Nová pravidla, rychlejší vozy, náročnější pilotáž, zejména po fyzické stránce - to je výzva, která leží před celým startovním polem. Jak se na ni chystají u McLarenu prozrazuje závodní ředitel týmu Eric Boullier.
Podle něj vládne ve stáji, dnes považované za britskou, ačkoliv jejím otcem byl Novozélanďan Bruce McLaren, duch očekávání z velké výzvy. Alonso už v několika vyjádřeních oznámil, že je připraven a touží zúročit šanci, která se v roce 2017 naskýtá. Dlouhodobě byl kritikem stávajících předpisů, které se od nástupu nového milénia produkovaly stále méně náročné vozy.
Nyní by jeho touhy měly dojít naplnění, protože se chystají monoposty s větším přítlakem, takže dojde ke zrychlení minimálně v rozsahu tří vteřin, včetně nově konstruovaných pneumatik Pirelli, které by už neměly svým provedením omezovat výkon. Proto je Alonso plný odhodlání, i otázka, kam se s McLarenem posune, je značně diskutabilní.
"Během zimy na sobě opravdu velice tvrdě pracoval, takže je odpovědně připravený a natěšený na novou sezónu. Už v podobné koncepci vozu jezdil, dokonce v ještě rychlejších monopostech, takže ví, co od nich lze očekávat. Opravdu se nemůže dočkat, až do vozu usedne. Strávil dost času na simulátoru, ale to není stejné. Těší se, až se s ním ocitne na trati a my se dočkáme rozluštění otázky, zda je to onen očekávaný přínos," vysvětlil situaci pro Sky Sport News Eric Boullier.
Jak jsou na tom s fyzičkou?Alonsovým parťákem bude v letošním roce Belgičan Stoffel Vandoorne, který ho shodou okolností nahradil loni v Grand Prix Bahrajnu, když Španěl dostal od lékařů zákaz startu po dramatické nehodě v Melbourne. Pochopitelně padlo několik otázek, jak zvládá Alonso, o jedenáct let starší než Vandoorne, fyzický trénink týkající se přípravy na sezónu.
"Stoffel nikdy nepilotoval vůz s tak velkým přítlakem nebo tak výkonný monopost, takže možná bude potřebovat několik dní, aby našel co nejvhodnější přístup. Ale také on přes zimu tvrdě trénoval, takže je maximálně připraven. Oba mí piloti jsou připraveni," ubezpečuje fanoušky McLarenu Boullier.
Co se týče struktury vedení týmu po personálních změnách, Boullier je přesvědčen, že s novým typem MCL32 se podaří nastoupit úspěšnou cestu. "Každému je jasné, že teď leží před námi jasná výzva. A vše by nyní mělo směřovat, aby náš vůz byl co nejdříve vítězný. Mnoho lidí se také ptá na barevné provedení - mohu říci, počkejte pár dní a uvidíte," odkazuje Boullier na 24. únor, kdy bude nový vůz oficiálně představen. V některých médiích se dokonce objevily spekulace, že by vozy měly mít oranžové zbarvení, které McLaren používal v začátcích své existence v F1.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.