Novopečený šampion se nezbláznil, ani nevydal své prohlášení v podroušeném stavu. Dle jeho vlastních slov vyhrál v neděli tituly hned dva - jeden na závodní dráze a druhý později při velkolepé oslavě na počest šampiona.
Když opadlo napětí ze závodu a mohla propuknout radost za přítomnosti rodinných příslušníků, zažil Nico Rosberg jeden z nejemocionálnějších zážitků ve svém životě. Tím se svěřil stanici BBC Radio 5.
"Mohu potvrdit, že jsem dvojnásobným mistrem světa, protože jsme začali v neděli večer oslavovat titul. Bylo to epické, velkolepé! Měl jsem štěstí, protože u toho byla moje rodina, mí přátelé, takže jsme všichni slavili společně. Byly to úžasné chvíle. Mám pocit, že jsme skončili ve tři čtvrti na devět ráno, tedy z té doby mám poslední obrázek na mém telefonu. Byly to fantastické emoce, prostě neuvěřitelné. Tak intenzivní, že je jen těžko najdete v jiné oblasti života. Ano, oženíte se nebo se vám narodí dítě, to je také obrovské životní štěstí, ale tohle je těžko napodobitelné. Moje maminka nikdy neviděla žádný můj závod, protože se o mě bojí. Našla si mě hned po dojezdu a samozřejmě to byl nesmírně emotivní moment, když zjistila, že jsem vyhrál. Brečeli jsme oba dva. Řekla mi, že to byl jeden z nejkrásnějších momentů v jejím životě a bylo to opravdu krásně slyšet. S tátou jsem mluvil o něco později, bylo to také hodně osobité. Další z těch největších věcí, o kterých mluvím - polovina mých rozhovorů je vlastně o něm. V minulosti mi to nebylo vždy příjemné, ale teď jsem byl moc rád, že to mohu udělat, protože se mi podařilo získat titul. Podělit se s otcem o tu radost, to byla jedna z nejzvláštnějších chvil," popisuje Nico Rosberg své mistrovské dojmy.
Dovolte jenom malou odbočku - když v roce 1982 slavil Keijo "Keke" Rosberg před hotelem Caesar Palace svůj titul mistra světa, jeho životní partnerka Yvonne stála po jeho boku. Takže v Abú Zabí prožila podruhé podobnou radost.
Věčné a dlouho trvající téma - taktika v posledním závodě - přišlo i v tomto případě na přetřes. Po vítězném finále už opadly negativní pocity, proto se Nico rozhovořil i o této situaci.
"Je třeba pochopit přístup týmu, nebyli z toho nijak nadšení - ale je vlastně jednoduché pochopit jLewisův přístup. Jsme pořád piloti a bojovali jsme o titul mistra světa. Ale tyhle debaty už bychom měli ukončit. Není žádný důvod v nich pokračovat. Je hotovo, je to minulost. Nakonec to bylo v pořádku. Lewis je úžasný pilot, jeden z nejlepších všech dob... To je jasné. Je to vždy velice těžké ho porazit, kdykoliv - když se to povede, je to hodně zvláštní. Teď se mi to konečně podařilo, odsunul jsem ho dozadu a sebral mu titul. Náš vztah je na bázi vzájemného respektu, protože zůstáváme dobrými přáteli a onen respekt nadále přetrvává. Pomáhá nám to, protože je obtížné být ve stejném týmu a bojovat proti svému kolegovi. Je to speciální prostředí," vrací se Rosberg ke svému týmovému kolegovi.
Po dvou letech čekání má tedy Nico svůj vysněný titul a okamžitě se nabízí otázka - chce další? Obhájí ho? Když Hamiltona porazil, bude ho porážet i nadále? V tomto směru si Rosberg neotvírá jen zadní vrátka, ale pro jistotu pořádná vrata od stodoly.
"Tyhle otázky nechci v dané chvíli řešit. Já jsem šťastný právě za ten jeden okamžik, kdy jsem titul vyhrál. Teď mě čeká intenzivnější období než když předtím, takové dva tři týdny bez odpočinku, což bude pořádně šílené. Pak chci relaxovat u domácího krbu, vidět mou ženu a dceru, projít se po promenádě nebo něco podobného - to teď budou ty nejkrásnější okamžiky," dodává Rosberg.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.