Poslední tři roky se boj o titul ve Formuli 1 zúžil prakticky na klání mezi Lewisem Hamiltonem a Nico Rosbergem. Německý pilot na třetí pokus uspěl a vzápětí vyklidil pole, takže Lewisovo bojovné prohlášení vlastně ztratilo váhu.
Jestliže krátce po ztrátě svého titulu vyjádřil trojnásobný mistr světa odhodlání tvrdě bojovat o korunu automobilového krále, aby si ji opětovně mohl posadit na hlavu, Rosbergův odchod mu do jisté míry zhatil plány. Je teď otázkou, zda se dokáže Hamilton dostatečně motivovat, aby se vyrovnal Alainu Prostovi ziskem dalšího titulu. Něco podobného si myslí jeho krajan a soupeř Jolyon Palmer.
"Motivace bude klíčovým aspektem pro jeho další kariéru. Co se týče jeho života mimo F1, toho si užívá mnohem více než většina ostatních pilotů. Momentálně je opravdu nesmírně silným soupeřem, protože je schopen propojit závodění s poměrně komplikovaným životním stylem mimo F1. Ale i on potřebuje odpovídající okolnosti. Musí mít za sebou dobrý tým a spolehlivý vůz - což jsou oblasti, které jenom on sám nemůže ovlivnit," vysvětluje Palmer.
Může se zdát, že odchodem Rosberga ubyl Hamiltonovi hlavní soupeř. Podle prognóz (které jsou však poměrně dost ošidné) by si měl Mercedes udržet určitý odstup od soupeřů. Navíc je otázkou, zda nově příchozí pilot bude natolik "drzý", aby od prvního závodu začal Hamiltona prohánět, i když ten by vlastně nic jiného nepotřeboval. Ale naštěstí pro něj jsou tu ještě soupeři a ti Hamiltonovi nedávají žádné záruky, že zisk titulu bude pro Brita automatickou záležitostí.
"Piloti Red Bullu se jeví stále silnější a silnější. Když se podíváte na Fernanda Alonsa, stal se nejmladším šampionem v historii F1 a vyhrál dva tituly v řadě. A nikoho nenapadlo, že dalších deset let bude stále tady a pořád jenom s dvěma triumfy. I když v určité době můžete být nejlepší pilot v nejlepším voze, ještě to neznamená, že máte titul jistý," dodává Palmer.
Hamilton bezesporu patří mezi ty piloty, kterým jeden úspěch nestačí. Třebaže jen málokdo hned po zisku prvního titulu nadšeně hovoří o zdolání Schumacherova rekordu, existuje skupina závodníků, kteří chtějí opakovanými triumfy dokázat, že ten první nebyl jen shodou okolností. Hamilton má v roce 2017 zdánlivě snadnou roli, ale zda se tato vyhlídka potvrdí, prokáží opravdu až první závody nové sezóny.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.