Svět je plný změn - ještě před rokem hrozil Red Bull odchodem z F1 kvůli pohonné jednotce, nyní září jak novoroční ohňostroj a velebí francouzskou automobilku za odpovědný přístup. Partnerství bude pokračovat a Red Bull se na další kroky těší.
Protože se Red Bull vyšvihl opět na druhé místo v Poháru konstruktérů, což byla od roku 2009 až do sezóny 2014 nejhorší příčka v této oblasti, rozhodl se rakouský tým prodloužit kontrakt až do roku 2018. Francouzská automobilka sice předpokládá v příští roce významý posun vpřed, ale šéf Red Bullu Christian Horner deklaruje, že jeho tým bude mít shodné motory s těmi, které dostane k dispozici tým z Enstone.
"Máme záruku absolutní parity, což pro Renault bude skvělá možnost následného posouzení. Nacházejí se ve vývojovém procesu a tím pádem budou mít okamžitou zpětnou vazbu schopností jejich vlastního motoru," komentuje situace Horner.
Už bylo několikrát zmíněno, že kritická situace v roce 2015 posloužila jako katalyzátor a odstartovala novou éru pokroku. Sám je přesvědčen, že by se Renault mohl dopracovat pozice jednoho z nejlepších, ne-li vůbec nejlepšího motoru na startovním roštu.
"Myslím, že co se týče pohonné jednotky, došlo k interním změnám. Problémy, se kterými jsme se potýkali v sezóně 2015 byly de facto impulsem k příznivým změnám a jejich důsledky jsme mohli vidět v průběhu uplynulého roku. Proto doufáme, že tato situace bude pokračovat i nadále a během následujících 12 měsíců se dostaneme na pozici, na níž jsme figurovali v éře osmiválců. Pokud se týče vlastního týmu Renaultu, domnívám se, že pro ně můžeme být dobrým měřítkem," dodává Horner.
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.