Když se po převzetí týmu ze strany nového majitele Longbow Finance hovořilo, že by Sauber měl do konce roku ještě získat nějaký bod, aby zachránil nepovedený ročník, mnoho příznivců F1 tomu nevěřilo. Ale poslední výsledky byly pro švýcarský tým nadějné.
Jestliže už po kvalifikaci mnoho zúčastněných tvrdilo, že počasí může výrazně ovlivnit Grand Prix Brazílie, pak její průběh prokázal, že jejich odhady byly správné. Felipe Nasr se dokonce třikrát dostal na šestou pozici a celkově na ní strávil 18 kol. Od 60. kola však začal postupně klesat a jak uvedl traťový šéf Xevi Pujolar, na boxové zídce týmu zavládly "hodně těžké" chvíle. Ve hře totiž bylo desáté místo v Poháru konstruktérů.
Čtyřiadvacetiletý Brazilec srdnatě bojoval, ale proti soupeřům s lepšími pneumatikami neměl moc šancí. Na šesté místo se dostal poprvé díky výměnám pneumatik některých soupeřů mezi prvním a druhým přerušením.
"Jak naše pneumatiky stárly, bylo to pro Felipeho stále těžší. Snažil se udržet odstup od soupeřů a zvládat stálé tempo, ale zejména v závěru okruhu to bylo stále nebezpečnější. Pro nás bylo lepší zůstat až do konce na mokrých pneumatikách a udržet si pozici. Když na Felipeho začala dorážet rychlejší auta, říkali jsme mu »Neboj se, nech je předjet«. V posledních deseti patnácti kolech už to bylo hodně problematické, protože jsme viděli, že piloti jako Alonso jsou o hodně rychlejší, ale Ocon a Kvjat je trochu zbrzdili, takže nám to pomohlo. Naši inženýři pořád s Nasrem komunikovali, já měl v posledním kole obrovský strach, aby se s naším autem nic nestalo, nemluvil jsem, dokud nepřejelo cílovou čáru," popisuje okamžiky z Interlagosu Pujolar.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena z dob u Toro Rosso byl prvním zvučnějším jménem, které se objevilo na soupisce Sauberu poté, co byl v létě oznámen nový majitel týmu. Katalánce vzápětí následovali Nicolas Hennel de Beaupreau (šéf aerodynamiky), dále Ruth Buscombe coby inženýrka strategie (k Sauberu přišla od Haasu) a poslední posilou je technický ředitel Jörg Zander, který začne působit ve své funkci příští sezónu.
"Došlo k určitému vývoji vozu a naší práce celkově. Snažíme se ji pozměnit podle zkušenosti, které měli nově příchozí v jiných týmech. Pořád je co dohánět a dělat. Je dobré, že se první pokroky projevují, ale pořád bude trvat nějaký čas, než si všechno sedne. V příští sezóně musíme udělat velký posun kupředu, a já se domnívám, že na něj opravdu máme," domnívá se Pujolar.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.