Pokud jste v posledních závodech neviděli při prostřihu do boxů Franka Williamse, nezmýlili jste se - zakladatel stáje, která za svou existenci prošla mnoha zajímavými a křivolakými uličkami strávil delší dobu v nemocnici.
Čtyřiasedmdesátiletý sir Francis Owen Garbett "Frank" Williams vstoupil na scénu F1 už v druhé polovině 60. let jako manažer britského pilota Pierse Couragea. Ačkoliv se v různých materiálech uvádí jako datum vzniku jeho týmu rok 1977, na tratích F1 se objevil mnohem dříve (historii čtěte zde). Může se pyšnit sedmi tituly mistra světa, které mu přivezli Alan Jones, Keke Rosberg, Nelson Piquet, Nigel Mansell, Alain Prost, Damon Hill a Jacques Villeneuve a devíti trofejemi v Poháru konstruktérů (1980, 1981, 1986, 1987, 1992-1994, 1996, 1997), nepřehlédnutelných je i 114 vítězství jeho vozů.
Při páteční tiskové konferenci Grand Prix Mexika, která je vyhrazena týmovým šéfům a zástupcům, vysvětlil generální ředitel skupiny Mike O'Driscoll, co se za Williamsovou absencí skrývá.
"Frank onemocněl po Grand Prix Itálie. Byl po mnoho let stabilní součástí týmu, proto je nyní velice zvláštní, že tu s námi není. Strávil několik těžkých týdnů v nemocnici s těžkým zápalem plic. Pomalu se zotavuje, jeho stav se stabilizuje. Doufáme, že ho už brzy přivítáme zpátky v Grove. Všichni víme, jak odhodlaný bojovník to je," uvedl O'Driscoll.
Složitá situace nastala především pro Frankovu dceru Claire v pozici vedoucí týmu, která byla vystavena při Williamsově absenci soustředěnému tlaku médií. O'Driscoll uvedl, že se rozhodla v době otcovy rehabilitace pobývat v jeho blízkosti.
"Chtěla být blíž jejich domovu, aby mohla Franka navštěvovat, zůstáváme s ní neustále v těsném kontaktu, zůstává součástí veškerého dění a je informována o všem, co se děje. Doufáme, že ji do konce roku ještě u týmu uvidíme, byli bychom rádi, kdyby to bylo v Abú Zabí," dodává O'Driscoll.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.