Nová okolnost vzniklá odchodem Nico Rosberga do závodního důchodu otevřela stavidla dohadů, kdo bude jezdit po boku trojnásobného mistra světa ve stáji Mercedes. Rozhodně ho tam může čekat tvrdý chlebíček.
Pro angažmá se nabízejí tři varianty - nový, třeba i nadějný nováček, který by se mohl vedle zkušeného Hamiltona "otrkat", pilot středu pole, který by si v týmu Stříbrných šípů mohl vylepšit svůj profil, nebo vyslovená hvězda. Každé z těchto řešení má určité úskalí.
Nováček nemusí být natolik odolný, aby zvládl maximální zátěž, navíc je pořád ve hře přechod na nové vozy, takže i v tom tkví určité nebezpečí, že se na Mercedes dotáhnou soupeři - třeba ne co se týče výkonů Hamiltona, ale týmu jako takového. Zda bude chtít tým přijmout pilota stejných ambicí jako jeho hlavní hvězda, to je slovo do pranice, protože minimálně v posledních třech letech si řevnivosti mezi svými svěřenci užilo vedení až až. Je málo pravděpodobné, že by si Hamilton mohl diktovat jako třeba Ayrton Senna, který například v roce 1986 u Lotusu kategoricky odmítl angažmá Warwicka s tím, že vedle sebe chce mít jasnou dvojku - šanci tak dostal britský aristokrat Johnny Dumfries.
Co adepta na post v nejlepším týmu posledních tří sezón čeká? Hamilton už vypustil do médií uvítací řeč, která může působit až varovným dojmem, ale exmistr světa neopomněl dodat, že je samozřejmě míněna v nadsázce.
"Kdo nevydrží pořádné horko, ať k nám nechodí! Máme tu skvělé prostředí, a když jste v rodině Mercedesu, je to krásné místo. Pokud budete pilotovat Mercedes, stáváte se jeho součástí na celý život, pokud se tento most nerozhodnete spálit a odejít jinam. Podívejte se například na sira Stirlinga Mosse. Pořád je velkou součástí naší značky. Tím chci říci, že pilot, který k nám přijde, se nemusí obávat, že by ho náš velký tým nerespektoval. Jsem zvědavý, kdo by se chtěl stát mým týmovým kolegou a budu respektovat každého, kdo by to chtěl zkusit," vysílá poselství k adeptům na post u Mercedesu Hamilton.
Šéf Mercedesu Toto Wolff už ve svém prvním prohlášení po odchodu Rosberga uvedl, že si tým musí vzít nějaký čas při hledání náhrady za aktuálního mistra světa. Hamilton uvedl, že bude při volbě kandidátů rád nápomocen.
"Příliš se o to nestarám, ale pokud budu požádán, abych s někým promluvil nebo se tým bude chtít se mnou poradit, budu k dispozici. Nový pilot musí být někdo, kdo bude v týmu dobře fungovat. Existují silnější a méně silné povahy, které budou schopny odolávat soupeřům nebo se s nimi nevyrovnají. Určitě se někdo takový najde. Budu více než rád, když s touto analýzou budu pomáhat. Potřebujeme někoho s dobrými vlastnostmi, kdo bude v pozitivním slova smyslu reprezentovat tým, bude mít dobrou pracovní morálku, konzistenci - pak můžeme opět vyhrát Pohár konstruktérů. Například oba piloti Red Bullu jsou takovými typy, takže v boji o Pohár konstruktérů, což je jeden z prvních cílů značky, musíme mít jistotu, že budeme stejně vyrovnaní jako předtím," dodává Hamilton.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.