Několik měsíců je veřejnost přesvědčována, že rokem 2017 se dočkáme nového výchozího bodu pro šance týmů v F1. Skončí dominance jednoho týmu a závody budou opět atraktivnější. Co si o tom myslí muž přímo z centra dění - Daniel Ricciardo?
Nesmírně oblíbený Australan, třetí pilot konečné klasifikace právě skončeného ročníku se k avizovanému "resetu F1" a novým šancím na základě změn předpisů staví rezervovaně. On sám se "nenechává zmást" prognózami a očekává, že letošní vítěz Poháru konstruktérů bude klást i měřítka v příští sezóně.
"Po našich posledních výsledcích lidé nadšeně očekávají šance Red Bullu v roce 2017, ale já zůstávám pevně nohama na zemi. Můžeme mít úžasný aerodynamický balíček, ale pravděpodobně nás bude stát čas na rovinkách. Mercedes, nenechme se zmást, nemá jenom skvělou pohonnou jednotku, má vynikající celé auto. Uvidíme. V Singapuru na nás získával na rovinkách, Rosberg byl o půl vteřiny v kvalifikaci rychlejší, takže pořád mají dokonalé auto. Pochopitelně bude naším cílem je v roce 2017 porazit, možná se to v Melbourne podaří, ale jinak si myslím, že pořád budeme sbírat jenom střípky," nechal se Ricciardo slyšet v on-line časopisu GP Gazette.
Mercedes letos předvedl brilantní sezónu, svým soupeřům dovolil z 21 Grand Prix vyhrát jen dvě. Všeobecně se sice čeká, že změna pravidel by měla do jisté míry změnit vyrovnanost startovního pole, ale stále více sílí hlasy, které pochybují o tom, že Mercedes ztratí své dominantní postavení.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.