Letmým pohledem do statistik F1 zjistíme, že se v ní objevili zatím šest potomků mistrů světa. Jestli se tento počet rozšíří je otázkou budoucnosti, každopádně účet není zdaleka uzavřen, jak naznačuje pohled na sestavu nižších kategorií.
Dovolme krátké připomenutí - zatím nejúspěšnější je dvojice Graham Hill se synem Damonem (2 + 1 mistrovský titul) následovaná Keke a Nico Rosbergovými (1 + 1). Pak už následují dvojice, kde zatím převažují úspěchy otců: Jack plus David a Gary Brabhamové (3 + 0 + 0), Nelson a Nelsinho Piquetové (3 + 0), Mario a Michael Andrettiové (1 + 0) a Gilles a Jacques Villeneuvové (0 + 1).
Mick Schumacher se v příštím roce zúčastní evropského šampionátu F3 a opět bude hájit barvy týmu Prema Powerteam, s nímž letos závodil v italské a německé sérii F4 a připsal si deset vítězných závodů. Testování s "eftrojkou" už započalo.
"F3 bude ideální krok, jsem vysloveně natěšen na novou sezónu. Jsem také rád, že mohu dále závodit v týmu Prema, protože je to skutečně profesionální tým a umožní mi, abych se toho opět hodně naučil. Příští sezóna bude jistě náročná, ale testy, které jsem absolvoval v posledních týdench ukázaly, že pilotovat vůz F1 je skutečně požitek. Už se nemohu dočkat, až začne ročník 2017!" vyjádřil své pocity sedmnáctiletý Mick.
"Jsme opravdu potěšeni, že můžeme spolupracovat s Mickem i v roce 2017. Nejen proto, že to je zkušený pilot, ale také skvělý člověk a už nám předvedl, že disponuje vším, co ho předurčuje být špičkovým všestranným profesionálem. Debut v tak náročném prostředí, jakým je Evropský šampionát F3 nebude samozřejmě snadné, ale budeme za Mickem stoprocentně stát, abychom mu pomohli k dosažení stejně působivých výsledků, jako v tomto roce," přidal se k předsezónnímu vyjádření šéf týmu Prema Powerteam Angelo Rosin.
Formule 3 ve všech svých podobách vyprodukovala několik velice kvalitních závodníků, například Alaina Prosta, Ayrtona Sennu, Michele Alboreta. Po jejím obnovení v roce 2012 z ní přímo do F1 postoupil Max Verstappen a nejnověji se očekávají výkony Lance Strolla v týmu Williams.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.