Španělsko dlouho nemělo v F1 silné zastoupení. Sice se před půl stoletím psalo o nezkrotném markýzi Alfonso de Portagovi, který byl dlouho jediným zástupcem této země, který se postavil na stupně vítězů, ale pak následoval hodně dlouhý půst.
Byli tu piloti jako Creus, Godia-Sales, de Villota, Zapico, později Campos, Sala, Gené a v neposlední řadě de la Rosa, ale až s příchodem Fernanda Alonsa se Španělsko stalo velmocí, protože tento ryzí talent dvakrát usedl na automobilový trůn a pootevřel dveře dalším. Přeskočme nyní mladíky Alguersuariho a Merhiho - další velkou naději má Španělsko v muži pocházejícího z motoristické rodiny.
Madridský rodák Carlos Saínz Vázquez de Castro už několikrát naznačil, že Alonso je jeho idolem, v minulosti studoval jeho jízdu a nadále ho obdivuje. Podle jeho názoru jsou dva tituly mistra světa a tři umístění na stříbrné příčce neadekvátním ohodnocením zkušeností a kvalit slavnějšího krajana, kdyby měl lepší vozy, mohl být šampionem už šestkrát.
"Jako kdyby vyhrál pět nebo šest titulů. To, co dokázal v době, kdy jezdil za Ferrari, by zvládlo jen málo pilotů, a to už vůbec nemluvím o situaci v McLarenu. Počet titulů, to je jenom číslo. Když se zeptáte kohokoli v paddocku, všichni souhlasí s tím, že je jedním z nejlepších pilotů v historii Formule 1. Abyste v šampionátu mohli uspět, musíte mít dobrý vůz a být ve správné chvíli na správném místě. Ale co utváří vaši kariéru a přináší vám respekt je jako v případě Ayrtona Senny stabilní výkon každou sezónu," tvrdí Sainz.
V posledním roce se oba Španělé, mimochodem chovající se k sobě velice přátelsky, častěji setkávají v bojích ve středu startovního pole. Mnohým ještě utkvěl v paměti souboj o šesté místo v Grand Prix USA, který proběhl na ostří nože, ale oba se jako soupeři ctí a respektují, navzdory tomu, že Alonso má mnohem zvučnější jméno.
"Bojujeme spolu častěji, protože výkon našich vozů je zhruba podobný a často startujeme z obdobných pozic. Už jsme spolu svedli několik pěkných soubojů, ale šampionát pomalu končí, tak už si jich moc neužijeme. Je to vlastně náhoda, že se dva španělští piloti několikrát mohli takhle utkat. Díky nejnovějším inovacím McLarenu a s novou specifikací motoru Honda jsme zatím v Poháru konstruktéru o něco vpředu a stejné to je i v klasifikaci pilotů. Takže nezbývá než doufat, že se na tomto stavu v Abú Zabí už nic nezmění a tenhle duel už úspěšně vybojujeme," komentuje situaci Alonso.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.