Ferrari se ještě před začátkem tréninků v Brazílii pokusilo zvrátit penalizaci pro Sebastiana Vettela. Odvolací komise však požadavku italské stáje nevyhověla - přinášíme detailní přepis záznamu jednání o této skutečnosti.
Komisaři Grand Prix Mexika v pátek, 11. listopadu 2016 v 16:45, svolali jednání, aby se zabývali požadavkem stáje Ferrari ohledně pilota vozu se startovním číslem 5, aby přezkoumali jednání v události v závodě Grand Prix Mexika, jak je uvedeno v dokumentu 38.
Žádost byla podána ze strany Scuderie Ferrari v souladu se článkem 14.1 mezinárodních sportovních pravidel FIA. Scuderii Ferrari zastupoval Jock Cleary, tým Red Bull pak Christian Horner a Jonathan Wheatley. Jednání bylo vedeno formou telekonference.
Scuderia Ferrari ve svém písemném prohlášení uvedla, že ve spojitosti s článkem 14.1 už dříve existovala "nová okolnost" a ve svých verbálních podnětech uvádí dokonce dvě "nové okolnosti". Podle zástupce Scuderie Ferrari měl ředitel závodu v souladu s článkem 27.4 sportovních předpisů FIA "právo" instruovat pilota vozu číslo 33 Maxe Verstappena, aby se vzdal údajné výhody, kterou získal vyjetím z trati v předchozím kole. Scuderia Ferrari rovněž uvedla, že "novým prvkem" jsou data GPS.
Pořadatelé vyslechli rozsáhlé verbální svědectví a argumenty obou zúčastněných stran. Ve vztahu k řediteli závodu, majícího "oprávnění" nařídit pilotovi s vozem 33 přenechání pozice, bere komise na vědomí, že na jedné straně dává příslušný článek řediteli závodu "absolutní moc" k pokynu pilotovi přenechat soupeři pozici. Ale zároveň to neznamená povinnost, aby tak učinil. Skutečnost, že ředitel závodu této možnosti nevyužil, není relevantní pro rozhodnutí přijaté v dokumentu 38.
Ve vztahu ke GPS musíme poznamenat, že tyto údaje jsou týmům k dispozici v průběhu závodu, stejně tak jsou k dispozici komisařům v místnosti stewardů. Na otázku, zda jsou GPS data jakýmkoli způsobem v rozporu s telemetrií a dalšími důkazy, jako potvrzení komisařů, že Vettelův vůz číslo 5 měnil pohyb během brzdného manévru, Jock Cleary prohlásil, že tak tomu není.
Článek 14.2 mezinárodních sportovních pravidel dává komisařům možnost dle vlastního uvážení určit, zda jde o "nové okolnosti". Po obdržení všech písemných i ústních svědectví a jejich pečlivém zvážení sportovní komisaři rozhodli, že o žádný "nový prvek", který by mohl ovlivnit předchozí rozhodnutí, nejde.
Prohlášení bylo vydáno v 18:15 místního brazilského času dne 11. listopadu 2016.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.