Španělsko dlouho nemělo v F1 silné zastoupení. Sice se před půl stoletím psalo o nezkrotném markýzi Alfonso de Portagovi, který byl dlouho jediným zástupcem této země, který se postavil na stupně vítězů, ale pak následoval hodně dlouhý půst.
Byli tu piloti jako Creus, Godia-Sales, de Villota, Zapico, později Campos, Sala, Gené a v neposlední řadě de la Rosa, ale až s příchodem Fernanda Alonsa se Španělsko stalo velmocí, protože tento ryzí talent dvakrát usedl na automobilový trůn a pootevřel dveře dalším. Přeskočme nyní mladíky Alguersuariho a Merhiho - další velkou naději má Španělsko v muži pocházejícího z motoristické rodiny.
Madridský rodák Carlos Saínz Vázquez de Castro už několikrát naznačil, že Alonso je jeho idolem, v minulosti studoval jeho jízdu a nadále ho obdivuje. Podle jeho názoru jsou dva tituly mistra světa a tři umístění na stříbrné příčce neadekvátním ohodnocením zkušeností a kvalit slavnějšího krajana, kdyby měl lepší vozy, mohl být šampionem už šestkrát.
"Jako kdyby vyhrál pět nebo šest titulů. To, co dokázal v době, kdy jezdil za Ferrari, by zvládlo jen málo pilotů, a to už vůbec nemluvím o situaci v McLarenu. Počet titulů, to je jenom číslo. Když se zeptáte kohokoli v paddocku, všichni souhlasí s tím, že je jedním z nejlepších pilotů v historii Formule 1. Abyste v šampionátu mohli uspět, musíte mít dobrý vůz a být ve správné chvíli na správném místě. Ale co utváří vaši kariéru a přináší vám respekt je jako v případě Ayrtona Senny stabilní výkon každou sezónu," tvrdí Sainz.
V posledním roce se oba Španělé, mimochodem chovající se k sobě velice přátelsky, častěji setkávají v bojích ve středu startovního pole. Mnohým ještě utkvěl v paměti souboj o šesté místo v Grand Prix USA, který proběhl na ostří nože, ale oba se jako soupeři ctí a respektují, navzdory tomu, že Alonso má mnohem zvučnější jméno.
"Bojujeme spolu častěji, protože výkon našich vozů je zhruba podobný a často startujeme z obdobných pozic. Už jsme spolu svedli několik pěkných soubojů, ale šampionát pomalu končí, tak už si jich moc neužijeme. Je to vlastně náhoda, že se dva španělští piloti několikrát mohli takhle utkat. Díky nejnovějším inovacím McLarenu a s novou specifikací motoru Honda jsme zatím v Poháru konstruktéru o něco vpředu a stejné to je i v klasifikaci pilotů. Takže nezbývá než doufat, že se na tomto stavu v Abú Zabí už nic nezmění a tenhle duel už úspěšně vybojujeme," komentuje situaci Alonso.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.