Mezisezónní doba je také časem analýz a prověřování, kde udělaly jednotlivé týmy chybu. Jinak tomu není ani v jedné z nejdéle působících stájí Formule 1, ovšem podle vedení nelze svádět výkony v roce 2016 jen na jednu oblast.
Nelze totiž ukázat pouze jedním směrem a říci - tohle upravíme a budeme zase vpředu. Claire Williamsová připouští, že klíčovým nedostatkem u Williamsu byla aerodynamika, ale aby se zastavil postupný pokles, který nastal po dvou třetích místech v Poháru konstruktérů (2014, 2015), bude třeba dosáhnout zlepšení ve všech oblastech.
Dnes už někdejší technicky ředitel Pat Symonds (jeho odchod od týmu byl definitivně potvrzen 20. prosince) v polovině sezóny konstatoval, že vývoj nebyl adekvátní, zatímco Valtteri Bottas byl přesvědčen, že Williams ztrácel výkon v rychlých zatáčkách, zatímco v pomalých byl konstantní.
"Musíme se pečlivě zaměřit na oblasti, kde cítíme slabiny. Frank Williams vždy říkal, že výkon se rovná aerodynamice, aerodynamice, aerodynamice. Máme tam některé zásadní nedostatky, pokud se týká výkonnosti vozu, ale není možné namířit prst pouze na tuto problematiku. V rámci celého týmu existují oblasti, kde je co zlepšovat. Kdybychom dělali věci dokonale, tak musíme vyhrát šampionát, což se nestalo," komentuje závodní úroveň stáje Claire Williamsová.
Pokrok týmu Force India spolumajitelku týmu rozhodně "zarazil", ale jak se říká, vše zlé je k něčemu dobré. Williamsová doufá, že momentální situace dokáže tým oživit, aby začal řešit nedostatky dlouho před zahájením sezóny 2017.
"V některých traťových operacích jsme nedosáhli úrovně, k níž bychom se měli dopracovat, náš vůz nemá potřebný výkon a rychlost. Nastala u nás situace, kdy našemu vozu vyhovují některé okruhy víc než jiné, což nejde dále praktikovat, musíme dát dohromady auto, jehož kvality budou rovnoměrně rozloženy. V tomto roce jsme vyklidili pozice, ale to nás snad přinutí se zvednout, nikoli odpočívat na vavřínech. Musíme ještě více a důrazněji zapracovat v oblastech, které je třeba zlepšit, na tom už pracujeme," dodává Claire Williamsová.
Čtyřicetiletá dcera zakladatele týmu Franka Williamse rovněž souhlasí, že páté místo v Poháru konstruktérů není po finanční stránce "nic moc", ale určitou peněžní injekci dostane tým na základě angažmá Lance Strolla, takže je Claire Williamsová přesvědčena, že do budoucna má tým Williams stabilní základnu.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.