Příchod dánského pilota do amerického týmu vyvolává otazníky, zda Magnussen svými výkony dokáže předčít Estebana Gutiérreze, jenž mu musel udělat místo. Vyjadřuje se k tomu jeho nynější týmový kolega.
Třicetiletý Romain Grosjean připouští, že zase tak dobře Kevina Magnussena nezná, nicméně je přesvědčen, že jeho kolega bude moci posunout Haas kupředu. Dle jeho názoru Kevinovy schopnosti naznačí testy, které začínají už v následující pondělí v Barceloně.
"Testování bude pro náš tým klíčové, bude to prostor, kde se hodně poznáme. Na závodní dráze vždy svého týmového kolegu toužíte porazit. Má stejný vůz jako vy, takže bude pro toho druhého měřítkem. Na druhou stranu v každém týmu, v němž jsem doposud působil, všechno fungovalo dobře, data otevřená pro oba piloty, zejména při mém působení v Haasu, v novém týmu a s novým vozem," jemně naráží Grosjean na nedávné extempore Lewise Hamiltona.
Třebaže někdo nazývá Grosjeana s jistou nadsázkou veteránem (ve Formuli 1 působí s určitými přestávkami už od roku 2009), on sám se tak necítí a při otázce na Magnussenovy kvalit jeho příchod přivítal s tím, že bezesporu může pro tým představovat přínos.
"Bude skvělé ho mít na palubě. Má za sebou zkušenosti z McLarenu a Renaultu, a to se nepochybně cení. Nemohu tvrdit, že bych ho nějak dobře znal, ale jsem si jist, že po zimních testech a prvních závodech se tento status změní a budeme spolu dobře vycházet," komentuje situaci Grosjean.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.