Letmým pohledem do statistik F1 zjistíme, že se v ní objevili zatím šest potomků mistrů světa. Jestli se tento počet rozšíří je otázkou budoucnosti, každopádně účet není zdaleka uzavřen, jak naznačuje pohled na sestavu nižších kategorií.
Dovolme krátké připomenutí - zatím nejúspěšnější je dvojice Graham Hill se synem Damonem (2 + 1 mistrovský titul) následovaná Keke a Nico Rosbergovými (1 + 1). Pak už následují dvojice, kde zatím převažují úspěchy otců: Jack plus David a Gary Brabhamové (3 + 0 + 0), Nelson a Nelsinho Piquetové (3 + 0), Mario a Michael Andrettiové (1 + 0) a Gilles a Jacques Villeneuvové (0 + 1).
Mick Schumacher se v příštím roce zúčastní evropského šampionátu F3 a opět bude hájit barvy týmu Prema Powerteam, s nímž letos závodil v italské a německé sérii F4 a připsal si deset vítězných závodů. Testování s "eftrojkou" už započalo.
"F3 bude ideální krok, jsem vysloveně natěšen na novou sezónu. Jsem také rád, že mohu dále závodit v týmu Prema, protože je to skutečně profesionální tým a umožní mi, abych se toho opět hodně naučil. Příští sezóna bude jistě náročná, ale testy, které jsem absolvoval v posledních týdench ukázaly, že pilotovat vůz F1 je skutečně požitek. Už se nemohu dočkat, až začne ročník 2017!" vyjádřil své pocity sedmnáctiletý Mick.
"Jsme opravdu potěšeni, že můžeme spolupracovat s Mickem i v roce 2017. Nejen proto, že to je zkušený pilot, ale také skvělý člověk a už nám předvedl, že disponuje vším, co ho předurčuje být špičkovým všestranným profesionálem. Debut v tak náročném prostředí, jakým je Evropský šampionát F3 nebude samozřejmě snadné, ale budeme za Mickem stoprocentně stát, abychom mu pomohli k dosažení stejně působivých výsledků, jako v tomto roce," přidal se k předsezónnímu vyjádření šéf týmu Prema Powerteam Angelo Rosin.
Formule 3 ve všech svých podobách vyprodukovala několik velice kvalitních závodníků, například Alaina Prosta, Ayrtona Sennu, Michele Alboreta. Po jejím obnovení v roce 2012 z ní přímo do F1 postoupil Max Verstappen a nejnověji se očekávají výkony Lance Strolla v týmu Williams.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.