Ti dva se po letech zase mohli sejít, ale okolnosti byly nakonec proti. Když Nico Hülkenberg podepsal kontraktu u Renaultu, mohl se těšit na známou osobnost, která stála u jeho počátečních úspěchů.
Německý pilot se setkal s Frédéricem Vasseurem v roce 2008, kdy úspěšně dobyl titul šampiona Euro Series F3 a o rok později se stal mistrem GP2 - těchto úspěchů dosáhl v jeho týmu ART Grand Prix. Když nyní Vasseur nečekaně od Renaultu po jednoročním působení odešel, vyslovil názor, že to může být pro Hülkenberga obtížně akceptovatelné.
"Když jsem se rozhodl opustit Renault, bylo to hodně obtížné. Nico je mi jako pilot velmi blízký a při jeho angažmá pro Renault jsem vynaložil velké úsilí. Myslím, že mé rozhodnutí opustit tým bylo to nejlepší, protože ne vše funguje jak má.
S Hülkenbergem jsem o tom hodně mluvil, dokázal mě podpořit, i když pro něj muselo být hodně těžké, ale je plně zapojen do práce v týmu a rozhodně odvede co nejlepší výkon. To byl také důvod, proč jsem ho chtěl v týmu mít.
Renault prochází obdobím restrukturalizace a je důležité, aby tu byl nějaký vůdčí element. A tím, kdo potáhne tým kupředu, může být právě Nico, označil bych ho za klíčkový faktor k úspěchu," hodnotí Hülkenberga Vasseur.
Devětadvacetiletý pilot zatím absolvoval v F1 šest sezón v týmech Williams, Sauber a Force India, ale ve svých 115 startech ještě ani jednou nevystoupil na stupně vítězů. Vasseur je ale přesvědčen, že výsledky v Nicově případě poněkud zkreslují.
"Mohl bych ho označit za jednoho z nejtalentovanějších jezdců v juniorských formulích za posledních deset let. Je třeba si uvědomit, že v sérii GP2 zatím pouze tři piloti dosáhli titulu v první sezóně - Lewis Hamilton, Nico Rosberg a Nico Hülkenberg. Domnívám se, že je jedním z mála jezdců, kteří mají potenciál budoucího mistra světa," dodává Vasseur.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.