Prakticky o každé změně prostředí - ve Formuli 1 pak týmu - znamená velký otazník. Co může vypadat jako velké polepšení se třeba stane vysloveným krokem vedle, a naopak. Podobných případů známe více než dost.
Jen namátkou - když Jacques Laffite po sedmiletém působení v Ligieru po nepříliš dobré sezóně prchl k Williamsu, v němž slavil Rosberg titul mistra světa (1982), jenže v následující sezóně to nebylo o moc lepší a Jacques měl v jejím závěru potíže se vůbec kvalifikovat. O rok později to bylo ještě horší a Laffite se pak ještě rád vrátil k Ligieru. A na druhou stranu - vzpomenete si, kolik lidí kroutilo v roce 2012 nad zdánlivě nesmyslným odchodem Hamiltona z McLarenu k Mercedesu...
Kevin Magnussen odmítl nabídku Renaultu, aby nadále setrval v barvách francouzské automobilky, a zamířil k Haasu. Podle jeho názoru tento přestup nebude mít vliv na jeho kariéru a i v americkém týmu může bojovat o nejvyšší příčky. Přestože jeho dnes už bývalý kolega Jolyon Palmer soudí, že Dán svým odchodem pochybil, Magnussen je přesvědčen, že se Haas může být stejně dobrý a dosáhnout úspěchu, i když se v této stáje nepracuje stejným způsobem jako u Renaultu. To nakonec dal najevo svou odpovědí na otázku, zda je Haas v pozici, že by musel ohledně případného boje o titul vážit delší cestu než Renault.
"Absolutně ne. Nemám s Haasem pětiletý kontrakt a kdo ví, jak bude Haas pokračovat. Jsou tu nové příležitosti... žádné limity. Všechno závisí na mě. Nechci se dostat do situace, kdy bych musel čekat déle. Naopak. Nemohl jsem u Renaultu zůstat a doufat, že tam vydržím, dokud nevyhrají mistrovský titul. Taková záruka neexistuje. Myslím, že jim to bude trvat několik let, než budou schopni o takový post usilovat," předpokládá Magnussen.
Dánského pilota naladil do optimistické nálady slibný první rok amerického týmu a především oceňuje, že stáj se velice brzy zaměřila na přípravu vozu pro sezónu 2017. To vidí jako jeden z důležitých kroků k dalšímu vývoji.
"Ve druhé sezóně se naučí ještě víc. Už jenom proto, že se jí začali hodně brzy věnovat. Už jsem to v médiích uvedl dříve, že vlastně začali s přípravou na rok 2017 ještě před prvním závodem uplynulé sezóny. Tím je řečeno vše," dodává Magnussen.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.