Letmým pohledem do statistik F1 zjistíme, že se v ní objevili zatím šest potomků mistrů světa. Jestli se tento počet rozšíří je otázkou budoucnosti, každopádně účet není zdaleka uzavřen, jak naznačuje pohled na sestavu nižších kategorií.
Dovolme krátké připomenutí - zatím nejúspěšnější je dvojice Graham Hill se synem Damonem (2 + 1 mistrovský titul) následovaná Keke a Nico Rosbergovými (1 + 1). Pak už následují dvojice, kde zatím převažují úspěchy otců: Jack plus David a Gary Brabhamové (3 + 0 + 0), Nelson a Nelsinho Piquetové (3 + 0), Mario a Michael Andrettiové (1 + 0) a Gilles a Jacques Villeneuvové (0 + 1).
Mick Schumacher se v příštím roce zúčastní evropského šampionátu F3 a opět bude hájit barvy týmu Prema Powerteam, s nímž letos závodil v italské a německé sérii F4 a připsal si deset vítězných závodů. Testování s "eftrojkou" už započalo.
"F3 bude ideální krok, jsem vysloveně natěšen na novou sezónu. Jsem také rád, že mohu dále závodit v týmu Prema, protože je to skutečně profesionální tým a umožní mi, abych se toho opět hodně naučil. Příští sezóna bude jistě náročná, ale testy, které jsem absolvoval v posledních týdench ukázaly, že pilotovat vůz F1 je skutečně požitek. Už se nemohu dočkat, až začne ročník 2017!" vyjádřil své pocity sedmnáctiletý Mick.
"Jsme opravdu potěšeni, že můžeme spolupracovat s Mickem i v roce 2017. Nejen proto, že to je zkušený pilot, ale také skvělý člověk a už nám předvedl, že disponuje vším, co ho předurčuje být špičkovým všestranným profesionálem. Debut v tak náročném prostředí, jakým je Evropský šampionát F3 nebude samozřejmě snadné, ale budeme za Mickem stoprocentně stát, abychom mu pomohli k dosažení stejně působivých výsledků, jako v tomto roce," přidal se k předsezónnímu vyjádření šéf týmu Prema Powerteam Angelo Rosin.
Formule 3 ve všech svých podobách vyprodukovala několik velice kvalitních závodníků, například Alaina Prosta, Ayrtona Sennu, Michele Alboreta. Po jejím obnovení v roce 2012 z ní přímo do F1 postoupil Max Verstappen a nejnověji se očekávají výkony Lance Strolla v týmu Williams.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.