Spor mezi Ferrari a Red Bullem se přenáší i do těch nejvyšších pater. Piloti už si přes média vyříkali své, obrazně řečeno si navštívenky vyměnili i šéfové. Po Hornerově vyjádření o dodatečném trestu pro Vettela se nyní ozývá i druhá strana.
Lze si udělat vlastní názor, který bude samozřejmě odlišný podle toho, komu právě držíte palce, co bylo motivací Hornerova prohlášení (více zde) o dalším trestu pro Vettela. Třeba i podvědomá myšlenka, že by jeho týmu ubyl krátkodobě soupeř, kdyby FIA udělila provinilci závodní distanc. Jenže FIA rozhodla jinak a šéf Red Bullu teď může být s ohledem na své prohlášení opravdu překvapený.
Právě výroky frustrovaného Vettela do radiokomunikace vyvolaly obrovské pozdvižení především u Red Bullu. Hornera, který měl Sebastiana na "dohled" šest let (plus další rok a půl u Toro Rosso) a do jisté míry přebily i závodní aspekty přímo na dráze. Ty byly pochopitelně také komentovány v týmovém duchu - Red Bull je přesvědčen, že se Vettel zachoval proti pravidlům, šéf Ferrari Maurizio Arrivabene prohlásil Vettelův dodatečný trest jako krutý a nespravedlivý.
Šéf italské stáje se rovněž vyjádřil k různým náznakům, že Vettelovo chování je odrazem nedobré nálady v týmu. Má svůj pohled na incident a na výroky Christiana Hornera a dr. Helmuta Marka reagoval následovně: "Nepotřebuji žádné lekce vzdělávání ani od Hornera, ani od Marka, ani od nikoho jiného. Myslím, že by každý měl přemýšlet o svých problémech. Není rozhodně správné obviňovat druhé."
Ostatně něco podobného uvedl ve svém prohlášení ohledně incidentu v úvodu závodu mezi jím a Maxem Verstappenem Nico Rosberg, který opakovaně prohlásil, že od posuzování případného trestu jsou tu jiní, on se k tomu vyjadřovat nebude.
Arrivabene rovněž potvrdil Vettelův kajícný přístup po závodě a omluvu Whitingovi. "Po závodě jsem se Sebastianem mluvil, ale o čem, to si nechám pro sebe. Nemusím se veřejnost svěřovat s tím, co si povídám s pilotem. Whitingovi se omluvil a jsem si jist, že už se to nebude opakovat," vyslovil přesvědčení Arrivabene.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.