Asi méně důvodů k oslavám měla další rodinná dvojice. Jonathan a Jolyon Palmerové čekali od Abú Zabí zlepšení výkonu a završení sezóny bodovým přísunem, ale nakonec Jolyon ztratil šance kvůli kolizi a následnému trestu.
Palmer a Sainz jr. se na trati potkali několikrát, ale kritický byl pro ně souboj o třináctou pozici ve 43. kole. Ve chvíli, kdy se kolem této dvojice přehnalo čelo závodu, pokusil se Brit využít situace a protáhnout se před Španěla, ale před zatáčkou 17 i přes intenzivní brzdění nedokázal zpomalit a narazil do zádě Toro Rosso. Sainz jr. se ještě pokusil pokračovat, ale s poškozenou převodovkou to nešlo, Palmer zamířil do boxů k výměně předního spoileru, navíc ho stihl trest jako původce kolize.
"Neměl jsem vůbec žádnou přilnavost. Chtěl jsem ho předjet po vnitřku, ale v druhé části manévru se dostal přede mě a pak už jsem nedokázal zabránit nárazu do jeho zádě. Vinu beru na sebe, protože jsem do něj zezadu najel já. Byl to takový nešťastný incident, ale opravdu jsem neměl jak zabrzdit. Ještě jednou se omlouvám, ale tohle nebyl v závodě můj jediný problém," vysvětloval kolizi Palmer.
Na začátku sezóny se diskutovalo, zda bude Jolyon nejvhodnějším adeptem pro Renault, jeho nominace byla zpochybňována. Nakonec dopadl podstatně lépe než třeba Gutiérrez, kterému se nepovedlo to, co Palmerovi - alespoň jednou bodovat. I když syn někdejšího pilota F1 doufal v lepší zakončení nováčkovské sezóny, je potěšen trvalým pokrokem.
"Celkově vzato to byl dobrý rok. Hodně jsem se naučil. Hlavně druhá polovina sezóny byla pozitivní a v kvalifikaci a závodech jsem odváděl dle mého názoru velmi dobrou práci. Abú Zabí bylo trochu tvrdým oříškem, ale doufám, že se příští rok vrátíme s konkurenceschopnějším vozem a budeme podstatně lepší," chystá se rodák z Horshamu v hrabství West Sussex na následující ročník, který stráví u Renaultu po boku Nico Hülkenberga.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.