Na téma pilot - věk plus další okolnosti se už napsalo mnoho. Například Niki Lauda tvrdil, že s každým potomkem je jezdec na okruhu o desetinu pomalejší. A jak to je s každým dalším rokem? Jsou muži v kokpitech pomalejší, opatrnější, méně agresivní?
Jeden z veteránů Formule 1, Španěl Fernando Alonso, letos uzavře svou jubilejní 15 sezónu. Během let vystoupal od Minardi přes Renault a epizodní rok u McLarenu až do Scuderie Ferrari, od níž se opět vrátil do týmu z Wokingu. Dvojnásobný mistr světa byl ještě třikrát vicemistrem a jednou si připsal bronzovou příčku v šampionátu.
Řadí se mezi nejmladší šampiony F1, když v roce 2005 získal první titul, bylo mu pouhých 24 let 1 měsíc a 27 dní. V tomto směru pořád drží třetí příčku za Vettelem a Hamiltonem. Podle jeho názoru piloti s postupujícím čase neztrácejí své schopnosti a dovednosti; jejich kariéra obvykle končí z důvodu rostoucí únavy a přetrvávající pozornosti.
"Pokud jednoho dne skončím, tak to určitě nebude kvůli tomu, protože bych si myslel, že jsem pomalejší, nýbrž kvůli únavě. Z cestování, zájmu médií, z vystavovaní svého života po dobu dvaceti let. Dvacet let jste v novinách, dvacet let v televizi - možná to bude důvod proč skončit, protože skutečný život se nachází na druhé straně tohoto pole. Takže nepřestanete kvůli tomu, že jste pomalejší o tři nebo čtyři desetiny, případně o půl vteřiny zaostáváte za svým výkonem před dvaceti lety," vysvětluje Alonso.
Podle pětatřicetiletého rodáka z Ovidea není ono "pokušení žít normální život" jenom otázkou dlouhého působení v motorsportu - může nastat i v době, kdy se těšíte mimořádnému úspěchu.
"Viděli jsme to u Michaela Schumachera, když mu bylo sedmatřicet. Poprvé odešel jako vítěz, bojoval se mnou do posledního závodu ročníku 2006 o mistrovský titul, pak se rozhodl opustit závody. Když začnete v devatenácti nebo dvaceti a skončíte v 37 letech, pořád je to sedmnáct let, které jste plně věnovali sportu. Není jediný den, kdybyste u snídaně přemýšleli o tom, co jíte. Není jediný den, kdy byste při nějaké činnosti nemysleli na to, že se nechcete zranit, protože se příští týden jede závod. Takhle se plně podřizujete sportu," dodává Alonso.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.