Ti dva se po letech zase mohli sejít, ale okolnosti byly nakonec proti. Když Nico Hülkenberg podepsal kontraktu u Renaultu, mohl se těšit na známou osobnost, která stála u jeho počátečních úspěchů.
Německý pilot se setkal s Frédéricem Vasseurem v roce 2008, kdy úspěšně dobyl titul šampiona Euro Series F3 a o rok později se stal mistrem GP2 - těchto úspěchů dosáhl v jeho týmu ART Grand Prix. Když nyní Vasseur nečekaně od Renaultu po jednoročním působení odešel, vyslovil názor, že to může být pro Hülkenberga obtížně akceptovatelné.
"Když jsem se rozhodl opustit Renault, bylo to hodně obtížné. Nico je mi jako pilot velmi blízký a při jeho angažmá pro Renault jsem vynaložil velké úsilí. Myslím, že mé rozhodnutí opustit tým bylo to nejlepší, protože ne vše funguje jak má.
S Hülkenbergem jsem o tom hodně mluvil, dokázal mě podpořit, i když pro něj muselo být hodně těžké, ale je plně zapojen do práce v týmu a rozhodně odvede co nejlepší výkon. To byl také důvod, proč jsem ho chtěl v týmu mít.
Renault prochází obdobím restrukturalizace a je důležité, aby tu byl nějaký vůdčí element. A tím, kdo potáhne tým kupředu, může být právě Nico, označil bych ho za klíčkový faktor k úspěchu," hodnotí Hülkenberga Vasseur.
Devětadvacetiletý pilot zatím absolvoval v F1 šest sezón v týmech Williams, Sauber a Force India, ale ve svých 115 startech ještě ani jednou nevystoupil na stupně vítězů. Vasseur je ale přesvědčen, že výsledky v Nicově případě poněkud zkreslují.
"Mohl bych ho označit za jednoho z nejtalentovanějších jezdců v juniorských formulích za posledních deset let. Je třeba si uvědomit, že v sérii GP2 zatím pouze tři piloti dosáhli titulu v první sezóně - Lewis Hamilton, Nico Rosberg a Nico Hülkenberg. Domnívám se, že je jedním z mála jezdců, kteří mají potenciál budoucího mistra světa," dodává Vasseur.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.