třeba mu dát čas, aby měl pro svou práci klid,“ dodává Massa.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.