Pro fanoušky Formule 1 je pochopitelně viditelnější "jezdecká burza", která však bývá často rozhodnuta už dlouho dopředu. Existují však také zákulisní výměny, o kterých informujeme, a ty mají často téměř shodný význam, jako ty na poli samotných pilotů.
Zvláště, pokud se jedná o jména ze špičkových týmů, která by podle odborníků mohla pozvednout uvadající slávu stájí, které mají vítězné ambice, ale nějak je nedokáží naplnit. Někdy to připomíná jiné sporty, kde se neustále mění trenéři a asistenti, i když efekt je málokdy viditelný.
Jedním z nejčastěji uváděných jmen v současné době je technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe. Čtyřiapadesátiletý inženýr pod dohodě s týmem hodlal svou situaci řešit až po úspěšném dokončení sezóny. Po Rosbergově odchodu z F1 dohady o Loweho odchodu z Mercedesu zintenzivněly, takže se začalo spekulovat, kam by měl Brit zamířit. Vedle Williamsu, který projevil vážný zájem, začal být Lowe spojován i s Ferrari.
Situace se ale začíná vyjasňovat. Ještě před překvapivým odchodem Pata Symondse od Williamsu se jasně vyjádřil i prezident Ferrari Sergio Marchionne, který potvrdil, že případný příchod Paddy Lowea nebyl na pořadu dne. Na tradiční vánoční akci v Maranellu to prezident týmu vysvětlil:
"Paddy Lowe je opravdu brilantní inženýr a má ve Formuli 1 spoustu přátel. Ale součástí našich plánů není. Jednoduše řečeno, máme vše pokryto, s technickou zkušeností, kterou máme v Maranellu k dispozici, není třeba, aby k nám Paddy Lowe nastoupil," uvedl Marchionne.
Zároveň znovu zopakoval, že tým musel projít v roce 2016 během sezóny významnými změnami, ale po odchodu inženýra Jamese Allisona nehodlá nabírat žádná zvučná jména na technickém poli, nýbrž se hodlá plně zaměřit na vlastní zdroje.
"V průběhu sezóny u nás nedošlo k žádnému zlepšení, zatímco soupeřům se to podařilo - stačí se podívat na to, co dokázal Red Bull ve srovnání první a druhé poloviny šampionátu. Naše pracovní metody prošly změnou v závěru srpna, kdy jsme prosadili Mattiu Binotta. Byla to organizační změna, která nám přinesla trochu klidu a znamenala vydávání peněz na správné účely. Mým cílem je vytvořit podmínky pro takové investice do týmu a poskytnout lidem správný prostor. Jsem si jist, že nás tato politika povede k důležitým cílům. Pokud nebudou výsledky v roce 2017 v pořádku, bude to jednoznačně moje vina a nebude problém vybrat obětní beránky," volil burcující tón Marchionne.
Prezident Ferrari také otevřeně zhodnotil situace na jezdeckém poli a prohlásil, že jezdecká sestava, pro příští rok smluvně zaručená, je také ve fázi progresu. A oba piloti si to musí uvědomit.
"Oběma pilotům vyprší smlouva na konci roku 2017. Zatím jsme nic v této oblasti nepodnikli, ale sledujeme i další možnosti, abychom se mohli včas rozhodnout. Sebastian Vettel má za sebou těžký rok, protože vůz nesplnil jeho očekávání. Dosažené výsledky neodrážejí jeho skutečnou kvalitu, ale doufám, že v roce 2017 budou všechny problémy vyřešeny. Kimi Räikkönen od svého návratu k Ferrari zažil nejlepší sezónu, takže musím být spokojen s tím, co předvedl. Jeho přístup byl příkladný, zejména v obtížném postavení, jako bylo to naše," uzavřel debatu o pilotech Marchionne.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.