Zpočátku to vypadalo opět na malér, připomínající loňský rok. V druhých dvou dnech se oranžové vozy probraly k životu, ale z týmového vyjádření jasně vyznívá, že zdaleka nevládne v jeho řadách spokojenost.
Není to jenom otázka dosahovaných časů, široce se rozebíralo především selhání Hondy, které ovlivnilo první dva dny testů. Na toto téma se rozvinula široká diskuse a sportovní ředitel japonské značky se dokonce stáji za přístup dodavatele motorů omluvil, stejně tak i pilotům, kteří kvůli tomu neprožili nejpovedenější testy.
Eric Boullier sice v prvních prohlášeních pro tisk uvedl, že šasi McLarenu není vůbec špatné (více zde), ale zároveň neskrývá určitý pesimismus. Podle jeho názoru stále není situace perspektivní, ačkoliv v zimní přestávce nejen on, ale i Fernando Alonso ubezpečovali fanoušky týmu, že letos ještě není na pořad dne boj o titul.
"Není to nijak skvělé, vůbec jsme se nedostali na tu úroveň, kterou jsme si představovali. Nemáme odjeto dost kilometrů, nesplnili jsme naše úkoly a nepředvedli zdaleka všechno. Ale máme za sebou pár stovek mil a začali pracovat na autě a chápání toho, jak funguje," vysvětlil své stanovisko Boullier serveru motorsport.com.
Jako hlavní příčiny problémů vidí Boullier v potížích s olejovým systémem a vnitřním spalováním motoru, které v prvních dvou dnech znemožnilo McLarenu odjet potřebný počet kilometrů. Boullier je z toho důvodu přesvědčen, že ona cenná vzdálenost bude hrát roli a je velmi nepravděpodobné, že by se ji do Melbourne podařilo zacelit.
"Žádné řešení, jak nahradit ztracený čas, neexistuje. Musíme se nyní dostat do určitého bodu a stanovit nové priority a seznam věcí, které musíme vědět. Některé páteční tréninky pak budou muset být vyhrazeny jako zkušební jízdy, které nahradí to, co jsme potřebovali zjistit v Barceloně. Nedá se to řešit jinak, čas vám nikdo nevrátí. A jeho ztrátu nic nenahradí. Musíme rozlišit priority v oblasti zkoušek, co chceme otestovat, co potřebujeme ověřit, co bude třeba příští týden udělat lépe," pokračuje Boullier.
Už bylo zmíněno, že v oblasti šasi je Boullier po výkonnostní stránce vcelku spokojen, ale je si také dobře vědom toho, že jde jenom o část úspěchu a konečný výsledek bude do značné míry závislý na spolehlivosti motoru Honda. Od toho se také odvíjejí cíle pro rok 2017.
"Záleží na tom, o jaké cíle se jedná. Ty, které jsme si jako McLaren interně nastavili, byly téměř všechny splněny. Ale naše cíle na závodních okruzích jsou rozličné. Musíme čekat, co udělá Honda. Podle toho, co jsme viděli v uplynulém týdnu, bude potřeba leccos dát do pořádku, řekněme. Já sám pracuji mnohem usilovněji než kdy předtím a jsem maximálně soustředěný, zejména po předchozím roce, kdy jsem také pracoval velmi tvrdě, ale výsledky, které jsem očekával, se prostě nedostavily. Chci tedy změny a na těch já s celým týmem razantně pracujeme, ale je opravdu těžké jich dosáhnout. Nejsem si zcela jistý, ale mám za to, že žádný jiný tým, který v minulosti dobyl titul mistra světa, to nemá s ohledem na změny pravidel tak těžké - a právě to je pro nás velký cíl," dodává Boullier.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.