Když se po převzetí týmu ze strany nového majitele Longbow Finance hovořilo, že by Sauber měl do konce roku ještě získat nějaký bod, aby zachránil nepovedený ročník, mnoho příznivců F1 tomu nevěřilo. Ale poslední výsledky byly pro švýcarský tým nadějné.
Jestliže už po kvalifikaci mnoho zúčastněných tvrdilo, že počasí může výrazně ovlivnit Grand Prix Brazílie, pak její průběh prokázal, že jejich odhady byly správné. Felipe Nasr se dokonce třikrát dostal na šestou pozici a celkově na ní strávil 18 kol. Od 60. kola však začal postupně klesat a jak uvedl traťový šéf Xevi Pujolar, na boxové zídce týmu zavládly "hodně těžké" chvíle. Ve hře totiž bylo desáté místo v Poháru konstruktérů.
Čtyřiadvacetiletý Brazilec srdnatě bojoval, ale proti soupeřům s lepšími pneumatikami neměl moc šancí. Na šesté místo se dostal poprvé díky výměnám pneumatik některých soupeřů mezi prvním a druhým přerušením.
"Jak naše pneumatiky stárly, bylo to pro Felipeho stále těžší. Snažil se udržet odstup od soupeřů a zvládat stálé tempo, ale zejména v závěru okruhu to bylo stále nebezpečnější. Pro nás bylo lepší zůstat až do konce na mokrých pneumatikách a udržet si pozici. Když na Felipeho začala dorážet rychlejší auta, říkali jsme mu »Neboj se, nech je předjet«. V posledních deseti patnácti kolech už to bylo hodně problematické, protože jsme viděli, že piloti jako Alonso jsou o hodně rychlejší, ale Ocon a Kvjat je trochu zbrzdili, takže nám to pomohlo. Naši inženýři pořád s Nasrem komunikovali, já měl v posledním kole obrovský strach, aby se s naším autem nic nestalo, nemluvil jsem, dokud nepřejelo cílovou čáru," popisuje okamžiky z Interlagosu Pujolar.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena z dob u Toro Rosso byl prvním zvučnějším jménem, které se objevilo na soupisce Sauberu poté, co byl v létě oznámen nový majitel týmu. Katalánce vzápětí následovali Nicolas Hennel de Beaupreau (šéf aerodynamiky), dále Ruth Buscombe coby inženýrka strategie (k Sauberu přišla od Haasu) a poslední posilou je technický ředitel Jörg Zander, který začne působit ve své funkci příští sezónu.
"Došlo k určitému vývoji vozu a naší práce celkově. Snažíme se ji pozměnit podle zkušenosti, které měli nově příchozí v jiných týmech. Pořád je co dohánět a dělat. Je dobré, že se první pokroky projevují, ale pořád bude trvat nějaký čas, než si všechno sedne. V příští sezóně musíme udělat velký posun kupředu, a já se domnívám, že na něj opravdu máme," domnívá se Pujolar.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.