V září americké mediální konsorcium potvrdilo odkoupení majoritního podílu CVC Capital Partners ve výši 4,4 miliardy dolarů. Nyní se na tuto transakci hodlají zaměřit úřady Velké Británie.
V pondělí bylo oznámeno, že CMA (Competition and Markets Authority) hodlá prověřit, zda dohoda neporušuje britské zákony týkající se hospodářské soutěže. Zúčastněné strany, které se domnívají, že by se zapojení Liberty Media do F1 mohlo nějakým způsobem týkat této oblasti, mají lhůtu do 21. listopadu k předložení svých pohledávek. CMA pak uvedlo, že samotná otázka vlastního šetření musí být rozhodnuta do 5. ledna 2017.
"CMA zvažuje, zda se jedná nebo může jednat o případ, že by tato transakce měla za následek příslušnou fúzi obsaženou v ustanovení Enterprise Act 2002. Pokud by tomu tak bylo, je nutné prověřit, zda vznik podobné situace může nebo bude mít za následek podstatné oslabení hospodářské soutěže v rámci jakéhokoli trhu nebo trzích v oblastí zboží nebo služeb ve Spojeném království," je uvedeno na webových stránkách vládního oddělení.
Liberty Media zveřejnila počátkem roku zamýšlenou dohodu o nákupu akcií holdingové společnosti Delta Topco ve výši 8 miliard dolarů. "Tato transakce představuje hodnotu podniku Formule 1 a dále kapitálovou hodnotu 4,4 miliardy $," uvádělo se v prohlášení Liberty Media s tím, že by konsorcium pobíralo 18,7% podíl ze závodů Grand Prix.
Zároveň Liberty Media oznámila, že dokončení této transakce bude možné za splnění určitých podmínek: "Dokončení akvizice podléhá určitým podmínkám, vyjasnění a schválení antimonopolními úřady a zákony hospodářské soutěže v různých zemích, souhlasu třetích stran a především FIA."
Nelze ani vyloučit, že do celé záležitosti vstoupí i Evropská Unie, z jejíž strany může vzejít iniciativa ohledně možného střetu zájmů zahrnujících také FIA. Řídící orgán F1 totiž vlastní 1 % podílu, což představuje asi 40 milionů $, což by znamenalo profit z transakce. Členka Evropského parlamentu Anneliese Doods již uvedla, že podobnou variantu EU očekává.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.