Burza pilotů, tedy přestupy mužů v kokpitech mezi jednotlivými týmy zajímá fanoušky vždy nejvíce. Ale tyto změny nejsou jediné, co hýbe světem F1, další přesuny se odehrávají i na dalších postech.
Renault Sport potvrdil velice solidní přírůstek do svého technického týmu. Z McLarenu přichází hlavní závodní inženýr Ciaron Pilbeam, který už před svým působením ve Wokingu prošel týmy BAR, Red Bull a Lotus. U McLarenu pracoval od roku 2013. Další změnou je přesun veterána Roba Whitea, provozního ředitele z centra ve Viry-Châtillon do Enstone.
Šéf týmu Cyril Abiteboul potvrdil, že další nábor zaměstnanců pro stáj F1 bude pokračovat, příchod Pilbeama je součástí expanze stavu o 20 %, kterou avizoval v nedávné minulosti.
"V roce 2016 jsme položili základy pro budoucnost, už jsme uvedli, že naše působení v F1 bude během na dlouhou trať. Náš vůz RS16 byl připraven v neuvěřitelně krátkém časovém horizontu - doslova za pár týdnů - takže naším cílem pro tento rok bylo rozšíření stavu zaměstnanců a infrastruktury se zaměřením na příští rok a další sezóny. Naše expanze není jenom dílem okamžiku, řešili jsme nábor nových kolegů v průběhu celého roku. Náš zájem je pochopitelně zaměřen na příchod kvalitních osobností, musíme mít v Enstone značné množství personálu s ohledem na snahu dosáhnout vyšší úrovně, která by nám umožnila bojovat proti špičkovým týmům," uvedl Abiteboul s tím, že oficiálně potvrdil příchod Pilbeama a přesun Whitea.
Není to však jediná z celé řady změn, kterou Renault chystá. Pokud má dojít k navýšení personálu, musí projít změnou i samotné centrum v Enstone. I o tom Abiteboul hovořil.
"Co se týká vybavení, dojde k zásadnímu rozšíření naší CNC kapacity, kam přibudou dvě nová zařízení ve zvláštní budově. Další provozy jsou připraveny ke spuštění a co nevidět dojde k zahájení prací na rozšíření výrobní haly o 800 čtverečních metrů. Prakticky každé oddělení v Enstone bude projde úpravami. Další práce probíhají i ve Viry-Châtillon, konkrétně přizpůsobení změny struktury pro výrobu pohonných jednotek s přihlédnutím na jejich dodávky i dalším zájemcům, jakož i cílené rozšiřování počtu zaměstnanců pro lepší kontrolu našich schopností," uzavírá Abiteboul.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.