Na začátku letošní sezóny prosákly na veřejnost informace, že by mohlo dojít k případnému partnerství mezi týmem McLaren a počítačovým gigantem Apple. Situace se dále vyvíjela poměrně záhadně a až nyní se dozvídáme, oč v tomto případě šlo.
Digitální technika si už v minulosti našla cestu i do F1, jsou známy mimo jiné případy propojení velkých firem s konkrétními týmy, ať to byla Nokia či Data General (Tyrrell), Hewlett-Packard a Lenovo (Williams), případně Kaspersky (Ferrari), což je pouze pár vybraných příkladů. V případě gigantu Apple se dokonce hovořilo, že by mohlo dojít k převzetí společnosti McLaren, což ale bylo později dementováno. Nyní předseda přestavenstva McLaren Automotive Mike Flewitt nastínil, o co se jednalo.
"Nešlo o nabídku společnosti Apple. Navštívili nás, hovořili jsme, mimo jiné o jejich činnosti, také o tom, co jsme udělali my. Pak odcestovali. Konkrétní návrh nikdy nepadl," vylíčil setkání obou stran Flewitt.
V posledních dnech se situace kolem McLarenu zdramatizovala a vyústila v odvolání Rona Dennise z jeho postu. Údajně mu předcházelo odmítnutí hlavních podílníků - bahrajnského investičního fondu Mumtalakat a Mansoura Ojjeha - na převzetí společnosti čínskými investory. Flewitt potvrdil, že zájem o koupi týmu přišel hned z několika stran, ale Mumtalakat a Ojjen hodlají svůj podíl zachovat.
"Nabídek bylo opravdu dost. Jsem spokojen se stávajícími akcionáři, kteří chtějí zachovat vlastnictví společnosti... Mají zájem obě dvě skupiny nadále rozvíjet. Věřím tomu, že se v nich nadále budou angažovat," dodává Flewitt.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.