V září americké mediální konsorcium potvrdilo odkoupení majoritního podílu CVC Capital Partners ve výši 4,4 miliardy dolarů. Nyní se na tuto transakci hodlají zaměřit úřady Velké Británie.
V pondělí bylo oznámeno, že CMA (Competition and Markets Authority) hodlá prověřit, zda dohoda neporušuje britské zákony týkající se hospodářské soutěže. Zúčastněné strany, které se domnívají, že by se zapojení Liberty Media do F1 mohlo nějakým způsobem týkat této oblasti, mají lhůtu do 21. listopadu k předložení svých pohledávek. CMA pak uvedlo, že samotná otázka vlastního šetření musí být rozhodnuta do 5. ledna 2017.
"CMA zvažuje, zda se jedná nebo může jednat o případ, že by tato transakce měla za následek příslušnou fúzi obsaženou v ustanovení Enterprise Act 2002. Pokud by tomu tak bylo, je nutné prověřit, zda vznik podobné situace může nebo bude mít za následek podstatné oslabení hospodářské soutěže v rámci jakéhokoli trhu nebo trzích v oblastí zboží nebo služeb ve Spojeném království," je uvedeno na webových stránkách vládního oddělení.
Liberty Media zveřejnila počátkem roku zamýšlenou dohodu o nákupu akcií holdingové společnosti Delta Topco ve výši 8 miliard dolarů. "Tato transakce představuje hodnotu podniku Formule 1 a dále kapitálovou hodnotu 4,4 miliardy $," uvádělo se v prohlášení Liberty Media s tím, že by konsorcium pobíralo 18,7% podíl ze závodů Grand Prix.
Zároveň Liberty Media oznámila, že dokončení této transakce bude možné za splnění určitých podmínek: "Dokončení akvizice podléhá určitým podmínkám, vyjasnění a schválení antimonopolními úřady a zákony hospodářské soutěže v různých zemích, souhlasu třetích stran a především FIA."
Nelze ani vyloučit, že do celé záležitosti vstoupí i Evropská Unie, z jejíž strany může vzejít iniciativa ohledně možného střetu zájmů zahrnujících také FIA. Řídící orgán F1 totiž vlastní 1 % podílu, což představuje asi 40 milionů $, což by znamenalo profit z transakce. Členka Evropského parlamentu Anneliese Doods již uvedla, že podobnou variantu EU očekává.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.