Spor mezi Ferrari a Red Bullem se přenáší i do těch nejvyšších pater. Piloti už si přes média vyříkali své, obrazně řečeno si navštívenky vyměnili i šéfové. Po Hornerově vyjádření o dodatečném trestu pro Vettela se nyní ozývá i druhá strana.
Lze si udělat vlastní názor, který bude samozřejmě odlišný podle toho, komu právě držíte palce, co bylo motivací Hornerova prohlášení (více zde) o dalším trestu pro Vettela. Třeba i podvědomá myšlenka, že by jeho týmu ubyl krátkodobě soupeř, kdyby FIA udělila provinilci závodní distanc. Jenže FIA rozhodla jinak a šéf Red Bullu teď může být s ohledem na své prohlášení opravdu překvapený.
Právě výroky frustrovaného Vettela do radiokomunikace vyvolaly obrovské pozdvižení především u Red Bullu. Hornera, který měl Sebastiana na "dohled" šest let (plus další rok a půl u Toro Rosso) a do jisté míry přebily i závodní aspekty přímo na dráze. Ty byly pochopitelně také komentovány v týmovém duchu - Red Bull je přesvědčen, že se Vettel zachoval proti pravidlům, šéf Ferrari Maurizio Arrivabene prohlásil Vettelův dodatečný trest jako krutý a nespravedlivý.
Šéf italské stáje se rovněž vyjádřil k různým náznakům, že Vettelovo chování je odrazem nedobré nálady v týmu. Má svůj pohled na incident a na výroky Christiana Hornera a dr. Helmuta Marka reagoval následovně: "Nepotřebuji žádné lekce vzdělávání ani od Hornera, ani od Marka, ani od nikoho jiného. Myslím, že by každý měl přemýšlet o svých problémech. Není rozhodně správné obviňovat druhé."
Ostatně něco podobného uvedl ve svém prohlášení ohledně incidentu v úvodu závodu mezi jím a Maxem Verstappenem Nico Rosberg, který opakovaně prohlásil, že od posuzování případného trestu jsou tu jiní, on se k tomu vyjadřovat nebude.
Arrivabene rovněž potvrdil Vettelův kajícný přístup po závodě a omluvu Whitingovi. "Po závodě jsem se Sebastianem mluvil, ale o čem, to si nechám pro sebe. Nemusím se veřejnost svěřovat s tím, co si povídám s pilotem. Whitingovi se omluvil a jsem si jist, že už se to nebude opakovat," vyslovil přesvědčení Arrivabene.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.