Svět je plný změn - ještě před rokem hrozil Red Bull odchodem z F1 kvůli pohonné jednotce, nyní září jak novoroční ohňostroj a velebí francouzskou automobilku za odpovědný přístup. Partnerství bude pokračovat a Red Bull se na další kroky těší.
Protože se Red Bull vyšvihl opět na druhé místo v Poháru konstruktérů, což byla od roku 2009 až do sezóny 2014 nejhorší příčka v této oblasti, rozhodl se rakouský tým prodloužit kontrakt až do roku 2018. Francouzská automobilka sice předpokládá v příští roce významý posun vpřed, ale šéf Red Bullu Christian Horner deklaruje, že jeho tým bude mít shodné motory s těmi, které dostane k dispozici tým z Enstone.
"Máme záruku absolutní parity, což pro Renault bude skvělá možnost následného posouzení. Nacházejí se ve vývojovém procesu a tím pádem budou mít okamžitou zpětnou vazbu schopností jejich vlastního motoru," komentuje situace Horner.
Už bylo několikrát zmíněno, že kritická situace v roce 2015 posloužila jako katalyzátor a odstartovala novou éru pokroku. Sám je přesvědčen, že by se Renault mohl dopracovat pozice jednoho z nejlepších, ne-li vůbec nejlepšího motoru na startovním roštu.
"Myslím, že co se týče pohonné jednotky, došlo k interním změnám. Problémy, se kterými jsme se potýkali v sezóně 2015 byly de facto impulsem k příznivým změnám a jejich důsledky jsme mohli vidět v průběhu uplynulého roku. Proto doufáme, že tato situace bude pokračovat i nadále a během následujících 12 měsíců se dostaneme na pozici, na níž jsme figurovali v éře osmiválců. Pokud se týče vlastního týmu Renaultu, domnívám se, že pro ně můžeme být dobrým měřítkem," dodává Horner.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.