Mexiko - Verstappen - Vettel - Ricciardo... další doplňte dle libosti. Události z okruhu Autodrómo Hermanos Rodríguez se budou rozebírat ještě hodně dlouho. A jak se zdá, prim v nich budou mít ti, pro které incident nakonec dopadl nejlépe.
Jak uvedl šéf Red Bullu Christian Horner, vlastně by se ani nedivil, kdyby Sebastian Vettel nebyl ještě potrestán za výroky na adresu závodního ředitele FIA Charlie Whitinga. Toho čtyřnásobný mistr světa počastoval naprosto nevhodným komentářem, a i když pak za Vettel za Whitingem osobně došel a omluvil se mu, Horner je přesvědčen, že tím celá záležitost nekončí.
Základem pro jeho názor je skutečnost, že navzdory jistému pochopení od soupeřů na trati se Horner domnívá, že žádný sport nemůže tolerovat nebo akceptovat osočování rozhodčích ze stran "hráčů".
"Samozřejmě v zápalu boje lze od pilotů očekávat určité emoce. Jsem si jist, že kdyby fotbalisté měli při hře mikrofony, tak bychom se dočkali daleko větší spousty výrazů než při závodch. Ale v žádném sportu nemůžeme kritizovat rozhodčího. Takže bych se nedivil, kdyby následoval ještě další postih," domnívá se Horner.
Do jisté míry má šéf Red Bullu pravdu a zvláště Vettel, jakkoli se brání, že své výroky vyslovil v zápalu boje a po jistém zklamání, má na triku víc prohřešků. Stačí si vzpomenout na titul "idiota", kterým v pátečním druhém tréninku počastoval Alonsa. Sociální sítě ho nazývají uplakánkem a v živé paměti je i lamentování nad ignorováním modrých vlajek, například v Japonsku. Jenže těch "idiots", "stupid" a dalších vypípnutých výrazů je mnohem víc a v tomto směru ani Hornerova ovečka Verstappen není bez poskvrny.
Pokud Fernando Alonso prohlásil, že do jisté míry Vettelovu frustraci chápe, protože sám strávil pět let u Ferrari a ví, čemu tam Sebastian čelí, pak Horner prohlásil, že podobným způsobem se Vettel během svého působení u Red Bullu neprojevoval. Podle jeho názoru tato proměna nastala až ve chvíli, kdy se začala vytrácet forma vozů Ferrari.
"Když u nás jezdil, tak nic podobného nedělal. Svou frustraci nyní dává najevo nahlas, což může každý slyšet," dál šije Horner do svého někdejšího svěřence. Už se dokonce vyskytly názory, že jeho tvrdý postup vůči Vettelovi v sobě skrývá i špatně utajované rozladění, že Vettel Red Bull dokázal opustit.
FIA se zatím nevyjádřila, zda Vettelovy slovní útoky především na adresu Charlie Whitina bude prošetřovat.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.