Nové vozy ještě nevyjely na trať, ba co víc, ještě ani nebyly oficiálně představeny, a už se ozývají hlasy, že stříbrné šípy ze stuttgartské stáje budou mít opět navrch. Co stojí za takovým tvrzením a zakládají se na reálném podkladu?
Španělský pilot Pedro Marinez de la Rosa strávil ve Formuli 1 s různými přestávkami období mezi roky 1999 až 2012, ale významnou roli zastával na postu testpilota. Podle jeho názoru si Mercedes v letošním roce svou převahu udrží, protože tým začal pracovat na vývoji aerodynamiky podstatně dříve než jeho největší rivalové.
Pětačtyřicetiletý pilot usedl ve Formuli 1 ve 105 Grand Prix do kokpitů šesti značek (Arrows, BMW Sauber, Jaguar, HRT, McLaren a Sauber). Domnivá se, že v Brackley tým využil maximální časový prostor ve využití aerodynamického tunelu s výhledem na novou sezónu. A to ostatní týmy nebyly schopny výrazně jeho náskok dohnat.
"Jsem si jist, že Mercedes pracuje v aerodynamickém tunelu déle než kdokoli jiný. Jste limitováni počtem hodin a každý se snaží využít maximální povolené doby. Takže rozdílovým se jeví počet hodin, které jste v tunelu mohli v minulosti strávit a současná sada pravidel. A jediný, kdo měl možnost využít víc hodin, byl Mercedes, protože už byl o sedm desetin rychlejší než druhý tým v pořadí," tvrdí Pedro.
Bottas bude dobrý, ale ne lepší než LewisNěkdejší pilot se rovněž vyjádřil k oblíbenému tématu posledních dní - jak se povede Valtteri Bottasovi v barvách Mercedesu. Podle jeho předpokladu zvolil Mercedes správně, ale co se týče vzájemného duelu, sází na úspěšnějšího pilota.
"Bottas si povede velmi dobře, je to kvalitní pilot a nebude mít žádné problémy. Je to vždycky snažší, když můžete pilotovat dobré auto. Do týmu zapadne perfektně, je to dříč, nestará se o týmovou politiku, zabývá se vlastními věcmi, takže se nebude starat jak rychlý či pomalý je Lewis. V závodech bude chtít Hamiltona stoprocentně porazit. Ale v sezóně se mu to nepodaří, jenže kdo je schopen zdolat Lewise? Nejvíc na všem tratí Williams. Ztratili Bottase a museli znovu povolat Massu. Z mého pohledu je to divné, ten kontrakt neměli obnovovat," domnívá se de la Rosa.
Španěl strávil nějaký čas jako testpilot stáje Ferrari, působil zde až do roku 2014. Je přesvědčen, že Scuderia žádný velký posun kupředu nezaznamená. "Mám za to, že se budou pohybovat víceméně na stejných pozicích jako letos. Flavio Briatore řekl, že když ti samí lidé pečou chléb, bude chutnat pořád stejně, což je výstižné," konstatuje Pedro.
Podporuji nová pravidlaDe la Rosa pracuje pro španělskou televizi jako analytik Formule 1 a co se týče připravených změn, hodnotí je velice kladně a sám sebe označuje za jejich velkého příznivce.
"Myslím, že změny pravidel jsou velmi dobré, auta budou těžší a tím pádem budou muset piloti vydat více fyzické námahy. Dosáhnout časů o pět sekund na kolo rychlejších bude hodně těžké. Ale koneckonců, tohle jsme chtěli, protože už to bylo až moc jednoduché - řízená degradace pneumatik a jejich opotřebení už byla nuda," dodává de la Rosa.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.