Kanadský nováček Lance Stroll neměl zrovna ukázkový vstup do testovacího programu. Během dvou dní způsobil tři karamboly a zvláště ten poslední přinutil tým Williams přehodnotit závěr první část jízd v Barceloně.
Svého mladého kolegy se zastal mnohem zkušenější Felipe Massa, který prohlásil, že nové vozy pro „rookies“, mezi něž se Stroll řadí, není vůbec jednoduché pilotovat. Zároveň vyslovil přesvědčení, že se osmnáctiletému rodákovi z Montréalu povede v dnešních testech mnohem lépe. Nastavil mu ovšem laťku velice vysoko. Brazilec připouští, že Stroll se ocitl v nelehké situaci, protože nové předpisy postavily jeho kolegu do situace, kdy je pro nováčky mnohem obtížnější se situaci přizpůsobit.
„Určitě by bylo lepší absolvovat první sezónu v době, kdy byl menší přítlak a tím pádem i menší nároky na fyzičku pilota. Tyto dva aspekty jsou dnes mnohem tvrdší. Auta nejsou jednoduchá a pro mladíka jako Lance to není jiné. Moc dobře si vzpomínám, jaké chyby jsem dělal, když mi bylo osmnáct. Proto nesmíme na jeho mládí zapomínat, má před sebou ještě dlouhou cestu,“ hodnotí svého kolegu Massa.
Zkušený veterán si je dobře vědom, že Strollovy incidenty stály v konečném důsledku Williams drahocenný čas při zjišťování dat před prvním závodem, ale byla by chyba svalovat vinu jenom na jeho kolegu.
„Pokud se zaměříme na to, co se stalo minulý týden, není to jenom jeho chyba. Týmu chyběly některé náhradní díly – kdybychom je měli, pravděpodobně by byl testovací program úspěšně dokončen. Vždy je možné chybovat. V úterý jsem také vyjel mimo trať a jen jsem se modlil, aby se něco nezlomilo. Nakonec to bylo v pořádku, ale mohl jsem ohrozit celý testovací den. Nemá smysl Lance kritizovat, je třeba mu dát čas, aby měl pro svou práci klid,“ dodává Massa.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.