Změna je život. Někdy je ale pochybné, zda každá změna je k lepšímu. V poslední době se to týká některých okruhů a přesouvání závodů do nových destinací. Bernie Ecclestone ale šel ještě dál a naznačil, že změny mohou nastat i ve startovním poli.
Grand Prix Singapuru se dostala do kalendáře F1 v roce 2008 jako velká atrakce, dokonce se mluvilo o tom, zda závod za umělého osvětlení není příliš nebezpečný. Dnes už ji bereme jako běžný úkaz, dokonce se v minulosti hovořilo o další zájemcích o "noční show". Není však vyloučeno, že o jeden takový podnik Formule 1 přijde.
Bernie Ecclestone se nechal slyšet v německém periodiku Auto Motor und Sport, že spekulace o konci závodu v ulicích Singapuru jsou obvyklé a často přicházejí vždy po konání závodu, jestli bude uzavřen kontrakt na další sezónu. Nyní ale připustil, že pořadatelé neprojevili zájem o prodloužení kontraktu a že on sám příliš nevěří, že by své stanovisko změnili. Daleko těžší kalibr si přichystal Ecclestone pro čtenáře prohlášením, že by F1 mohla v dohledné době přijít o některé špičkové týmy.
"Mohlo by se stát, že Formuli 1 v několika příštích letech opustí jak Mercedes, tak Ferrari. Ale upřímně řečeno, pokud budou závody lepší a přitažlivější, tak by to nemusela být tak hrozná vize. Je třeba počítat s tím, že automobilky z F1 tak jako tak odejdou. Mercedes skončí v F1 ve chvíli, kdy se mu to bude hodit, ostatně podobné věci už se odehrály dříve - podívejte se na Hondu, BMW, Toyotu. Odejdou, když jim F1 posloužila. Neexistuje žádný vděk," domnívá se Ecclestone.
"S organizátory je to stejné. Je třeba si uvědomit, co jsme všechno udělali pro Singapur. Ano, pořádání této Grand Prix stálo pořadatele dost peněz, ale taky jich hodně vydělali. Najednou to bylo víc než jenom letiště, na které nebo z něhož se někam létalo. Teď mají dojem, že naplnili svůj cíl a Grand Prix už nechtějí," vysvětluje situaci kolem Singapuru Ecclestone. A dodává, že tento závod není jediným problémem.
"Pokud budeme hovořit o závodech, které nejsou dosud potvrzeny, pokoušíme se udržet v kalendáři Kanadu. To samé chceme udělat s Brazílií, ačkoliv je to hodně obtížné. Pokud jde o Hockenheimring, nemůžeme si dovolit dotovat závod v Německu, pokud to neuděláme také u ostatních evropských Grand Prix," dodává Ecclestone.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.