Na začátku letošní sezóny prosákly na veřejnost informace, že by mohlo dojít k případnému partnerství mezi týmem McLaren a počítačovým gigantem Apple. Situace se dále vyvíjela poměrně záhadně a až nyní se dozvídáme, oč v tomto případě šlo.
Digitální technika si už v minulosti našla cestu i do F1, jsou známy mimo jiné případy propojení velkých firem s konkrétními týmy, ať to byla Nokia či Data General (Tyrrell), Hewlett-Packard a Lenovo (Williams), případně Kaspersky (Ferrari), což je pouze pár vybraných příkladů. V případě gigantu Apple se dokonce hovořilo, že by mohlo dojít k převzetí společnosti McLaren, což ale bylo později dementováno. Nyní předseda přestavenstva McLaren Automotive Mike Flewitt nastínil, o co se jednalo.
"Nešlo o nabídku společnosti Apple. Navštívili nás, hovořili jsme, mimo jiné o jejich činnosti, také o tom, co jsme udělali my. Pak odcestovali. Konkrétní návrh nikdy nepadl," vylíčil setkání obou stran Flewitt.
V posledních dnech se situace kolem McLarenu zdramatizovala a vyústila v odvolání Rona Dennise z jeho postu. Údajně mu předcházelo odmítnutí hlavních podílníků - bahrajnského investičního fondu Mumtalakat a Mansoura Ojjeha - na převzetí společnosti čínskými investory. Flewitt potvrdil, že zájem o koupi týmu přišel hned z několika stran, ale Mumtalakat a Ojjen hodlají svůj podíl zachovat.
"Nabídek bylo opravdu dost. Jsem spokojen se stávajícími akcionáři, kteří chtějí zachovat vlastnictví společnosti... Mají zájem obě dvě skupiny nadále rozvíjet. Věřím tomu, že se v nich nadále budou angažovat," dodává Flewitt.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.