Jsou situace, kdy něco zveřejníte v tom nejlepším úmyslu, možná i se snahou vyburcovat své podřízené, aby svými činy podpořili šéfa. Jenže právě tohle se prezidentu Ferrari Sergio Marchionnemu nepodařilo a média si z něj dokonce utahovala.
Pokud pomineme předsezónní rétoriku, kdy se týmy nemohou a vlastně ani nesmějí tvářit poraženecky, nejvíc asi "zapůsobilo" Marchionneho prohlášení z května před Grand Prix Španělska 2016. Do výroku prezidenta Ferrari o nutném vyhrávání, které zůstalo bez naplnění, se opřelo později mnoho komentářů a jeho výrok mu byl často připomínán.
"Všechny naděje v roce 2016 vzaly zasvé," lituje Marchionne a přiznává, že jeho výzva vítězit a získat titul mohla být odvážná až drzá, on sám připustil, že musel "vypadat hloupě". I proto je v letošní zimě takříkajíc "ticho po pěšině" a linou se šeptandy, že v Maranellu se obávají dalšího chybného kroku, o titulu se nikdo raději nezmiňuje.
"Pokud mi konkrétní zaměstnanec řekne, že náš vůz je o čtyři vteřiny rychlejší než ten předchozí, nemám důvod a vlastně ani na výběr, musím mu věřit. Intelektuální poctivost je důležitá, ale přiznávám, že jsem po své vizi musel vypadat hloupě," sypal si čtyřiašedesátiletý rodák z italského Chieti symbolický popel na hlavu. O kterého "zaměstnance" šlo Marchionne konkrétně nezmínil, ale mohlo by jít o technického ředitele Jamese Allisona, který od 1. března nastupuje u konkurence v barvách Mercedesu.
"Je evidentní, že tehdy byly určité problémy s tokem informací, ale tato záležitost byla od té doby dána do pořádku," vysvětluje nyní prezident Scuderie Ferrari situaci. Dá se očekávat, že poučen z loňského faux-pas bude volit obezřetnější slova. Jenže není to tak, že lidé právě často a rádi slyší optimistická slova? Jednak proto, aby se měli na co těšit a pak aby měli komu a na co nadávat, když se slunné předpovědi nenaplní?
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.