Ačkoliv Mercedes avizoval, že rozhodnutí o obsazení druhého místa ve svém závodním týmu F1 zveřejní až 4. ledna 2017, zdá se, že půjde jenom o formální akt. Dosvědčuje to návštěva jednoho z nejžhavějších kandidátů.
Mercedes sice o svých plánech nadále vytrvale mlčí, ale tajná předvánoční návštěva Valtteri Bottase v centru Mercedesu v Brackley dává hodně velkou nápovědu, kdo obsadí místo v jeho týmu, které krátce po zisku mistrovského titulu překvapivě uvolnil Nico Rosberg.
Ačkoliv o návštěvě nebyly zveřejněny žádné podrobnosti, ale předpokládá se, že během návštěvy mohlo dojít ke zkoušce kokpitu pro odlití závodní sedačky, stejně jako k prvním seznámením s inženýry, se kterými by měl finský pilot v následující sezóně spolupracovat.
Bottas je v současné době v situaci, kdy mu kontrakt s Mercedesem vyjít musí, protože zpátky k Williamsu má zablokovanou cestu. Tam totiž po prvních náznacích, že Fin má zájem o sedačku u Mercedesu oslovili Felipe Massu, který se sice s kokpitem oficiálně rozloučil, a na novou nabídku kývl.
Pokud se věci vyvinou očekávaným směrem, bude to znamenat pro Pascala Wehrleina konec nadějí a snahu uspět u týmu Sauber. Německý mladík byl sice jedním z potenciálních kandidátů, ale všeobecně se mělo za to, že nemá dostatek zkušeností a psychické odolnosti, aby zvládl účast ve špičkovém týmu.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.