Mezisezónní doba je také časem analýz a prověřování, kde udělaly jednotlivé týmy chybu. Jinak tomu není ani v jedné z nejdéle působících stájí Formule 1, ovšem podle vedení nelze svádět výkony v roce 2016 jen na jednu oblast.
Nelze totiž ukázat pouze jedním směrem a říci - tohle upravíme a budeme zase vpředu. Claire Williamsová připouští, že klíčovým nedostatkem u Williamsu byla aerodynamika, ale aby se zastavil postupný pokles, který nastal po dvou třetích místech v Poháru konstruktérů (2014, 2015), bude třeba dosáhnout zlepšení ve všech oblastech.
Dnes už někdejší technicky ředitel Pat Symonds (jeho odchod od týmu byl definitivně potvrzen 20. prosince) v polovině sezóny konstatoval, že vývoj nebyl adekvátní, zatímco Valtteri Bottas byl přesvědčen, že Williams ztrácel výkon v rychlých zatáčkách, zatímco v pomalých byl konstantní.
"Musíme se pečlivě zaměřit na oblasti, kde cítíme slabiny. Frank Williams vždy říkal, že výkon se rovná aerodynamice, aerodynamice, aerodynamice. Máme tam některé zásadní nedostatky, pokud se týká výkonnosti vozu, ale není možné namířit prst pouze na tuto problematiku. V rámci celého týmu existují oblasti, kde je co zlepšovat. Kdybychom dělali věci dokonale, tak musíme vyhrát šampionát, což se nestalo," komentuje závodní úroveň stáje Claire Williamsová.
Pokrok týmu Force India spolumajitelku týmu rozhodně "zarazil", ale jak se říká, vše zlé je k něčemu dobré. Williamsová doufá, že momentální situace dokáže tým oživit, aby začal řešit nedostatky dlouho před zahájením sezóny 2017.
"V některých traťových operacích jsme nedosáhli úrovně, k níž bychom se měli dopracovat, náš vůz nemá potřebný výkon a rychlost. Nastala u nás situace, kdy našemu vozu vyhovují některé okruhy víc než jiné, což nejde dále praktikovat, musíme dát dohromady auto, jehož kvality budou rovnoměrně rozloženy. V tomto roce jsme vyklidili pozice, ale to nás snad přinutí se zvednout, nikoli odpočívat na vavřínech. Musíme ještě více a důrazněji zapracovat v oblastech, které je třeba zlepšit, na tom už pracujeme," dodává Claire Williamsová.
Čtyřicetiletá dcera zakladatele týmu Franka Williamse rovněž souhlasí, že páté místo v Poháru konstruktérů není po finanční stránce "nic moc", ale určitou peněžní injekci dostane tým na základě angažmá Lance Strolla, takže je Claire Williamsová přesvědčena, že do budoucna má tým Williams stabilní základnu.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.