Mezisezónní doba je také časem analýz a prověřování, kde udělaly jednotlivé týmy chybu. Jinak tomu není ani v jedné z nejdéle působících stájí Formule 1, ovšem podle vedení nelze svádět výkony v roce 2016 jen na jednu oblast.
Nelze totiž ukázat pouze jedním směrem a říci - tohle upravíme a budeme zase vpředu. Claire Williamsová připouští, že klíčovým nedostatkem u Williamsu byla aerodynamika, ale aby se zastavil postupný pokles, který nastal po dvou třetích místech v Poháru konstruktérů (2014, 2015), bude třeba dosáhnout zlepšení ve všech oblastech.
Dnes už někdejší technicky ředitel Pat Symonds (jeho odchod od týmu byl definitivně potvrzen 20. prosince) v polovině sezóny konstatoval, že vývoj nebyl adekvátní, zatímco Valtteri Bottas byl přesvědčen, že Williams ztrácel výkon v rychlých zatáčkách, zatímco v pomalých byl konstantní.
"Musíme se pečlivě zaměřit na oblasti, kde cítíme slabiny. Frank Williams vždy říkal, že výkon se rovná aerodynamice, aerodynamice, aerodynamice. Máme tam některé zásadní nedostatky, pokud se týká výkonnosti vozu, ale není možné namířit prst pouze na tuto problematiku. V rámci celého týmu existují oblasti, kde je co zlepšovat. Kdybychom dělali věci dokonale, tak musíme vyhrát šampionát, což se nestalo," komentuje závodní úroveň stáje Claire Williamsová.
Pokrok týmu Force India spolumajitelku týmu rozhodně "zarazil", ale jak se říká, vše zlé je k něčemu dobré. Williamsová doufá, že momentální situace dokáže tým oživit, aby začal řešit nedostatky dlouho před zahájením sezóny 2017.
"V některých traťových operacích jsme nedosáhli úrovně, k níž bychom se měli dopracovat, náš vůz nemá potřebný výkon a rychlost. Nastala u nás situace, kdy našemu vozu vyhovují některé okruhy víc než jiné, což nejde dále praktikovat, musíme dát dohromady auto, jehož kvality budou rovnoměrně rozloženy. V tomto roce jsme vyklidili pozice, ale to nás snad přinutí se zvednout, nikoli odpočívat na vavřínech. Musíme ještě více a důrazněji zapracovat v oblastech, které je třeba zlepšit, na tom už pracujeme," dodává Claire Williamsová.
Čtyřicetiletá dcera zakladatele týmu Franka Williamse rovněž souhlasí, že páté místo v Poháru konstruktérů není po finanční stránce "nic moc", ale určitou peněžní injekci dostane tým na základě angažmá Lance Strolla, takže je Claire Williamsová přesvědčena, že do budoucna má tým Williams stabilní základnu.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.