Kolem zvláštních prémií udělovaných na základě dlouholetých úspěchů se v minulosti hodně debatovalo. Především těm, kteří nebyli na seznamu privilegovaných, se tento systém pochopitelně nezamlouval. S novým vlastníkem by se ale leccos mohlo změnit.
Budoucí majitel F1 Liberty Media naznačil, že by struktura odměn ve Formuli 1 mohla doznat změn - což by zejména pro Ferrari znamenalo ztrátu finančních výhod, které doposud užívalo. Americký konglomerát převezme F1 na konci tohoto měsíce a zmíněný tah, označený za spravedlivějších přerozdělování komerčních příjmů, který by znamenal konce historických plateb pro déle existující týmy, má posloužit k navýšení popularity tohoto sportu a vyšším tržbám pro LM.
Ferrari například dostává 90 milionů dolarů pouze za svou účast v F1, což je mimochodem dvojnásobek toho, kolik utrží Manor a Sauber. Ferrari je jediný tým, který působí v F1 od roku 1950 a nevynechal jedinou sezónu. Greg Maffei, generální ředitel Liberty Media, se domnívá, že nastal čas ukončit nerovnoměrně přerozdělování prostředků. Dle jeho slov by ale Ferrari nemělo želet, že o část odměn přijde.
"Jako značka Ferrari máte obrovské sponzorské příjmy, které plynou přímo do vaší pokladny. To bude mít pozitivní vliv na velké závody. Takže by měli přemýšlet o výrovnání plateb, které by znamenalo spravedlivější přístup. U Ferrari by to měli zvážit, očekával bych, že nám pomohou vytvořit vynikající platformu i na poli mecenášském," sdělil Maffei svůj názor periodiku Forbes.
Ecclestone končí?S myšlenkou přepracovat systém prize money se objevila v sobotu zpráva, že by nejenom v kontextu s tímto opatřením mohla kariéra Bernie Ecclestonea v tomto sportu pomalu spět ke svému konci. Stanice Sky uvedla, že Liberty Media má v plánu oznámit už v nadcházejícím týdnu, že se Bernie Ecclestone vzdá svého postu. V předběžné zprávě bylo uvedeno, že šestaosmdesátiletý Brit dostal nabídku na méně významnou funkci v rovině titulu čestného prezidenta. Bernie Ecclestone, který se v sobotu zúčastnil slavného sjezdu v rakouském Kitzbühlu společně s Niki Laudou, své vyjádření neposkytl.
Otázky týkající se Ecclestoneovy funkce přicházejí uprostřed rostoucích spekulací, že v příštím týdnu Liberty Media zveřejní obsazení dvou důležitých postů: bývalý výkonný ředitel ESPN Sean Bratches převezne komerční post a Ross Brawn by měl být jmenován jako hlavní postava k řešení sportovní stránky F1.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.