Ferrari nám od začátku sezóny pořád něco slibuje. Nejdřív eliminaci převahy Mercedesu, pak jsme se dozvěděli, že od GP Španělska bude třeba začít vyhrávat, teď přichází Maranello s další vizí, která se s ohledem na dosavadní výsledky jeví jen jako zbožné přání.
Vozy italské stáje nejenže nedostihly Mercedes, ale momentálně ztrácejí i na Red Bull. To ale nebrání Sebastianu Vettelovi v tvrzení, že na přístupu týmu není třeba v posledních třech závodech nic měnit a přesto lze pomýšlet na návrat k pódiovým umístěním. Přitom čtyřnásobný mistr světa stál na "bedně" naposledy při Grand Prix Itálie a jeho kolega Räikkönen si podobné potěšení musel odepřít od rakouského závodu v červenci. Ani to nepovažuje Vettel za překážku na cestě k úspěchu.
"Myslím, že to, co děláme je přesně to, co máme dělat. Nemyslím, že se někde dopouštíme chyby. Je zřejmé, že v Austinu jsme nebyli dostatečně konkurenceschopní, určitě ne tak, jak bychom si přáli. V Japonsku jsme mohli mít na stupních vítězů oba vozy, kdybychom odstartovali z pozic, na které jsme se kvalifikovali. V posledních deseti závodech to bylo hodně nahoru a dolů, ale nemyslím, že bychom měli něco měnit. Máme zkrátka takový vůz, jaký máme. Víme, že v nadcházejícím závodním víkendu nejsme favority, ale chceme tu bojovat a domnívám se, že je pořád šance vyhrát nebo bojovat o stupně vítězů," předpovídá Vettel.
Šampion z let 2010-2013 zatím vyhrál 42 Grand Prix a stále více ztrácí na Lewise Hamiltona. Letos si žádné vítězství nepřipsal a potřetí v jeho kariéře mu hrozí, že prožije sezónu v F1 bez triumfu. Přičemž je nutné dodat, že ta první v roce 2007 byla nováčkovská a ještě necelá. Podruhé neuspěl v roce 2014. V Mexiku ale cítí slibnou šanci.
"S okruhem v Mexiku nikdo nemá příliš mnoho zkušeností, loni co do rychlosti jsme tu byli vlastně velmi dobří. Pro mě to sice nebyl nijak dobrý závod, protože jsem havaroval, ale hrubý odstup a rychlost na soupeře byla dobrá," nastínil Vettel možnosti Ferrari před Mexikem.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.