Několik měsíců je veřejnost přesvědčována, že rokem 2017 se dočkáme nového výchozího bodu pro šance týmů v F1. Skončí dominance jednoho týmu a závody budou opět atraktivnější. Co si o tom myslí muž přímo z centra dění - Daniel Ricciardo?
Nesmírně oblíbený Australan, třetí pilot konečné klasifikace právě skončeného ročníku se k avizovanému "resetu F1" a novým šancím na základě změn předpisů staví rezervovaně. On sám se "nenechává zmást" prognózami a očekává, že letošní vítěz Poháru konstruktérů bude klást i měřítka v příští sezóně.
"Po našich posledních výsledcích lidé nadšeně očekávají šance Red Bullu v roce 2017, ale já zůstávám pevně nohama na zemi. Můžeme mít úžasný aerodynamický balíček, ale pravděpodobně nás bude stát čas na rovinkách. Mercedes, nenechme se zmást, nemá jenom skvělou pohonnou jednotku, má vynikající celé auto. Uvidíme. V Singapuru na nás získával na rovinkách, Rosberg byl o půl vteřiny v kvalifikaci rychlejší, takže pořád mají dokonalé auto. Pochopitelně bude naším cílem je v roce 2017 porazit, možná se to v Melbourne podaří, ale jinak si myslím, že pořád budeme sbírat jenom střípky," nechal se Ricciardo slyšet v on-line časopisu GP Gazette.
Mercedes letos předvedl brilantní sezónu, svým soupeřům dovolil z 21 Grand Prix vyhrát jen dvě. Všeobecně se sice čeká, že změna pravidel by měla do jisté míry změnit vyrovnanost startovního pole, ale stále více sílí hlasy, které pochybují o tom, že Mercedes ztratí své dominantní postavení.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.