Sauber, Wiliams, Force India, Renault... všechny vozy zatím ve větší nebo menší míře vsadily na aerodynamický prvek před zadním křídlem, označovaný za "žraločí ploutev". Až Mercedes zůstal ve své míře konzervativní a na zadní straně krytu motoru najdeme jen náznak podobného prvku.
Zařadí se do houfu ostatních, nebo půjde vlastní cestou? U Mercedesu údajně nejsou ještě rozhodnuti, zda opatří své vozy podobným řešením. Při svém krátkém výjezdu při čtvrteční předváděčce totiž tým vyzkoušel radikálně zvýšené T-křídlo, komponent v přední části zadního spoileru. Bude to cesta, nebo jenom pokus? Technický ředitel Aldo Costa uvedl, že šlo víceméně jen o nápad, rozhodnutí padne teprve při testech v Barceloně.
"Náš koncept se hodně liší od řešení přijatých od ostatních týmů, které v drtivé míře dosud volily onen aerodynamický prvek k lepšímu proudění vzduchu na zadní křídlo. Už jsme viděli hodně snímků jiných vozů, ale od této chvíle až do prvního závodu ještě poběží nepřetržitě vývojový program," vysvětlil situaci Costa.
"Určitě jste si všimli, že představení proběhlo bez T-křídla, pak jsme udělali další zkoušky - pokračování nás čeká v Barceloně, kde budeme postupně den po dni zkoušet různé konfigurace. Také se budou zkoušet další varianty v kombinaci s novým zadním křídlem pro Melbourne," dodal Costa.
Jak už bylo během připrav na letošní sezónu naznačeno, týmy F1 hodně hovoří o agresivních aerodynamických podmínkách v počátečních fázích sezóny, ostatně i Costa naznačil, že Mercedes přiveze do Melbourne jak přední, tak zadní křídlo zcela nové. "Vůz se od této chvíle až do Melbourne po aerodynamické stránce prakticky celý změní," potvrdil záměr Mercedesu Aldo Costa.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.