Jsou situace, kdy něco zveřejníte v tom nejlepším úmyslu, možná i se snahou vyburcovat své podřízené, aby svými činy podpořili šéfa. Jenže právě tohle se prezidentu Ferrari Sergio Marchionnemu nepodařilo a média si z něj dokonce utahovala.
Pokud pomineme předsezónní rétoriku, kdy se týmy nemohou a vlastně ani nesmějí tvářit poraženecky, nejvíc asi "zapůsobilo" Marchionneho prohlášení z května před Grand Prix Španělska 2016. Do výroku prezidenta Ferrari o nutném vyhrávání, které zůstalo bez naplnění, se opřelo později mnoho komentářů a jeho výrok mu byl často připomínán.
"Všechny naděje v roce 2016 vzaly zasvé," lituje Marchionne a přiznává, že jeho výzva vítězit a získat titul mohla být odvážná až drzá, on sám připustil, že musel "vypadat hloupě". I proto je v letošní zimě takříkajíc "ticho po pěšině" a linou se šeptandy, že v Maranellu se obávají dalšího chybného kroku, o titulu se nikdo raději nezmiňuje.
"Pokud mi konkrétní zaměstnanec řekne, že náš vůz je o čtyři vteřiny rychlejší než ten předchozí, nemám důvod a vlastně ani na výběr, musím mu věřit. Intelektuální poctivost je důležitá, ale přiznávám, že jsem po své vizi musel vypadat hloupě," sypal si čtyřiašedesátiletý rodák z italského Chieti symbolický popel na hlavu. O kterého "zaměstnance" šlo Marchionne konkrétně nezmínil, ale mohlo by jít o technického ředitele Jamese Allisona, který od 1. března nastupuje u konkurence v barvách Mercedesu.
"Je evidentní, že tehdy byly určité problémy s tokem informací, ale tato záležitost byla od té doby dána do pořádku," vysvětluje nyní prezident Scuderie Ferrari situaci. Dá se očekávat, že poučen z loňského faux-pas bude volit obezřetnější slova. Jenže není to tak, že lidé právě často a rádi slyší optimistická slova? Jednak proto, aby se měli na co těšit a pak aby měli komu a na co nadávat, když se slunné předpovědi nenaplní?
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.