Formule 1 má nové majitele a stále častěji se objevují smělé prognózy, jak bude nový model závodů lepší a přístupnější divákům. Ne všichni jsou ale dravým nástupem Liberty Media nadšeni, dokonce varují, aby zmíněné snahy nebyly nakonec medvědí službou.
Šéf Mercedesu Toto Wolff uvedl, že by noví majitelé v čele s Liberty Media neměli spěchat s experimenty a kompletními změnami pravidel ve snaze přitáhnout diváky. Už padl i termín, že by každý závod měl být jako "Super Bowl", Wolff se spíš zasazuje, aby podobné pokusy byly velice dobře zváženy - Formule 1 se kvůli snaze o zachování popularity nesmí odcizit nejvěrnějšímu jádru příznivců.
"Je třeba si uvědomit, že Formule 1 je technický sport, takže tu vždy bude polarizace. Bude existovat skupina lidí, kteří ji budou nenávidět stejně jako opozice, která ji bude milovat. To je naprosto v pořádku. Jedna věc je ale naprosto jasná - nemůžeme si dovolit žádné beta testy. Nesmíme naše věrné fanoušky odstavit jen kvůli novým předpisům, aniž bychom je pořádně prověřili. Bude třeba je odpovědně a vědecky prozkoumat a ověřit si, co funguje v jiných sportech a dalších zábavních platformách, pak vše zkombinujeme a tak vytvoříme silný základ pro F1," vyslovil svůj názor Wolff.
Jak se zdá, v tomto směru najde šéf Mercedesu spřízněnou duši v Rossu Brawnovi, který se na podobné bázi vyjádřil poté, co Liberty Media definitivně převzala F1. I on chce analyzovat slabé stránky F1, konzultace s fanoušky a pracovními skupinami, kteří budou mít možnost se vyjádřit k pravidlům předtím, než budou schválena.
Ještě není pozděWolff se rovněž nedomnívá, že by Formule 1 byla totálně rozložená - ačkoli je co zlepšovat a napravovat, pořád ještě existuje velká část příznivců, kteří jsou jí věrní a ochotní se za ni postavit.
"Vzhledem k tomu, co jsme v posledních sezónách dokázali jako tým, se diváci projevili pozitivním způsbem. Při několika posledních závodech jsme v určitých oblastech měli rekordní sledovanost, co se týče televizních diváků. O Formuli 1 se hovořilo ne vždy v dobrém, ve skutečnosti jsme postupovali docela slušně a s úspěchy na trhu. Nesmíme o našem sportu mluvit jako o zničeném. Existují způsoby, jak ho optimalizovat stejně jako existují oblasti, ve kterých máme velký dluh a je co dohánět - například v digitálním prostředí a v oblasti sociálních médií. Ale musíme jim porozumět," pokračuje Wolff.
Sociální sítěLiberty Media právě hodlá více využívat digitální platformy a sociální sítě; má to být jedna z klíčových oblastí pro růst zájmu v následujících letech. Wolff se však domnívá, že tato problematika není zdaleka tak jednoduchá, jak se na první pohled zdá. Bernie Ecclestone byl ohledně digitálních platforem dlouhodobě skeptický stran příjmů z nich. Wolff se rovněž domnívá, že by pro Formuli 1 nemělo žádný smysl, kdyby byla k dispozici kompletně on-line zdarma.
"Sociální média jsou velmi důležitá jako marketingový nástroj k zapojení našich diváků - a to jak pro stávající i budoucí. Ale v televizních stanicích přenášejících dlouhodobě náš sport máme věrné partnery, které tak pomáhají týmům. V digitálním světě není možné udělat nabídku zdarma. Může jít o marketingový nástroj, ale ne jako stříbrnou kulku, která vyřeší všechny problémy. Konec Ecclestoneovy éry je zásadní záležitostí. Proto jsem zvědav - a plný optimismu - co přinese budoucnost. Jedna věc je ale zcela jasná - kola se točí hodně rychle a včerejší novinky už dnes nikoho nezajímají. Musíme se soustředit na budoucnost a nebýt ohledně minulosti příliš nostalgičtí. Náš sport má velkou příležitost se rozrůstat víc a víc a všichni z toho můžeme těžit, proto je třeba být v tomto směru maximálně aktivní," dodává Wolff.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.