Novopečený šampion se nezbláznil, ani nevydal své prohlášení v podroušeném stavu. Dle jeho vlastních slov vyhrál v neděli tituly hned dva - jeden na závodní dráze a druhý později při velkolepé oslavě na počest šampiona.
Když opadlo napětí ze závodu a mohla propuknout radost za přítomnosti rodinných příslušníků, zažil Nico Rosberg jeden z nejemocionálnějších zážitků ve svém životě. Tím se svěřil stanici BBC Radio 5.
"Mohu potvrdit, že jsem dvojnásobným mistrem světa, protože jsme začali v neděli večer oslavovat titul. Bylo to epické, velkolepé! Měl jsem štěstí, protože u toho byla moje rodina, mí přátelé, takže jsme všichni slavili společně. Byly to úžasné chvíle. Mám pocit, že jsme skončili ve tři čtvrti na devět ráno, tedy z té doby mám poslední obrázek na mém telefonu. Byly to fantastické emoce, prostě neuvěřitelné. Tak intenzivní, že je jen těžko najdete v jiné oblasti života. Ano, oženíte se nebo se vám narodí dítě, to je také obrovské životní štěstí, ale tohle je těžko napodobitelné. Moje maminka nikdy neviděla žádný můj závod, protože se o mě bojí. Našla si mě hned po dojezdu a samozřejmě to byl nesmírně emotivní moment, když zjistila, že jsem vyhrál. Brečeli jsme oba dva. Řekla mi, že to byl jeden z nejkrásnějších momentů v jejím životě a bylo to opravdu krásně slyšet. S tátou jsem mluvil o něco později, bylo to také hodně osobité. Další z těch největších věcí, o kterých mluvím - polovina mých rozhovorů je vlastně o něm. V minulosti mi to nebylo vždy příjemné, ale teď jsem byl moc rád, že to mohu udělat, protože se mi podařilo získat titul. Podělit se s otcem o tu radost, to byla jedna z nejzvláštnějších chvil," popisuje Nico Rosberg své mistrovské dojmy.
Dovolte jenom malou odbočku - když v roce 1982 slavil Keijo "Keke" Rosberg před hotelem Caesar Palace svůj titul mistra světa, jeho životní partnerka Yvonne stála po jeho boku. Takže v Abú Zabí prožila podruhé podobnou radost.
Věčné a dlouho trvající téma - taktika v posledním závodě - přišlo i v tomto případě na přetřes. Po vítězném finále už opadly negativní pocity, proto se Nico rozhovořil i o této situaci.
"Je třeba pochopit přístup týmu, nebyli z toho nijak nadšení - ale je vlastně jednoduché pochopit jLewisův přístup. Jsme pořád piloti a bojovali jsme o titul mistra světa. Ale tyhle debaty už bychom měli ukončit. Není žádný důvod v nich pokračovat. Je hotovo, je to minulost. Nakonec to bylo v pořádku. Lewis je úžasný pilot, jeden z nejlepších všech dob... To je jasné. Je to vždy velice těžké ho porazit, kdykoliv - když se to povede, je to hodně zvláštní. Teď se mi to konečně podařilo, odsunul jsem ho dozadu a sebral mu titul. Náš vztah je na bázi vzájemného respektu, protože zůstáváme dobrými přáteli a onen respekt nadále přetrvává. Pomáhá nám to, protože je obtížné být ve stejném týmu a bojovat proti svému kolegovi. Je to speciální prostředí," vrací se Rosberg ke svému týmovému kolegovi.
Po dvou letech čekání má tedy Nico svůj vysněný titul a okamžitě se nabízí otázka - chce další? Obhájí ho? Když Hamiltona porazil, bude ho porážet i nadále? V tomto směru si Rosberg neotvírá jen zadní vrátka, ale pro jistotu pořádná vrata od stodoly.
"Tyhle otázky nechci v dané chvíli řešit. Já jsem šťastný právě za ten jeden okamžik, kdy jsem titul vyhrál. Teď mě čeká intenzivnější období než když předtím, takové dva tři týdny bez odpočinku, což bude pořádně šílené. Pak chci relaxovat u domácího krbu, vidět mou ženu a dceru, projít se po promenádě nebo něco podobného - to teď budou ty nejkrásnější okamžiky," dodává Rosberg.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.