Mexiko - Verstappen - Vettel - Ricciardo... další doplňte dle libosti. Události z okruhu Autodrómo Hermanos Rodríguez se budou rozebírat ještě hodně dlouho. A jak se zdá, prim v nich budou mít ti, pro které incident nakonec dopadl nejlépe.
Jak uvedl šéf Red Bullu Christian Horner, vlastně by se ani nedivil, kdyby Sebastian Vettel nebyl ještě potrestán za výroky na adresu závodního ředitele FIA Charlie Whitinga. Toho čtyřnásobný mistr světa počastoval naprosto nevhodným komentářem, a i když pak za Vettel za Whitingem osobně došel a omluvil se mu, Horner je přesvědčen, že tím celá záležitost nekončí.
Základem pro jeho názor je skutečnost, že navzdory jistému pochopení od soupeřů na trati se Horner domnívá, že žádný sport nemůže tolerovat nebo akceptovat osočování rozhodčích ze stran "hráčů".
"Samozřejmě v zápalu boje lze od pilotů očekávat určité emoce. Jsem si jist, že kdyby fotbalisté měli při hře mikrofony, tak bychom se dočkali daleko větší spousty výrazů než při závodch. Ale v žádném sportu nemůžeme kritizovat rozhodčího. Takže bych se nedivil, kdyby následoval ještě další postih," domnívá se Horner.
Do jisté míry má šéf Red Bullu pravdu a zvláště Vettel, jakkoli se brání, že své výroky vyslovil v zápalu boje a po jistém zklamání, má na triku víc prohřešků. Stačí si vzpomenout na titul "idiota", kterým v pátečním druhém tréninku počastoval Alonsa. Sociální sítě ho nazývají uplakánkem a v živé paměti je i lamentování nad ignorováním modrých vlajek, například v Japonsku. Jenže těch "idiots", "stupid" a dalších vypípnutých výrazů je mnohem víc a v tomto směru ani Hornerova ovečka Verstappen není bez poskvrny.
Pokud Fernando Alonso prohlásil, že do jisté míry Vettelovu frustraci chápe, protože sám strávil pět let u Ferrari a ví, čemu tam Sebastian čelí, pak Horner prohlásil, že podobným způsobem se Vettel během svého působení u Red Bullu neprojevoval. Podle jeho názoru tato proměna nastala až ve chvíli, kdy se začala vytrácet forma vozů Ferrari.
"Když u nás jezdil, tak nic podobného nedělal. Svou frustraci nyní dává najevo nahlas, což může každý slyšet," dál šije Horner do svého někdejšího svěřence. Už se dokonce vyskytly názory, že jeho tvrdý postup vůči Vettelovi v sobě skrývá i špatně utajované rozladění, že Vettel Red Bull dokázal opustit.
FIA se zatím nevyjádřila, zda Vettelovy slovní útoky především na adresu Charlie Whitina bude prošetřovat.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.