Ti dva se po letech zase mohli sejít, ale okolnosti byly nakonec proti. Když Nico Hülkenberg podepsal kontraktu u Renaultu, mohl se těšit na známou osobnost, která stála u jeho počátečních úspěchů.
Německý pilot se setkal s Frédéricem Vasseurem v roce 2008, kdy úspěšně dobyl titul šampiona Euro Series F3 a o rok později se stal mistrem GP2 - těchto úspěchů dosáhl v jeho týmu ART Grand Prix. Když nyní Vasseur nečekaně od Renaultu po jednoročním působení odešel, vyslovil názor, že to může být pro Hülkenberga obtížně akceptovatelné.
"Když jsem se rozhodl opustit Renault, bylo to hodně obtížné. Nico je mi jako pilot velmi blízký a při jeho angažmá pro Renault jsem vynaložil velké úsilí. Myslím, že mé rozhodnutí opustit tým bylo to nejlepší, protože ne vše funguje jak má.
S Hülkenbergem jsem o tom hodně mluvil, dokázal mě podpořit, i když pro něj muselo být hodně těžké, ale je plně zapojen do práce v týmu a rozhodně odvede co nejlepší výkon. To byl také důvod, proč jsem ho chtěl v týmu mít.
Renault prochází obdobím restrukturalizace a je důležité, aby tu byl nějaký vůdčí element. A tím, kdo potáhne tým kupředu, může být právě Nico, označil bych ho za klíčkový faktor k úspěchu," hodnotí Hülkenberga Vasseur.
Devětadvacetiletý pilot zatím absolvoval v F1 šest sezón v týmech Williams, Sauber a Force India, ale ve svých 115 startech ještě ani jednou nevystoupil na stupně vítězů. Vasseur je ale přesvědčen, že výsledky v Nicově případě poněkud zkreslují.
"Mohl bych ho označit za jednoho z nejtalentovanějších jezdců v juniorských formulích za posledních deset let. Je třeba si uvědomit, že v sérii GP2 zatím pouze tři piloti dosáhli titulu v první sezóně - Lewis Hamilton, Nico Rosberg a Nico Hülkenberg. Domnívám se, že je jedním z mála jezdců, kteří mají potenciál budoucího mistra světa," dodává Vasseur.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.