Změna je život. Někdy je ale pochybné, zda každá změna je k lepšímu. V poslední době se to týká některých okruhů a přesouvání závodů do nových destinací. Bernie Ecclestone ale šel ještě dál a naznačil, že změny mohou nastat i ve startovním poli.
Grand Prix Singapuru se dostala do kalendáře F1 v roce 2008 jako velká atrakce, dokonce se mluvilo o tom, zda závod za umělého osvětlení není příliš nebezpečný. Dnes už ji bereme jako běžný úkaz, dokonce se v minulosti hovořilo o další zájemcích o "noční show". Není však vyloučeno, že o jeden takový podnik Formule 1 přijde.
Bernie Ecclestone se nechal slyšet v německém periodiku Auto Motor und Sport, že spekulace o konci závodu v ulicích Singapuru jsou obvyklé a často přicházejí vždy po konání závodu, jestli bude uzavřen kontrakt na další sezónu. Nyní ale připustil, že pořadatelé neprojevili zájem o prodloužení kontraktu a že on sám příliš nevěří, že by své stanovisko změnili. Daleko těžší kalibr si přichystal Ecclestone pro čtenáře prohlášením, že by F1 mohla v dohledné době přijít o některé špičkové týmy.
"Mohlo by se stát, že Formuli 1 v několika příštích letech opustí jak Mercedes, tak Ferrari. Ale upřímně řečeno, pokud budou závody lepší a přitažlivější, tak by to nemusela být tak hrozná vize. Je třeba počítat s tím, že automobilky z F1 tak jako tak odejdou. Mercedes skončí v F1 ve chvíli, kdy se mu to bude hodit, ostatně podobné věci už se odehrály dříve - podívejte se na Hondu, BMW, Toyotu. Odejdou, když jim F1 posloužila. Neexistuje žádný vděk," domnívá se Ecclestone.
"S organizátory je to stejné. Je třeba si uvědomit, co jsme všechno udělali pro Singapur. Ano, pořádání této Grand Prix stálo pořadatele dost peněz, ale taky jich hodně vydělali. Najednou to bylo víc než jenom letiště, na které nebo z něhož se někam létalo. Teď mají dojem, že naplnili svůj cíl a Grand Prix už nechtějí," vysvětluje situaci kolem Singapuru Ecclestone. A dodává, že tento závod není jediným problémem.
"Pokud budeme hovořit o závodech, které nejsou dosud potvrzeny, pokoušíme se udržet v kalendáři Kanadu. To samé chceme udělat s Brazílií, ačkoliv je to hodně obtížné. Pokud jde o Hockenheimring, nemůžeme si dovolit dotovat závod v Německu, pokud to neuděláme také u ostatních evropských Grand Prix," dodává Ecclestone.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.