Poslední tři roky se boj o titul ve Formuli 1 zúžil prakticky na klání mezi Lewisem Hamiltonem a Nico Rosbergem. Německý pilot na třetí pokus uspěl a vzápětí vyklidil pole, takže Lewisovo bojovné prohlášení vlastně ztratilo váhu.
Jestliže krátce po ztrátě svého titulu vyjádřil trojnásobný mistr světa odhodlání tvrdě bojovat o korunu automobilového krále, aby si ji opětovně mohl posadit na hlavu, Rosbergův odchod mu do jisté míry zhatil plány. Je teď otázkou, zda se dokáže Hamilton dostatečně motivovat, aby se vyrovnal Alainu Prostovi ziskem dalšího titulu. Něco podobného si myslí jeho krajan a soupeř Jolyon Palmer.
"Motivace bude klíčovým aspektem pro jeho další kariéru. Co se týče jeho života mimo F1, toho si užívá mnohem více než většina ostatních pilotů. Momentálně je opravdu nesmírně silným soupeřem, protože je schopen propojit závodění s poměrně komplikovaným životním stylem mimo F1. Ale i on potřebuje odpovídající okolnosti. Musí mít za sebou dobrý tým a spolehlivý vůz - což jsou oblasti, které jenom on sám nemůže ovlivnit," vysvětluje Palmer.
Může se zdát, že odchodem Rosberga ubyl Hamiltonovi hlavní soupeř. Podle prognóz (které jsou však poměrně dost ošidné) by si měl Mercedes udržet určitý odstup od soupeřů. Navíc je otázkou, zda nově příchozí pilot bude natolik "drzý", aby od prvního závodu začal Hamiltona prohánět, i když ten by vlastně nic jiného nepotřeboval. Ale naštěstí pro něj jsou tu ještě soupeři a ti Hamiltonovi nedávají žádné záruky, že zisk titulu bude pro Brita automatickou záležitostí.
"Piloti Red Bullu se jeví stále silnější a silnější. Když se podíváte na Fernanda Alonsa, stal se nejmladším šampionem v historii F1 a vyhrál dva tituly v řadě. A nikoho nenapadlo, že dalších deset let bude stále tady a pořád jenom s dvěma triumfy. I když v určité době můžete být nejlepší pilot v nejlepším voze, ještě to neznamená, že máte titul jistý," dodává Palmer.
Hamilton bezesporu patří mezi ty piloty, kterým jeden úspěch nestačí. Třebaže jen málokdo hned po zisku prvního titulu nadšeně hovoří o zdolání Schumacherova rekordu, existuje skupina závodníků, kteří chtějí opakovanými triumfy dokázat, že ten první nebyl jen shodou okolností. Hamilton má v roce 2017 zdánlivě snadnou roli, ale zda se tato vyhlídka potvrdí, prokáží opravdu až první závody nové sezóny.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.