Ferrari se ještě před začátkem tréninků v Brazílii pokusilo zvrátit penalizaci pro Sebastiana Vettela. Odvolací komise však požadavku italské stáje nevyhověla - přinášíme detailní přepis záznamu jednání o této skutečnosti.
Komisaři Grand Prix Mexika v pátek, 11. listopadu 2016 v 16:45, svolali jednání, aby se zabývali požadavkem stáje Ferrari ohledně pilota vozu se startovním číslem 5, aby přezkoumali jednání v události v závodě Grand Prix Mexika, jak je uvedeno v dokumentu 38.
Žádost byla podána ze strany Scuderie Ferrari v souladu se článkem 14.1 mezinárodních sportovních pravidel FIA. Scuderii Ferrari zastupoval Jock Cleary, tým Red Bull pak Christian Horner a Jonathan Wheatley. Jednání bylo vedeno formou telekonference.
Scuderia Ferrari ve svém písemném prohlášení uvedla, že ve spojitosti s článkem 14.1 už dříve existovala "nová okolnost" a ve svých verbálních podnětech uvádí dokonce dvě "nové okolnosti". Podle zástupce Scuderie Ferrari měl ředitel závodu v souladu s článkem 27.4 sportovních předpisů FIA "právo" instruovat pilota vozu číslo 33 Maxe Verstappena, aby se vzdal údajné výhody, kterou získal vyjetím z trati v předchozím kole. Scuderia Ferrari rovněž uvedla, že "novým prvkem" jsou data GPS.
Pořadatelé vyslechli rozsáhlé verbální svědectví a argumenty obou zúčastněných stran. Ve vztahu k řediteli závodu, majícího "oprávnění" nařídit pilotovi s vozem 33 přenechání pozice, bere komise na vědomí, že na jedné straně dává příslušný článek řediteli závodu "absolutní moc" k pokynu pilotovi přenechat soupeři pozici. Ale zároveň to neznamená povinnost, aby tak učinil. Skutečnost, že ředitel závodu této možnosti nevyužil, není relevantní pro rozhodnutí přijaté v dokumentu 38.
Ve vztahu ke GPS musíme poznamenat, že tyto údaje jsou týmům k dispozici v průběhu závodu, stejně tak jsou k dispozici komisařům v místnosti stewardů. Na otázku, zda jsou GPS data jakýmkoli způsobem v rozporu s telemetrií a dalšími důkazy, jako potvrzení komisařů, že Vettelův vůz číslo 5 měnil pohyb během brzdného manévru, Jock Cleary prohlásil, že tak tomu není.
Článek 14.2 mezinárodních sportovních pravidel dává komisařům možnost dle vlastního uvážení určit, zda jde o "nové okolnosti". Po obdržení všech písemných i ústních svědectví a jejich pečlivém zvážení sportovní komisaři rozhodli, že o žádný "nový prvek", který by mohl ovlivnit předchozí rozhodnutí, nejde.
Prohlášení bylo vydáno v 18:15 místního brazilského času dne 11. listopadu 2016.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.