Poslední tři roky se boj o titul ve Formuli 1 zúžil prakticky na klání mezi Lewisem Hamiltonem a Nico Rosbergem. Německý pilot na třetí pokus uspěl a vzápětí vyklidil pole, takže Lewisovo bojovné prohlášení vlastně ztratilo váhu.
Jestliže krátce po ztrátě svého titulu vyjádřil trojnásobný mistr světa odhodlání tvrdě bojovat o korunu automobilového krále, aby si ji opětovně mohl posadit na hlavu, Rosbergův odchod mu do jisté míry zhatil plány. Je teď otázkou, zda se dokáže Hamilton dostatečně motivovat, aby se vyrovnal Alainu Prostovi ziskem dalšího titulu. Něco podobného si myslí jeho krajan a soupeř Jolyon Palmer.
"Motivace bude klíčovým aspektem pro jeho další kariéru. Co se týče jeho života mimo F1, toho si užívá mnohem více než většina ostatních pilotů. Momentálně je opravdu nesmírně silným soupeřem, protože je schopen propojit závodění s poměrně komplikovaným životním stylem mimo F1. Ale i on potřebuje odpovídající okolnosti. Musí mít za sebou dobrý tým a spolehlivý vůz - což jsou oblasti, které jenom on sám nemůže ovlivnit," vysvětluje Palmer.
Může se zdát, že odchodem Rosberga ubyl Hamiltonovi hlavní soupeř. Podle prognóz (které jsou však poměrně dost ošidné) by si měl Mercedes udržet určitý odstup od soupeřů. Navíc je otázkou, zda nově příchozí pilot bude natolik "drzý", aby od prvního závodu začal Hamiltona prohánět, i když ten by vlastně nic jiného nepotřeboval. Ale naštěstí pro něj jsou tu ještě soupeři a ti Hamiltonovi nedávají žádné záruky, že zisk titulu bude pro Brita automatickou záležitostí.
"Piloti Red Bullu se jeví stále silnější a silnější. Když se podíváte na Fernanda Alonsa, stal se nejmladším šampionem v historii F1 a vyhrál dva tituly v řadě. A nikoho nenapadlo, že dalších deset let bude stále tady a pořád jenom s dvěma triumfy. I když v určité době můžete být nejlepší pilot v nejlepším voze, ještě to neznamená, že máte titul jistý," dodává Palmer.
Hamilton bezesporu patří mezi ty piloty, kterým jeden úspěch nestačí. Třebaže jen málokdo hned po zisku prvního titulu nadšeně hovoří o zdolání Schumacherova rekordu, existuje skupina závodníků, kteří chtějí opakovanými triumfy dokázat, že ten první nebyl jen shodou okolností. Hamilton má v roce 2017 zdánlivě snadnou roli, ale zda se tato vyhlídka potvrdí, prokáží opravdu až první závody nové sezóny.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.