Formule 1 má nové majitele a stále častěji se objevují smělé prognózy, jak bude nový model závodů lepší a přístupnější divákům. Ne všichni jsou ale dravým nástupem Liberty Media nadšeni, dokonce varují, aby zmíněné snahy nebyly nakonec medvědí službou.
Šéf Mercedesu Toto Wolff uvedl, že by noví majitelé v čele s Liberty Media neměli spěchat s experimenty a kompletními změnami pravidel ve snaze přitáhnout diváky. Už padl i termín, že by každý závod měl být jako "Super Bowl", Wolff se spíš zasazuje, aby podobné pokusy byly velice dobře zváženy - Formule 1 se kvůli snaze o zachování popularity nesmí odcizit nejvěrnějšímu jádru příznivců.
"Je třeba si uvědomit, že Formule 1 je technický sport, takže tu vždy bude polarizace. Bude existovat skupina lidí, kteří ji budou nenávidět stejně jako opozice, která ji bude milovat. To je naprosto v pořádku. Jedna věc je ale naprosto jasná - nemůžeme si dovolit žádné beta testy. Nesmíme naše věrné fanoušky odstavit jen kvůli novým předpisům, aniž bychom je pořádně prověřili. Bude třeba je odpovědně a vědecky prozkoumat a ověřit si, co funguje v jiných sportech a dalších zábavních platformách, pak vše zkombinujeme a tak vytvoříme silný základ pro F1," vyslovil svůj názor Wolff.
Jak se zdá, v tomto směru najde šéf Mercedesu spřízněnou duši v Rossu Brawnovi, který se na podobné bázi vyjádřil poté, co Liberty Media definitivně převzala F1. I on chce analyzovat slabé stránky F1, konzultace s fanoušky a pracovními skupinami, kteří budou mít možnost se vyjádřit k pravidlům předtím, než budou schválena.
Ještě není pozděWolff se rovněž nedomnívá, že by Formule 1 byla totálně rozložená - ačkoli je co zlepšovat a napravovat, pořád ještě existuje velká část příznivců, kteří jsou jí věrní a ochotní se za ni postavit.
"Vzhledem k tomu, co jsme v posledních sezónách dokázali jako tým, se diváci projevili pozitivním způsbem. Při několika posledních závodech jsme v určitých oblastech měli rekordní sledovanost, co se týče televizních diváků. O Formuli 1 se hovořilo ne vždy v dobrém, ve skutečnosti jsme postupovali docela slušně a s úspěchy na trhu. Nesmíme o našem sportu mluvit jako o zničeném. Existují způsoby, jak ho optimalizovat stejně jako existují oblasti, ve kterých máme velký dluh a je co dohánět - například v digitálním prostředí a v oblasti sociálních médií. Ale musíme jim porozumět," pokračuje Wolff.
Sociální sítěLiberty Media právě hodlá více využívat digitální platformy a sociální sítě; má to být jedna z klíčových oblastí pro růst zájmu v následujících letech. Wolff se však domnívá, že tato problematika není zdaleka tak jednoduchá, jak se na první pohled zdá. Bernie Ecclestone byl ohledně digitálních platforem dlouhodobě skeptický stran příjmů z nich. Wolff se rovněž domnívá, že by pro Formuli 1 nemělo žádný smysl, kdyby byla k dispozici kompletně on-line zdarma.
"Sociální média jsou velmi důležitá jako marketingový nástroj k zapojení našich diváků - a to jak pro stávající i budoucí. Ale v televizních stanicích přenášejících dlouhodobě náš sport máme věrné partnery, které tak pomáhají týmům. V digitálním světě není možné udělat nabídku zdarma. Může jít o marketingový nástroj, ale ne jako stříbrnou kulku, která vyřeší všechny problémy. Konec Ecclestoneovy éry je zásadní záležitostí. Proto jsem zvědav - a plný optimismu - co přinese budoucnost. Jedna věc je ale zcela jasná - kola se točí hodně rychle a včerejší novinky už dnes nikoho nezajímají. Musíme se soustředit na budoucnost a nebýt ohledně minulosti příliš nostalgičtí. Náš sport má velkou příležitost se rozrůstat víc a víc a všichni z toho můžeme těžit, proto je třeba být v tomto směru maximálně aktivní," dodává Wolff.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.