Nová okolnost vzniklá odchodem Nico Rosberga do závodního důchodu otevřela stavidla dohadů, kdo bude jezdit po boku trojnásobného mistra světa ve stáji Mercedes. Rozhodně ho tam může čekat tvrdý chlebíček.
Pro angažmá se nabízejí tři varianty - nový, třeba i nadějný nováček, který by se mohl vedle zkušeného Hamiltona "otrkat", pilot středu pole, který by si v týmu Stříbrných šípů mohl vylepšit svůj profil, nebo vyslovená hvězda. Každé z těchto řešení má určité úskalí.
Nováček nemusí být natolik odolný, aby zvládl maximální zátěž, navíc je pořád ve hře přechod na nové vozy, takže i v tom tkví určité nebezpečí, že se na Mercedes dotáhnou soupeři - třeba ne co se týče výkonů Hamiltona, ale týmu jako takového. Zda bude chtít tým přijmout pilota stejných ambicí jako jeho hlavní hvězda, to je slovo do pranice, protože minimálně v posledních třech letech si řevnivosti mezi svými svěřenci užilo vedení až až. Je málo pravděpodobné, že by si Hamilton mohl diktovat jako třeba Ayrton Senna, který například v roce 1986 u Lotusu kategoricky odmítl angažmá Warwicka s tím, že vedle sebe chce mít jasnou dvojku - šanci tak dostal britský aristokrat Johnny Dumfries.
Co adepta na post v nejlepším týmu posledních tří sezón čeká? Hamilton už vypustil do médií uvítací řeč, která může působit až varovným dojmem, ale exmistr světa neopomněl dodat, že je samozřejmě míněna v nadsázce.
"Kdo nevydrží pořádné horko, ať k nám nechodí! Máme tu skvělé prostředí, a když jste v rodině Mercedesu, je to krásné místo. Pokud budete pilotovat Mercedes, stáváte se jeho součástí na celý život, pokud se tento most nerozhodnete spálit a odejít jinam. Podívejte se například na sira Stirlinga Mosse. Pořád je velkou součástí naší značky. Tím chci říci, že pilot, který k nám přijde, se nemusí obávat, že by ho náš velký tým nerespektoval. Jsem zvědavý, kdo by se chtěl stát mým týmovým kolegou a budu respektovat každého, kdo by to chtěl zkusit," vysílá poselství k adeptům na post u Mercedesu Hamilton.
Šéf Mercedesu Toto Wolff už ve svém prvním prohlášení po odchodu Rosberga uvedl, že si tým musí vzít nějaký čas při hledání náhrady za aktuálního mistra světa. Hamilton uvedl, že bude při volbě kandidátů rád nápomocen.
"Příliš se o to nestarám, ale pokud budu požádán, abych s někým promluvil nebo se tým bude chtít se mnou poradit, budu k dispozici. Nový pilot musí být někdo, kdo bude v týmu dobře fungovat. Existují silnější a méně silné povahy, které budou schopny odolávat soupeřům nebo se s nimi nevyrovnají. Určitě se někdo takový najde. Budu více než rád, když s touto analýzou budu pomáhat. Potřebujeme někoho s dobrými vlastnostmi, kdo bude v pozitivním slova smyslu reprezentovat tým, bude mít dobrou pracovní morálku, konzistenci - pak můžeme opět vyhrát Pohár konstruktérů. Například oba piloti Red Bullu jsou takovými typy, takže v boji o Pohár konstruktérů, což je jeden z prvních cílů značky, musíme mít jistotu, že budeme stejně vyrovnaní jako předtím," dodává Hamilton.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.