Novopečený šampion se nezbláznil, ani nevydal své prohlášení v podroušeném stavu. Dle jeho vlastních slov vyhrál v neděli tituly hned dva - jeden na závodní dráze a druhý později při velkolepé oslavě na počest šampiona.
Když opadlo napětí ze závodu a mohla propuknout radost za přítomnosti rodinných příslušníků, zažil Nico Rosberg jeden z nejemocionálnějších zážitků ve svém životě. Tím se svěřil stanici BBC Radio 5.
"Mohu potvrdit, že jsem dvojnásobným mistrem světa, protože jsme začali v neděli večer oslavovat titul. Bylo to epické, velkolepé! Měl jsem štěstí, protože u toho byla moje rodina, mí přátelé, takže jsme všichni slavili společně. Byly to úžasné chvíle. Mám pocit, že jsme skončili ve tři čtvrti na devět ráno, tedy z té doby mám poslední obrázek na mém telefonu. Byly to fantastické emoce, prostě neuvěřitelné. Tak intenzivní, že je jen těžko najdete v jiné oblasti života. Ano, oženíte se nebo se vám narodí dítě, to je také obrovské životní štěstí, ale tohle je těžko napodobitelné. Moje maminka nikdy neviděla žádný můj závod, protože se o mě bojí. Našla si mě hned po dojezdu a samozřejmě to byl nesmírně emotivní moment, když zjistila, že jsem vyhrál. Brečeli jsme oba dva. Řekla mi, že to byl jeden z nejkrásnějších momentů v jejím životě a bylo to opravdu krásně slyšet. S tátou jsem mluvil o něco později, bylo to také hodně osobité. Další z těch největších věcí, o kterých mluvím - polovina mých rozhovorů je vlastně o něm. V minulosti mi to nebylo vždy příjemné, ale teď jsem byl moc rád, že to mohu udělat, protože se mi podařilo získat titul. Podělit se s otcem o tu radost, to byla jedna z nejzvláštnějších chvil," popisuje Nico Rosberg své mistrovské dojmy.
Dovolte jenom malou odbočku - když v roce 1982 slavil Keijo "Keke" Rosberg před hotelem Caesar Palace svůj titul mistra světa, jeho životní partnerka Yvonne stála po jeho boku. Takže v Abú Zabí prožila podruhé podobnou radost.
Věčné a dlouho trvající téma - taktika v posledním závodě - přišlo i v tomto případě na přetřes. Po vítězném finále už opadly negativní pocity, proto se Nico rozhovořil i o této situaci.
"Je třeba pochopit přístup týmu, nebyli z toho nijak nadšení - ale je vlastně jednoduché pochopit jLewisův přístup. Jsme pořád piloti a bojovali jsme o titul mistra světa. Ale tyhle debaty už bychom měli ukončit. Není žádný důvod v nich pokračovat. Je hotovo, je to minulost. Nakonec to bylo v pořádku. Lewis je úžasný pilot, jeden z nejlepších všech dob... To je jasné. Je to vždy velice těžké ho porazit, kdykoliv - když se to povede, je to hodně zvláštní. Teď se mi to konečně podařilo, odsunul jsem ho dozadu a sebral mu titul. Náš vztah je na bázi vzájemného respektu, protože zůstáváme dobrými přáteli a onen respekt nadále přetrvává. Pomáhá nám to, protože je obtížné být ve stejném týmu a bojovat proti svému kolegovi. Je to speciální prostředí," vrací se Rosberg ke svému týmovému kolegovi.
Po dvou letech čekání má tedy Nico svůj vysněný titul a okamžitě se nabízí otázka - chce další? Obhájí ho? Když Hamiltona porazil, bude ho porážet i nadále? V tomto směru si Rosberg neotvírá jen zadní vrátka, ale pro jistotu pořádná vrata od stodoly.
"Tyhle otázky nechci v dané chvíli řešit. Já jsem šťastný právě za ten jeden okamžik, kdy jsem titul vyhrál. Teď mě čeká intenzivnější období než když předtím, takové dva tři týdny bez odpočinku, což bude pořádně šílené. Pak chci relaxovat u domácího krbu, vidět mou ženu a dceru, projít se po promenádě nebo něco podobného - to teď budou ty nejkrásnější okamžiky," dodává Rosberg.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.