Sauber, Wiliams, Force India, Renault... všechny vozy zatím ve větší nebo menší míře vsadily na aerodynamický prvek před zadním křídlem, označovaný za "žraločí ploutev". Až Mercedes zůstal ve své míře konzervativní a na zadní straně krytu motoru najdeme jen náznak podobného prvku.
Zařadí se do houfu ostatních, nebo půjde vlastní cestou? U Mercedesu údajně nejsou ještě rozhodnuti, zda opatří své vozy podobným řešením. Při svém krátkém výjezdu při čtvrteční předváděčce totiž tým vyzkoušel radikálně zvýšené T-křídlo, komponent v přední části zadního spoileru. Bude to cesta, nebo jenom pokus? Technický ředitel Aldo Costa uvedl, že šlo víceméně jen o nápad, rozhodnutí padne teprve při testech v Barceloně.
"Náš koncept se hodně liší od řešení přijatých od ostatních týmů, které v drtivé míře dosud volily onen aerodynamický prvek k lepšímu proudění vzduchu na zadní křídlo. Už jsme viděli hodně snímků jiných vozů, ale od této chvíle až do prvního závodu ještě poběží nepřetržitě vývojový program," vysvětlil situaci Costa.
"Určitě jste si všimli, že představení proběhlo bez T-křídla, pak jsme udělali další zkoušky - pokračování nás čeká v Barceloně, kde budeme postupně den po dni zkoušet různé konfigurace. Také se budou zkoušet další varianty v kombinaci s novým zadním křídlem pro Melbourne," dodal Costa.
Jak už bylo během připrav na letošní sezónu naznačeno, týmy F1 hodně hovoří o agresivních aerodynamických podmínkách v počátečních fázích sezóny, ostatně i Costa naznačil, že Mercedes přiveze do Melbourne jak přední, tak zadní křídlo zcela nové. "Vůz se od této chvíle až do Melbourne po aerodynamické stránce prakticky celý změní," potvrdil záměr Mercedesu Aldo Costa.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.