Burza pilotů, tedy přestupy mužů v kokpitech mezi jednotlivými týmy zajímá fanoušky vždy nejvíce. Ale tyto změny nejsou jediné, co hýbe světem F1, další přesuny se odehrávají i na dalších postech.
Renault Sport potvrdil velice solidní přírůstek do svého technického týmu. Z McLarenu přichází hlavní závodní inženýr Ciaron Pilbeam, který už před svým působením ve Wokingu prošel týmy BAR, Red Bull a Lotus. U McLarenu pracoval od roku 2013. Další změnou je přesun veterána Roba Whitea, provozního ředitele z centra ve Viry-Châtillon do Enstone.
Šéf týmu Cyril Abiteboul potvrdil, že další nábor zaměstnanců pro stáj F1 bude pokračovat, příchod Pilbeama je součástí expanze stavu o 20 %, kterou avizoval v nedávné minulosti.
"V roce 2016 jsme položili základy pro budoucnost, už jsme uvedli, že naše působení v F1 bude během na dlouhou trať. Náš vůz RS16 byl připraven v neuvěřitelně krátkém časovém horizontu - doslova za pár týdnů - takže naším cílem pro tento rok bylo rozšíření stavu zaměstnanců a infrastruktury se zaměřením na příští rok a další sezóny. Naše expanze není jenom dílem okamžiku, řešili jsme nábor nových kolegů v průběhu celého roku. Náš zájem je pochopitelně zaměřen na příchod kvalitních osobností, musíme mít v Enstone značné množství personálu s ohledem na snahu dosáhnout vyšší úrovně, která by nám umožnila bojovat proti špičkovým týmům," uvedl Abiteboul s tím, že oficiálně potvrdil příchod Pilbeama a přesun Whitea.
Není to však jediná z celé řady změn, kterou Renault chystá. Pokud má dojít k navýšení personálu, musí projít změnou i samotné centrum v Enstone. I o tom Abiteboul hovořil.
"Co se týká vybavení, dojde k zásadnímu rozšíření naší CNC kapacity, kam přibudou dvě nová zařízení ve zvláštní budově. Další provozy jsou připraveny ke spuštění a co nevidět dojde k zahájení prací na rozšíření výrobní haly o 800 čtverečních metrů. Prakticky každé oddělení v Enstone bude projde úpravami. Další práce probíhají i ve Viry-Châtillon, konkrétně přizpůsobení změny struktury pro výrobu pohonných jednotek s přihlédnutím na jejich dodávky i dalším zájemcům, jakož i cílené rozšiřování počtu zaměstnanců pro lepší kontrolu našich schopností," uzavírá Abiteboul.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.