Ferrari se ještě před začátkem tréninků v Brazílii pokusilo zvrátit penalizaci pro Sebastiana Vettela. Odvolací komise však požadavku italské stáje nevyhověla - přinášíme detailní přepis záznamu jednání o této skutečnosti.
Komisaři Grand Prix Mexika v pátek, 11. listopadu 2016 v 16:45, svolali jednání, aby se zabývali požadavkem stáje Ferrari ohledně pilota vozu se startovním číslem 5, aby přezkoumali jednání v události v závodě Grand Prix Mexika, jak je uvedeno v dokumentu 38.
Žádost byla podána ze strany Scuderie Ferrari v souladu se článkem 14.1 mezinárodních sportovních pravidel FIA. Scuderii Ferrari zastupoval Jock Cleary, tým Red Bull pak Christian Horner a Jonathan Wheatley. Jednání bylo vedeno formou telekonference.
Scuderia Ferrari ve svém písemném prohlášení uvedla, že ve spojitosti s článkem 14.1 už dříve existovala "nová okolnost" a ve svých verbálních podnětech uvádí dokonce dvě "nové okolnosti". Podle zástupce Scuderie Ferrari měl ředitel závodu v souladu s článkem 27.4 sportovních předpisů FIA "právo" instruovat pilota vozu číslo 33 Maxe Verstappena, aby se vzdal údajné výhody, kterou získal vyjetím z trati v předchozím kole. Scuderia Ferrari rovněž uvedla, že "novým prvkem" jsou data GPS.
Pořadatelé vyslechli rozsáhlé verbální svědectví a argumenty obou zúčastněných stran. Ve vztahu k řediteli závodu, majícího "oprávnění" nařídit pilotovi s vozem 33 přenechání pozice, bere komise na vědomí, že na jedné straně dává příslušný článek řediteli závodu "absolutní moc" k pokynu pilotovi přenechat soupeři pozici. Ale zároveň to neznamená povinnost, aby tak učinil. Skutečnost, že ředitel závodu této možnosti nevyužil, není relevantní pro rozhodnutí přijaté v dokumentu 38.
Ve vztahu ke GPS musíme poznamenat, že tyto údaje jsou týmům k dispozici v průběhu závodu, stejně tak jsou k dispozici komisařům v místnosti stewardů. Na otázku, zda jsou GPS data jakýmkoli způsobem v rozporu s telemetrií a dalšími důkazy, jako potvrzení komisařů, že Vettelův vůz číslo 5 měnil pohyb během brzdného manévru, Jock Cleary prohlásil, že tak tomu není.
Článek 14.2 mezinárodních sportovních pravidel dává komisařům možnost dle vlastního uvážení určit, zda jde o "nové okolnosti". Po obdržení všech písemných i ústních svědectví a jejich pečlivém zvážení sportovní komisaři rozhodli, že o žádný "nový prvek", který by mohl ovlivnit předchozí rozhodnutí, nejde.
Prohlášení bylo vydáno v 18:15 místního brazilského času dne 11. listopadu 2016.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.
Helmut Marko razantně popřel spekulace o tom, že by Max Verstappen byl blízko podpisu s Mercedesem. Podle něj smlouvu nepodepsal a ani nemůže.
George Russell zatím nemá smlouvu pro sezonu 2026, což otevírá prostor spekulacím o jeho budoucnosti. Mercedes i sám jezdec možná vyčkávají na vývoj situace na přestupovém trhu.
Lewis Hamilton rozbouřil domácí tribuny už během prvního pátečního tréninku, když zajel nejrychlejší čas a jasně naznačil, že na Silverstonu hodlá hrát hlavní roli. V britském souboji s Landem Norrisem měl zatím navrch a fanoušci na okruhu tak dostali první důvod k naději na silný víkend domácích jezdců.
Carlos Sainz varoval Mercedes i George Russella v souvislosti s možným příchodem Maxe Verstappena. Naznačil, že taková změna by mohla zásadně narušit týmovou rovnováhu.
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.