Kolem zvláštních prémií udělovaných na základě dlouholetých úspěchů se v minulosti hodně debatovalo. Především těm, kteří nebyli na seznamu privilegovaných, se tento systém pochopitelně nezamlouval. S novým vlastníkem by se ale leccos mohlo změnit.
Budoucí majitel F1 Liberty Media naznačil, že by struktura odměn ve Formuli 1 mohla doznat změn - což by zejména pro Ferrari znamenalo ztrátu finančních výhod, které doposud užívalo. Americký konglomerát převezme F1 na konci tohoto měsíce a zmíněný tah, označený za spravedlivějších přerozdělování komerčních příjmů, který by znamenal konce historických plateb pro déle existující týmy, má posloužit k navýšení popularity tohoto sportu a vyšším tržbám pro LM.
Ferrari například dostává 90 milionů dolarů pouze za svou účast v F1, což je mimochodem dvojnásobek toho, kolik utrží Manor a Sauber. Ferrari je jediný tým, který působí v F1 od roku 1950 a nevynechal jedinou sezónu. Greg Maffei, generální ředitel Liberty Media, se domnívá, že nastal čas ukončit nerovnoměrně přerozdělování prostředků. Dle jeho slov by ale Ferrari nemělo želet, že o část odměn přijde.
"Jako značka Ferrari máte obrovské sponzorské příjmy, které plynou přímo do vaší pokladny. To bude mít pozitivní vliv na velké závody. Takže by měli přemýšlet o výrovnání plateb, které by znamenalo spravedlivější přístup. U Ferrari by to měli zvážit, očekával bych, že nám pomohou vytvořit vynikající platformu i na poli mecenášském," sdělil Maffei svůj názor periodiku Forbes.
Ecclestone končí?S myšlenkou přepracovat systém prize money se objevila v sobotu zpráva, že by nejenom v kontextu s tímto opatřením mohla kariéra Bernie Ecclestonea v tomto sportu pomalu spět ke svému konci. Stanice Sky uvedla, že Liberty Media má v plánu oznámit už v nadcházejícím týdnu, že se Bernie Ecclestone vzdá svého postu. V předběžné zprávě bylo uvedeno, že šestaosmdesátiletý Brit dostal nabídku na méně významnou funkci v rovině titulu čestného prezidenta. Bernie Ecclestone, který se v sobotu zúčastnil slavného sjezdu v rakouském Kitzbühlu společně s Niki Laudou, své vyjádření neposkytl.
Otázky týkající se Ecclestoneovy funkce přicházejí uprostřed rostoucích spekulací, že v příštím týdnu Liberty Media zveřejní obsazení dvou důležitých postů: bývalý výkonný ředitel ESPN Sean Bratches převezne komerční post a Ross Brawn by měl být jmenován jako hlavní postava k řešení sportovní stránky F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.