Vydá se Mercedes cestou "žraločích ploutví" jako ostatní týmy?

Mercedes W08 jako první vůz nemá zatím typickou "žraločí ploutev"
Mercedes W08 jako první vůz nemá zatím typickou "žraločí ploutev", foto: Mercedes AMG F1 Team
Robert RoBertino Pavelka 23. února 2017 21:30
Sdílej:

Sauber, Wiliams, Force India, Renault... všechny vozy zatím ve větší nebo menší míře vsadily na aerodynamický prvek před zadním křídlem, označovaný za "žraločí ploutev". Až Mercedes zůstal ve své míře konzervativní a na zadní straně krytu motoru najdeme jen náznak podobného prvku.

Zařadí se do houfu ostatních, nebo půjde vlastní cestou? U Mercedesu údajně nejsou ještě rozhodnuti, zda opatří své vozy podobným řešením. Při svém krátkém výjezdu při čtvrteční předváděčce totiž tým vyzkoušel radikálně zvýšené T-křídlo, komponent v přední části zadního spoileru. Bude to cesta, nebo jenom pokus? Technický ředitel Aldo Costa uvedl, že šlo víceméně jen o nápad, rozhodnutí padne teprve při testech v Barceloně.

"Náš koncept se hodně liší od řešení přijatých od ostatních týmů, které v drtivé míře dosud volily onen aerodynamický prvek k lepšímu proudění vzduchu na zadní křídlo. Už jsme viděli hodně snímků jiných vozů, ale od této chvíle až do prvního závodu ještě poběží nepřetržitě vývojový program," vysvětlil situaci Costa. 

"Určitě jste si všimli, že představení proběhlo bez T-křídla, pak jsme udělali další zkoušky - pokračování nás čeká v Barceloně, kde budeme postupně den po dni zkoušet různé konfigurace. Také se budou zkoušet další varianty v kombinaci s novým zadním křídlem pro Melbourne," dodal Costa.

Jak už bylo během připrav na letošní sezónu naznačeno, týmy F1 hodně hovoří o agresivních aerodynamických podmínkách v počátečních fázích sezóny, ostatně i Costa naznačil, že Mercedes přiveze do Melbourne jak přední, tak zadní křídlo zcela nové. "Vůz se od této chvíle až do Melbourne po aerodynamické stránce prakticky celý změní," potvrdil záměr Mercedesu Aldo Costa.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.