Ferrari nám od začátku sezóny pořád něco slibuje. Nejdřív eliminaci převahy Mercedesu, pak jsme se dozvěděli, že od GP Španělska bude třeba začít vyhrávat, teď přichází Maranello s další vizí, která se s ohledem na dosavadní výsledky jeví jen jako zbožné přání.
Vozy italské stáje nejenže nedostihly Mercedes, ale momentálně ztrácejí i na Red Bull. To ale nebrání Sebastianu Vettelovi v tvrzení, že na přístupu týmu není třeba v posledních třech závodech nic měnit a přesto lze pomýšlet na návrat k pódiovým umístěním. Přitom čtyřnásobný mistr světa stál na "bedně" naposledy při Grand Prix Itálie a jeho kolega Räikkönen si podobné potěšení musel odepřít od rakouského závodu v červenci. Ani to nepovažuje Vettel za překážku na cestě k úspěchu.
"Myslím, že to, co děláme je přesně to, co máme dělat. Nemyslím, že se někde dopouštíme chyby. Je zřejmé, že v Austinu jsme nebyli dostatečně konkurenceschopní, určitě ne tak, jak bychom si přáli. V Japonsku jsme mohli mít na stupních vítězů oba vozy, kdybychom odstartovali z pozic, na které jsme se kvalifikovali. V posledních deseti závodech to bylo hodně nahoru a dolů, ale nemyslím, že bychom měli něco měnit. Máme zkrátka takový vůz, jaký máme. Víme, že v nadcházejícím závodním víkendu nejsme favority, ale chceme tu bojovat a domnívám se, že je pořád šance vyhrát nebo bojovat o stupně vítězů," předpovídá Vettel.
Šampion z let 2010-2013 zatím vyhrál 42 Grand Prix a stále více ztrácí na Lewise Hamiltona. Letos si žádné vítězství nepřipsal a potřetí v jeho kariéře mu hrozí, že prožije sezónu v F1 bez triumfu. Přičemž je nutné dodat, že ta první v roce 2007 byla nováčkovská a ještě necelá. Podruhé neuspěl v roce 2014. V Mexiku ale cítí slibnou šanci.
"S okruhem v Mexiku nikdo nemá příliš mnoho zkušeností, loni co do rychlosti jsme tu byli vlastně velmi dobří. Pro mě to sice nebyl nijak dobrý závod, protože jsem havaroval, ale hrubý odstup a rychlost na soupeře byla dobrá," nastínil Vettel možnosti Ferrari před Mexikem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.