Formule 1 má nové majitele a stále častěji se objevují smělé prognózy, jak bude nový model závodů lepší a přístupnější divákům. Ne všichni jsou ale dravým nástupem Liberty Media nadšeni, dokonce varují, aby zmíněné snahy nebyly nakonec medvědí službou.
Šéf Mercedesu Toto Wolff uvedl, že by noví majitelé v čele s Liberty Media neměli spěchat s experimenty a kompletními změnami pravidel ve snaze přitáhnout diváky. Už padl i termín, že by každý závod měl být jako "Super Bowl", Wolff se spíš zasazuje, aby podobné pokusy byly velice dobře zváženy - Formule 1 se kvůli snaze o zachování popularity nesmí odcizit nejvěrnějšímu jádru příznivců.
"Je třeba si uvědomit, že Formule 1 je technický sport, takže tu vždy bude polarizace. Bude existovat skupina lidí, kteří ji budou nenávidět stejně jako opozice, která ji bude milovat. To je naprosto v pořádku. Jedna věc je ale naprosto jasná - nemůžeme si dovolit žádné beta testy. Nesmíme naše věrné fanoušky odstavit jen kvůli novým předpisům, aniž bychom je pořádně prověřili. Bude třeba je odpovědně a vědecky prozkoumat a ověřit si, co funguje v jiných sportech a dalších zábavních platformách, pak vše zkombinujeme a tak vytvoříme silný základ pro F1," vyslovil svůj názor Wolff.
Jak se zdá, v tomto směru najde šéf Mercedesu spřízněnou duši v Rossu Brawnovi, který se na podobné bázi vyjádřil poté, co Liberty Media definitivně převzala F1. I on chce analyzovat slabé stránky F1, konzultace s fanoušky a pracovními skupinami, kteří budou mít možnost se vyjádřit k pravidlům předtím, než budou schválena.
Ještě není pozděWolff se rovněž nedomnívá, že by Formule 1 byla totálně rozložená - ačkoli je co zlepšovat a napravovat, pořád ještě existuje velká část příznivců, kteří jsou jí věrní a ochotní se za ni postavit.
"Vzhledem k tomu, co jsme v posledních sezónách dokázali jako tým, se diváci projevili pozitivním způsbem. Při několika posledních závodech jsme v určitých oblastech měli rekordní sledovanost, co se týče televizních diváků. O Formuli 1 se hovořilo ne vždy v dobrém, ve skutečnosti jsme postupovali docela slušně a s úspěchy na trhu. Nesmíme o našem sportu mluvit jako o zničeném. Existují způsoby, jak ho optimalizovat stejně jako existují oblasti, ve kterých máme velký dluh a je co dohánět - například v digitálním prostředí a v oblasti sociálních médií. Ale musíme jim porozumět," pokračuje Wolff.
Sociální sítěLiberty Media právě hodlá více využívat digitální platformy a sociální sítě; má to být jedna z klíčových oblastí pro růst zájmu v následujících letech. Wolff se však domnívá, že tato problematika není zdaleka tak jednoduchá, jak se na první pohled zdá. Bernie Ecclestone byl ohledně digitálních platforem dlouhodobě skeptický stran příjmů z nich. Wolff se rovněž domnívá, že by pro Formuli 1 nemělo žádný smysl, kdyby byla k dispozici kompletně on-line zdarma.
"Sociální média jsou velmi důležitá jako marketingový nástroj k zapojení našich diváků - a to jak pro stávající i budoucí. Ale v televizních stanicích přenášejících dlouhodobě náš sport máme věrné partnery, které tak pomáhají týmům. V digitálním světě není možné udělat nabídku zdarma. Může jít o marketingový nástroj, ale ne jako stříbrnou kulku, která vyřeší všechny problémy. Konec Ecclestoneovy éry je zásadní záležitostí. Proto jsem zvědav - a plný optimismu - co přinese budoucnost. Jedna věc je ale zcela jasná - kola se točí hodně rychle a včerejší novinky už dnes nikoho nezajímají. Musíme se soustředit na budoucnost a nebýt ohledně minulosti příliš nostalgičtí. Náš sport má velkou příležitost se rozrůstat víc a víc a všichni z toho můžeme těžit, proto je třeba být v tomto směru maximálně aktivní," dodává Wolff.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.