Svět je plný změn - ještě před rokem hrozil Red Bull odchodem z F1 kvůli pohonné jednotce, nyní září jak novoroční ohňostroj a velebí francouzskou automobilku za odpovědný přístup. Partnerství bude pokračovat a Red Bull se na další kroky těší.
Protože se Red Bull vyšvihl opět na druhé místo v Poháru konstruktérů, což byla od roku 2009 až do sezóny 2014 nejhorší příčka v této oblasti, rozhodl se rakouský tým prodloužit kontrakt až do roku 2018. Francouzská automobilka sice předpokládá v příští roce významý posun vpřed, ale šéf Red Bullu Christian Horner deklaruje, že jeho tým bude mít shodné motory s těmi, které dostane k dispozici tým z Enstone.
"Máme záruku absolutní parity, což pro Renault bude skvělá možnost následného posouzení. Nacházejí se ve vývojovém procesu a tím pádem budou mít okamžitou zpětnou vazbu schopností jejich vlastního motoru," komentuje situace Horner.
Už bylo několikrát zmíněno, že kritická situace v roce 2015 posloužila jako katalyzátor a odstartovala novou éru pokroku. Sám je přesvědčen, že by se Renault mohl dopracovat pozice jednoho z nejlepších, ne-li vůbec nejlepšího motoru na startovním roštu.
"Myslím, že co se týče pohonné jednotky, došlo k interním změnám. Problémy, se kterými jsme se potýkali v sezóně 2015 byly de facto impulsem k příznivým změnám a jejich důsledky jsme mohli vidět v průběhu uplynulého roku. Proto doufáme, že tato situace bude pokračovat i nadále a během následujících 12 měsíců se dostaneme na pozici, na níž jsme figurovali v éře osmiválců. Pokud se týče vlastního týmu Renaultu, domnívám se, že pro ně můžeme být dobrým měřítkem," dodává Horner.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.