Na začátku letošní sezóny prosákly na veřejnost informace, že by mohlo dojít k případnému partnerství mezi týmem McLaren a počítačovým gigantem Apple. Situace se dále vyvíjela poměrně záhadně a až nyní se dozvídáme, oč v tomto případě šlo.
Digitální technika si už v minulosti našla cestu i do F1, jsou známy mimo jiné případy propojení velkých firem s konkrétními týmy, ať to byla Nokia či Data General (Tyrrell), Hewlett-Packard a Lenovo (Williams), případně Kaspersky (Ferrari), což je pouze pár vybraných příkladů. V případě gigantu Apple se dokonce hovořilo, že by mohlo dojít k převzetí společnosti McLaren, což ale bylo později dementováno. Nyní předseda přestavenstva McLaren Automotive Mike Flewitt nastínil, o co se jednalo.
"Nešlo o nabídku společnosti Apple. Navštívili nás, hovořili jsme, mimo jiné o jejich činnosti, také o tom, co jsme udělali my. Pak odcestovali. Konkrétní návrh nikdy nepadl," vylíčil setkání obou stran Flewitt.
V posledních dnech se situace kolem McLarenu zdramatizovala a vyústila v odvolání Rona Dennise z jeho postu. Údajně mu předcházelo odmítnutí hlavních podílníků - bahrajnského investičního fondu Mumtalakat a Mansoura Ojjeha - na převzetí společnosti čínskými investory. Flewitt potvrdil, že zájem o koupi týmu přišel hned z několika stran, ale Mumtalakat a Ojjen hodlají svůj podíl zachovat.
"Nabídek bylo opravdu dost. Jsem spokojen se stávajícími akcionáři, kteří chtějí zachovat vlastnictví společnosti... Mají zájem obě dvě skupiny nadále rozvíjet. Věřím tomu, že se v nich nadále budou angažovat," dodává Flewitt.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.