Nová pravidla, rychlejší vozy, náročnější pilotáž, zejména po fyzické stránce - to je výzva, která leží před celým startovním polem. Jak se na ni chystají u McLarenu prozrazuje závodní ředitel týmu Eric Boullier.
Podle něj vládne ve stáji, dnes považované za britskou, ačkoliv jejím otcem byl Novozélanďan Bruce McLaren, duch očekávání z velké výzvy. Alonso už v několika vyjádřeních oznámil, že je připraven a touží zúročit šanci, která se v roce 2017 naskýtá. Dlouhodobě byl kritikem stávajících předpisů, které se od nástupu nového milénia produkovaly stále méně náročné vozy.
Nyní by jeho touhy měly dojít naplnění, protože se chystají monoposty s větším přítlakem, takže dojde ke zrychlení minimálně v rozsahu tří vteřin, včetně nově konstruovaných pneumatik Pirelli, které by už neměly svým provedením omezovat výkon. Proto je Alonso plný odhodlání, i otázka, kam se s McLarenem posune, je značně diskutabilní.
"Během zimy na sobě opravdu velice tvrdě pracoval, takže je odpovědně připravený a natěšený na novou sezónu. Už v podobné koncepci vozu jezdil, dokonce v ještě rychlejších monopostech, takže ví, co od nich lze očekávat. Opravdu se nemůže dočkat, až do vozu usedne. Strávil dost času na simulátoru, ale to není stejné. Těší se, až se s ním ocitne na trati a my se dočkáme rozluštění otázky, zda je to onen očekávaný přínos," vysvětlil situaci pro Sky Sport News Eric Boullier.
Jak jsou na tom s fyzičkou?Alonsovým parťákem bude v letošním roce Belgičan Stoffel Vandoorne, který ho shodou okolností nahradil loni v Grand Prix Bahrajnu, když Španěl dostal od lékařů zákaz startu po dramatické nehodě v Melbourne. Pochopitelně padlo několik otázek, jak zvládá Alonso, o jedenáct let starší než Vandoorne, fyzický trénink týkající se přípravy na sezónu.
"Stoffel nikdy nepilotoval vůz s tak velkým přítlakem nebo tak výkonný monopost, takže možná bude potřebovat několik dní, aby našel co nejvhodnější přístup. Ale také on přes zimu tvrdě trénoval, takže je maximálně připraven. Oba mí piloti jsou připraveni," ubezpečuje fanoušky McLarenu Boullier.
Co se týče struktury vedení týmu po personálních změnách, Boullier je přesvědčen, že s novým typem MCL32 se podaří nastoupit úspěšnou cestu. "Každému je jasné, že teď leží před námi jasná výzva. A vše by nyní mělo směřovat, aby náš vůz byl co nejdříve vítězný. Mnoho lidí se také ptá na barevné provedení - mohu říci, počkejte pár dní a uvidíte," odkazuje Boullier na 24. únor, kdy bude nový vůz oficiálně představen. V některých médiích se dokonce objevily spekulace, že by vozy měly mít oranžové zbarvení, které McLaren používal v začátcích své existence v F1.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.