Prakticky o každé změně prostředí - ve Formuli 1 pak týmu - znamená velký otazník. Co může vypadat jako velké polepšení se třeba stane vysloveným krokem vedle, a naopak. Podobných případů známe více než dost.
Jen namátkou - když Jacques Laffite po sedmiletém působení v Ligieru po nepříliš dobré sezóně prchl k Williamsu, v němž slavil Rosberg titul mistra světa (1982), jenže v následující sezóně to nebylo o moc lepší a Jacques měl v jejím závěru potíže se vůbec kvalifikovat. O rok později to bylo ještě horší a Laffite se pak ještě rád vrátil k Ligieru. A na druhou stranu - vzpomenete si, kolik lidí kroutilo v roce 2012 nad zdánlivě nesmyslným odchodem Hamiltona z McLarenu k Mercedesu...
Kevin Magnussen odmítl nabídku Renaultu, aby nadále setrval v barvách francouzské automobilky, a zamířil k Haasu. Podle jeho názoru tento přestup nebude mít vliv na jeho kariéru a i v americkém týmu může bojovat o nejvyšší příčky. Přestože jeho dnes už bývalý kolega Jolyon Palmer soudí, že Dán svým odchodem pochybil, Magnussen je přesvědčen, že se Haas může být stejně dobrý a dosáhnout úspěchu, i když se v této stáje nepracuje stejným způsobem jako u Renaultu. To nakonec dal najevo svou odpovědí na otázku, zda je Haas v pozici, že by musel ohledně případného boje o titul vážit delší cestu než Renault.
"Absolutně ne. Nemám s Haasem pětiletý kontrakt a kdo ví, jak bude Haas pokračovat. Jsou tu nové příležitosti... žádné limity. Všechno závisí na mě. Nechci se dostat do situace, kdy bych musel čekat déle. Naopak. Nemohl jsem u Renaultu zůstat a doufat, že tam vydržím, dokud nevyhrají mistrovský titul. Taková záruka neexistuje. Myslím, že jim to bude trvat několik let, než budou schopni o takový post usilovat," předpokládá Magnussen.
Dánského pilota naladil do optimistické nálady slibný první rok amerického týmu a především oceňuje, že stáj se velice brzy zaměřila na přípravu vozu pro sezónu 2017. To vidí jako jeden z důležitých kroků k dalšímu vývoji.
"Ve druhé sezóně se naučí ještě víc. Už jenom proto, že se jí začali hodně brzy věnovat. Už jsem to v médiích uvedl dříve, že vlastně začali s přípravou na rok 2017 ještě před prvním závodem uplynulé sezóny. Tím je řečeno vše," dodává Magnussen.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.