Čtyřnásobný mistr světa v poslední době nemá příliš dobrý kredit. Záznamy jeho výroků v radiokomunikaci se staly hitem diskutujících a mají za následek spoustu spekulací, co je jejich příčinou a jak to u Ferrari snášejí.
Těch zpráv je plno a záleží na tom, od jakého zdroje pocházejí. Všeobecně se má za to, že Vettel s ohledem na kvalitu maranellských ořů ztrácí nervy a vylévá si frustraci na soupeřích. Počínaje ironickými poznámkami a posléze dramatickými žádostmi o respektování modrých vlajek. Že Vettel s ohledem a situaci v Maranellu nezvládá sám sebe potvrdil Fernando Alonso, když také jeho označil Vettel coby idiota. Stalo se tak v tréninku na GP Mexika.
Následoval závod, kde Vettel "znectil" vedle Verstappena i samotného Charlie Whitinga a ve vzduchu visel i exemplární trest, ale nakonec Vettel rozdal omluvy na všechny strany a slíbil, že se nic podobného nebude opakovat. Je však ostřeji sledován a dokonce i soupeři na něm nenechávají nit suchou. Což byl případ právě Alonsa v Brazílii, kde zkritizoval Vettela za souboj před zatáčkou Subida dos Boxes (více zde).
Vettel sám tvrdí, že jeho výroky nejsou výsledkem nějaké frustrace. Zajímavě se k záležitosti vyjádřil muž, který má k této problematice asi nejblíž. Maurizio Arrivabene označil dění kolem Vettelových výroků do radiokomunikace za "nulový problém".
"Nemám s ním žádné problémy, nebo chcete-li, jsou to nulové problémy. Chci jenom zopakovat to, co jsem už řekl několikrát: Sebastian je celkem emotivní. Někdy působí spíš jako horkokrevný Latinec než studený Němec. Myslím, že Christian Horner dobře ví, o čem mluvím.
Je prostě hodně vybuzený, vášnivý, zvláště když je v závodě a bojuje o pozice. Někdy může být nešťastný stejně jako my, zvláště když máme rozdílná očekávání. Někdy jeho adrenalin stoupá hodně vysoko, zvolí výraz, který hodně překročí očekávaný termín, pak je mým úkolem mu zaovlat a vyzvat ho, aby se zaměřil pouze na to, co má, jako tomu bylo v Mexiku," podává šéf Ferrari vysvětlení.
Arrivabene bez snahy nějak žehlit atmosféru nebo podávat vysvětlení za každou cenu dodává, že jeho pobídka Sebastianovi, aby se věnoval na řízení a nerozptyloval se jinými okolnostmi v sobě nemělo nic negativního.
"Se Sebastianem jsem mluvil, a to nejen po mexickém závodě. Někdo si může myslet, že u nás panuje napětí nebo něco takového. No, jsme k sobě především upřímní. Tohle slovo by se mělo ocitnout v článku nebo zprávě - máme upřímný, otevřený, přímý vztah a pokud se mě ptáte, zda jsme vždycky v pohodě, odpovím - asi jako každá lidská bytost, někdy ano, někdy ne.
Máme skvělý vztah založený na upřímnosti, každodenní zpětné vazbě. Pracuje tak, že všechno odevzdává práci, kterou dělá. Před několika měsíci jsem o něm řekl, že je až posedlý, ale to nebylo míněno jako kritika. Chci, aby to bylo jasné jednou provždy.
Podobné věci vycházejí přímo z něj - snaží se vydat ze sebe maximum a tak do všeho jde naplno, stejně tak v Mexiku. »Hej, Sebe, zklidni se, skloň hlavu, dívej se před sebe a tlač«. Na tom není nic špatného, takže se můžete zeptat mě stejně jako jeho a dostanete stejnou verzi," uzavírá Arrivabene.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.