Když se po převzetí týmu ze strany nového majitele Longbow Finance hovořilo, že by Sauber měl do konce roku ještě získat nějaký bod, aby zachránil nepovedený ročník, mnoho příznivců F1 tomu nevěřilo. Ale poslední výsledky byly pro švýcarský tým nadějné.
Jestliže už po kvalifikaci mnoho zúčastněných tvrdilo, že počasí může výrazně ovlivnit Grand Prix Brazílie, pak její průběh prokázal, že jejich odhady byly správné. Felipe Nasr se dokonce třikrát dostal na šestou pozici a celkově na ní strávil 18 kol. Od 60. kola však začal postupně klesat a jak uvedl traťový šéf Xevi Pujolar, na boxové zídce týmu zavládly "hodně těžké" chvíle. Ve hře totiž bylo desáté místo v Poháru konstruktérů.
Čtyřiadvacetiletý Brazilec srdnatě bojoval, ale proti soupeřům s lepšími pneumatikami neměl moc šancí. Na šesté místo se dostal poprvé díky výměnám pneumatik některých soupeřů mezi prvním a druhým přerušením.
"Jak naše pneumatiky stárly, bylo to pro Felipeho stále těžší. Snažil se udržet odstup od soupeřů a zvládat stálé tempo, ale zejména v závěru okruhu to bylo stále nebezpečnější. Pro nás bylo lepší zůstat až do konce na mokrých pneumatikách a udržet si pozici. Když na Felipeho začala dorážet rychlejší auta, říkali jsme mu »Neboj se, nech je předjet«. V posledních deseti patnácti kolech už to bylo hodně problematické, protože jsme viděli, že piloti jako Alonso jsou o hodně rychlejší, ale Ocon a Kvjat je trochu zbrzdili, takže nám to pomohlo. Naši inženýři pořád s Nasrem komunikovali, já měl v posledním kole obrovský strach, aby se s naším autem nic nestalo, nemluvil jsem, dokud nepřejelo cílovou čáru," popisuje okamžiky z Interlagosu Pujolar.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena z dob u Toro Rosso byl prvním zvučnějším jménem, které se objevilo na soupisce Sauberu poté, co byl v létě oznámen nový majitel týmu. Katalánce vzápětí následovali Nicolas Hennel de Beaupreau (šéf aerodynamiky), dále Ruth Buscombe coby inženýrka strategie (k Sauberu přišla od Haasu) a poslední posilou je technický ředitel Jörg Zander, který začne působit ve své funkci příští sezónu.
"Došlo k určitému vývoji vozu a naší práce celkově. Snažíme se ji pozměnit podle zkušenosti, které měli nově příchozí v jiných týmech. Pořád je co dohánět a dělat. Je dobré, že se první pokroky projevují, ale pořád bude trvat nějaký čas, než si všechno sedne. V příští sezóně musíme udělat velký posun kupředu, a já se domnívám, že na něj opravdu máme," domnívá se Pujolar.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.