Zpočátku to vypadalo opět na malér, připomínající loňský rok. V druhých dvou dnech se oranžové vozy probraly k životu, ale z týmového vyjádření jasně vyznívá, že zdaleka nevládne v jeho řadách spokojenost.
Není to jenom otázka dosahovaných časů, široce se rozebíralo především selhání Hondy, které ovlivnilo první dva dny testů. Na toto téma se rozvinula široká diskuse a sportovní ředitel japonské značky se dokonce stáji za přístup dodavatele motorů omluvil, stejně tak i pilotům, kteří kvůli tomu neprožili nejpovedenější testy.
Eric Boullier sice v prvních prohlášeních pro tisk uvedl, že šasi McLarenu není vůbec špatné (více zde), ale zároveň neskrývá určitý pesimismus. Podle jeho názoru stále není situace perspektivní, ačkoliv v zimní přestávce nejen on, ale i Fernando Alonso ubezpečovali fanoušky týmu, že letos ještě není na pořad dne boj o titul.
"Není to nijak skvělé, vůbec jsme se nedostali na tu úroveň, kterou jsme si představovali. Nemáme odjeto dost kilometrů, nesplnili jsme naše úkoly a nepředvedli zdaleka všechno. Ale máme za sebou pár stovek mil a začali pracovat na autě a chápání toho, jak funguje," vysvětlil své stanovisko Boullier serveru motorsport.com.
Jako hlavní příčiny problémů vidí Boullier v potížích s olejovým systémem a vnitřním spalováním motoru, které v prvních dvou dnech znemožnilo McLarenu odjet potřebný počet kilometrů. Boullier je z toho důvodu přesvědčen, že ona cenná vzdálenost bude hrát roli a je velmi nepravděpodobné, že by se ji do Melbourne podařilo zacelit.
"Žádné řešení, jak nahradit ztracený čas, neexistuje. Musíme se nyní dostat do určitého bodu a stanovit nové priority a seznam věcí, které musíme vědět. Některé páteční tréninky pak budou muset být vyhrazeny jako zkušební jízdy, které nahradí to, co jsme potřebovali zjistit v Barceloně. Nedá se to řešit jinak, čas vám nikdo nevrátí. A jeho ztrátu nic nenahradí. Musíme rozlišit priority v oblasti zkoušek, co chceme otestovat, co potřebujeme ověřit, co bude třeba příští týden udělat lépe," pokračuje Boullier.
Už bylo zmíněno, že v oblasti šasi je Boullier po výkonnostní stránce vcelku spokojen, ale je si také dobře vědom toho, že jde jenom o část úspěchu a konečný výsledek bude do značné míry závislý na spolehlivosti motoru Honda. Od toho se také odvíjejí cíle pro rok 2017.
"Záleží na tom, o jaké cíle se jedná. Ty, které jsme si jako McLaren interně nastavili, byly téměř všechny splněny. Ale naše cíle na závodních okruzích jsou rozličné. Musíme čekat, co udělá Honda. Podle toho, co jsme viděli v uplynulém týdnu, bude potřeba leccos dát do pořádku, řekněme. Já sám pracuji mnohem usilovněji než kdy předtím a jsem maximálně soustředěný, zejména po předchozím roce, kdy jsem také pracoval velmi tvrdě, ale výsledky, které jsem očekával, se prostě nedostavily. Chci tedy změny a na těch já s celým týmem razantně pracujeme, ale je opravdu těžké jich dosáhnout. Nejsem si zcela jistý, ale mám za to, že žádný jiný tým, který v minulosti dobyl titul mistra světa, to nemá s ohledem na změny pravidel tak těžké - a právě to je pro nás velký cíl," dodává Boullier.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.