Mexiko - Verstappen - Vettel - Ricciardo... další doplňte dle libosti. Události z okruhu Autodrómo Hermanos Rodríguez se budou rozebírat ještě hodně dlouho. A jak se zdá, prim v nich budou mít ti, pro které incident nakonec dopadl nejlépe.
Jak uvedl šéf Red Bullu Christian Horner, vlastně by se ani nedivil, kdyby Sebastian Vettel nebyl ještě potrestán za výroky na adresu závodního ředitele FIA Charlie Whitinga. Toho čtyřnásobný mistr světa počastoval naprosto nevhodným komentářem, a i když pak za Vettel za Whitingem osobně došel a omluvil se mu, Horner je přesvědčen, že tím celá záležitost nekončí.
Základem pro jeho názor je skutečnost, že navzdory jistému pochopení od soupeřů na trati se Horner domnívá, že žádný sport nemůže tolerovat nebo akceptovat osočování rozhodčích ze stran "hráčů".
"Samozřejmě v zápalu boje lze od pilotů očekávat určité emoce. Jsem si jist, že kdyby fotbalisté měli při hře mikrofony, tak bychom se dočkali daleko větší spousty výrazů než při závodch. Ale v žádném sportu nemůžeme kritizovat rozhodčího. Takže bych se nedivil, kdyby následoval ještě další postih," domnívá se Horner.
Do jisté míry má šéf Red Bullu pravdu a zvláště Vettel, jakkoli se brání, že své výroky vyslovil v zápalu boje a po jistém zklamání, má na triku víc prohřešků. Stačí si vzpomenout na titul "idiota", kterým v pátečním druhém tréninku počastoval Alonsa. Sociální sítě ho nazývají uplakánkem a v živé paměti je i lamentování nad ignorováním modrých vlajek, například v Japonsku. Jenže těch "idiots", "stupid" a dalších vypípnutých výrazů je mnohem víc a v tomto směru ani Hornerova ovečka Verstappen není bez poskvrny.
Pokud Fernando Alonso prohlásil, že do jisté míry Vettelovu frustraci chápe, protože sám strávil pět let u Ferrari a ví, čemu tam Sebastian čelí, pak Horner prohlásil, že podobným způsobem se Vettel během svého působení u Red Bullu neprojevoval. Podle jeho názoru tato proměna nastala až ve chvíli, kdy se začala vytrácet forma vozů Ferrari.
"Když u nás jezdil, tak nic podobného nedělal. Svou frustraci nyní dává najevo nahlas, což může každý slyšet," dál šije Horner do svého někdejšího svěřence. Už se dokonce vyskytly názory, že jeho tvrdý postup vůči Vettelovi v sobě skrývá i špatně utajované rozladění, že Vettel Red Bull dokázal opustit.
FIA se zatím nevyjádřila, zda Vettelovy slovní útoky především na adresu Charlie Whitina bude prošetřovat.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.