Spor mezi Ferrari a Red Bullem se přenáší i do těch nejvyšších pater. Piloti už si přes média vyříkali své, obrazně řečeno si navštívenky vyměnili i šéfové. Po Hornerově vyjádření o dodatečném trestu pro Vettela se nyní ozývá i druhá strana.
Lze si udělat vlastní názor, který bude samozřejmě odlišný podle toho, komu právě držíte palce, co bylo motivací Hornerova prohlášení (více zde) o dalším trestu pro Vettela. Třeba i podvědomá myšlenka, že by jeho týmu ubyl krátkodobě soupeř, kdyby FIA udělila provinilci závodní distanc. Jenže FIA rozhodla jinak a šéf Red Bullu teď může být s ohledem na své prohlášení opravdu překvapený.
Právě výroky frustrovaného Vettela do radiokomunikace vyvolaly obrovské pozdvižení především u Red Bullu. Hornera, který měl Sebastiana na "dohled" šest let (plus další rok a půl u Toro Rosso) a do jisté míry přebily i závodní aspekty přímo na dráze. Ty byly pochopitelně také komentovány v týmovém duchu - Red Bull je přesvědčen, že se Vettel zachoval proti pravidlům, šéf Ferrari Maurizio Arrivabene prohlásil Vettelův dodatečný trest jako krutý a nespravedlivý.
Šéf italské stáje se rovněž vyjádřil k různým náznakům, že Vettelovo chování je odrazem nedobré nálady v týmu. Má svůj pohled na incident a na výroky Christiana Hornera a dr. Helmuta Marka reagoval následovně: "Nepotřebuji žádné lekce vzdělávání ani od Hornera, ani od Marka, ani od nikoho jiného. Myslím, že by každý měl přemýšlet o svých problémech. Není rozhodně správné obviňovat druhé."
Ostatně něco podobného uvedl ve svém prohlášení ohledně incidentu v úvodu závodu mezi jím a Maxem Verstappenem Nico Rosberg, který opakovaně prohlásil, že od posuzování případného trestu jsou tu jiní, on se k tomu vyjadřovat nebude.
Arrivabene rovněž potvrdil Vettelův kajícný přístup po závodě a omluvu Whitingovi. "Po závodě jsem se Sebastianem mluvil, ale o čem, to si nechám pro sebe. Nemusím se veřejnost svěřovat s tím, co si povídám s pilotem. Whitingovi se omluvil a jsem si jist, že už se to nebude opakovat," vyslovil přesvědčení Arrivabene.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.