Burza pilotů, tedy přestupy mužů v kokpitech mezi jednotlivými týmy zajímá fanoušky vždy nejvíce. Ale tyto změny nejsou jediné, co hýbe světem F1, další přesuny se odehrávají i na dalších postech.
Renault Sport potvrdil velice solidní přírůstek do svého technického týmu. Z McLarenu přichází hlavní závodní inženýr Ciaron Pilbeam, který už před svým působením ve Wokingu prošel týmy BAR, Red Bull a Lotus. U McLarenu pracoval od roku 2013. Další změnou je přesun veterána Roba Whitea, provozního ředitele z centra ve Viry-Châtillon do Enstone.
Šéf týmu Cyril Abiteboul potvrdil, že další nábor zaměstnanců pro stáj F1 bude pokračovat, příchod Pilbeama je součástí expanze stavu o 20 %, kterou avizoval v nedávné minulosti.
"V roce 2016 jsme položili základy pro budoucnost, už jsme uvedli, že naše působení v F1 bude během na dlouhou trať. Náš vůz RS16 byl připraven v neuvěřitelně krátkém časovém horizontu - doslova za pár týdnů - takže naším cílem pro tento rok bylo rozšíření stavu zaměstnanců a infrastruktury se zaměřením na příští rok a další sezóny. Naše expanze není jenom dílem okamžiku, řešili jsme nábor nových kolegů v průběhu celého roku. Náš zájem je pochopitelně zaměřen na příchod kvalitních osobností, musíme mít v Enstone značné množství personálu s ohledem na snahu dosáhnout vyšší úrovně, která by nám umožnila bojovat proti špičkovým týmům," uvedl Abiteboul s tím, že oficiálně potvrdil příchod Pilbeama a přesun Whitea.
Není to však jediná z celé řady změn, kterou Renault chystá. Pokud má dojít k navýšení personálu, musí projít změnou i samotné centrum v Enstone. I o tom Abiteboul hovořil.
"Co se týká vybavení, dojde k zásadnímu rozšíření naší CNC kapacity, kam přibudou dvě nová zařízení ve zvláštní budově. Další provozy jsou připraveny ke spuštění a co nevidět dojde k zahájení prací na rozšíření výrobní haly o 800 čtverečních metrů. Prakticky každé oddělení v Enstone bude projde úpravami. Další práce probíhají i ve Viry-Châtillon, konkrétně přizpůsobení změny struktury pro výrobu pohonných jednotek s přihlédnutím na jejich dodávky i dalším zájemcům, jakož i cílené rozšiřování počtu zaměstnanců pro lepší kontrolu našich schopností," uzavírá Abiteboul.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.