Spor mezi Ferrari a Red Bullem se přenáší i do těch nejvyšších pater. Piloti už si přes média vyříkali své, obrazně řečeno si navštívenky vyměnili i šéfové. Po Hornerově vyjádření o dodatečném trestu pro Vettela se nyní ozývá i druhá strana.
Lze si udělat vlastní názor, který bude samozřejmě odlišný podle toho, komu právě držíte palce, co bylo motivací Hornerova prohlášení (více zde) o dalším trestu pro Vettela. Třeba i podvědomá myšlenka, že by jeho týmu ubyl krátkodobě soupeř, kdyby FIA udělila provinilci závodní distanc. Jenže FIA rozhodla jinak a šéf Red Bullu teď může být s ohledem na své prohlášení opravdu překvapený.
Právě výroky frustrovaného Vettela do radiokomunikace vyvolaly obrovské pozdvižení především u Red Bullu. Hornera, který měl Sebastiana na "dohled" šest let (plus další rok a půl u Toro Rosso) a do jisté míry přebily i závodní aspekty přímo na dráze. Ty byly pochopitelně také komentovány v týmovém duchu - Red Bull je přesvědčen, že se Vettel zachoval proti pravidlům, šéf Ferrari Maurizio Arrivabene prohlásil Vettelův dodatečný trest jako krutý a nespravedlivý.
Šéf italské stáje se rovněž vyjádřil k různým náznakům, že Vettelovo chování je odrazem nedobré nálady v týmu. Má svůj pohled na incident a na výroky Christiana Hornera a dr. Helmuta Marka reagoval následovně: "Nepotřebuji žádné lekce vzdělávání ani od Hornera, ani od Marka, ani od nikoho jiného. Myslím, že by každý měl přemýšlet o svých problémech. Není rozhodně správné obviňovat druhé."
Ostatně něco podobného uvedl ve svém prohlášení ohledně incidentu v úvodu závodu mezi jím a Maxem Verstappenem Nico Rosberg, který opakovaně prohlásil, že od posuzování případného trestu jsou tu jiní, on se k tomu vyjadřovat nebude.
Arrivabene rovněž potvrdil Vettelův kajícný přístup po závodě a omluvu Whitingovi. "Po závodě jsem se Sebastianem mluvil, ale o čem, to si nechám pro sebe. Nemusím se veřejnost svěřovat s tím, co si povídám s pilotem. Whitingovi se omluvil a jsem si jist, že už se to nebude opakovat," vyslovil přesvědčení Arrivabene.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.