Nová pravidla, rychlejší vozy, náročnější pilotáž, zejména po fyzické stránce - to je výzva, která leží před celým startovním polem. Jak se na ni chystají u McLarenu prozrazuje závodní ředitel týmu Eric Boullier.
Podle něj vládne ve stáji, dnes považované za britskou, ačkoliv jejím otcem byl Novozélanďan Bruce McLaren, duch očekávání z velké výzvy. Alonso už v několika vyjádřeních oznámil, že je připraven a touží zúročit šanci, která se v roce 2017 naskýtá. Dlouhodobě byl kritikem stávajících předpisů, které se od nástupu nového milénia produkovaly stále méně náročné vozy.
Nyní by jeho touhy měly dojít naplnění, protože se chystají monoposty s větším přítlakem, takže dojde ke zrychlení minimálně v rozsahu tří vteřin, včetně nově konstruovaných pneumatik Pirelli, které by už neměly svým provedením omezovat výkon. Proto je Alonso plný odhodlání, i otázka, kam se s McLarenem posune, je značně diskutabilní.
"Během zimy na sobě opravdu velice tvrdě pracoval, takže je odpovědně připravený a natěšený na novou sezónu. Už v podobné koncepci vozu jezdil, dokonce v ještě rychlejších monopostech, takže ví, co od nich lze očekávat. Opravdu se nemůže dočkat, až do vozu usedne. Strávil dost času na simulátoru, ale to není stejné. Těší se, až se s ním ocitne na trati a my se dočkáme rozluštění otázky, zda je to onen očekávaný přínos," vysvětlil situaci pro Sky Sport News Eric Boullier.
Jak jsou na tom s fyzičkou?Alonsovým parťákem bude v letošním roce Belgičan Stoffel Vandoorne, který ho shodou okolností nahradil loni v Grand Prix Bahrajnu, když Španěl dostal od lékařů zákaz startu po dramatické nehodě v Melbourne. Pochopitelně padlo několik otázek, jak zvládá Alonso, o jedenáct let starší než Vandoorne, fyzický trénink týkající se přípravy na sezónu.
"Stoffel nikdy nepilotoval vůz s tak velkým přítlakem nebo tak výkonný monopost, takže možná bude potřebovat několik dní, aby našel co nejvhodnější přístup. Ale také on přes zimu tvrdě trénoval, takže je maximálně připraven. Oba mí piloti jsou připraveni," ubezpečuje fanoušky McLarenu Boullier.
Co se týče struktury vedení týmu po personálních změnách, Boullier je přesvědčen, že s novým typem MCL32 se podaří nastoupit úspěšnou cestu. "Každému je jasné, že teď leží před námi jasná výzva. A vše by nyní mělo směřovat, aby náš vůz byl co nejdříve vítězný. Mnoho lidí se také ptá na barevné provedení - mohu říci, počkejte pár dní a uvidíte," odkazuje Boullier na 24. únor, kdy bude nový vůz oficiálně představen. V některých médiích se dokonce objevily spekulace, že by vozy měly mít oranžové zbarvení, které McLaren používal v začátcích své existence v F1.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.