Už třetí rok se vozy Mercedes těší komfortnímu náskoku. Od roku 2014 absolvovaly Stříbrné šípy 56 Grand Prix a pouze v osmi nevyhrály. Takovou dominanci svět F1 v podobném měřítku nepamatuje. Co je jednou z hlavních příčin, že Mercedesy prchají "zbytku světa"?
Letos (podobně jako v roce 2014) narušuje hegemonii stuttgartské automobilky Red Bull. Podle jeho činitelů je jedním z nejpodstatnějších rozdílů kvalifikační mód motorů, který pilotům umožňuje zvýšit výkon až natolik, že si před největšími soupeři vypracují náskok až tří desetin na kolo. V závodním režimu už není převaha tak výrazná, ale kvalifikační základ je většinou nejlepší výchozí pozicí.
"Víme, že mají v kvalifikaci náskok dvou až tří vteřin na kolo, což je pro nás velmi nepříjemné. Ale v závodě se jim stále více a více přibližujeme. V tomto směru bych se nebál hovořit o stažení náskoku. Pokud se podíváte na poslední závod, žádný velký rozdíl mezi námi a nimi nebyl, navíc Mercedesy s ohledem na stále otevřený boj o mistrovský titul určitě nejely na údržbu. Proto je povzbudivé, že jsme schopni s nimi držet krok než abychom je sledovali z uctivé vzdálenosti. V tomto směru jsme se letos posunuli hodně kupředu," pokouší se definovat stav věcí Christian Horner.
Navzdory této mnohem příznivější situaci si je šéf Red Bullu vědom skutečného stavu věcí a nepředpokládá, že by rakouský tým byl schopen Mercedes porazit v přímém souboji.
"Mercedes vyhrál až na dvě výjimky všechny závody v letošním roce, proč by tedy neměl v posledních třech Grand Prix sezóny? Nám jde o to, abychom si byli jistí pozicí, ve které můžeme využít jakéhokoli jeho klopýtnutí. Nacházíme se v posledních závodech šampionátu, takže si lze dobře představit, jaké napětí mezi oběma piloty panuje. Takže chceme zaumout pozici, abychom těžili právě z každého momentu jejich souboje," pokračuje Horner.
Už příští rok se Renault hodlá při modernizaci motoru v rámci nových pravidel pro sezónu 2017 zaměřit na eventualitu kvalifikačního režimu svých pohonných jednotek, o nějž Horner usiluje.
"Pracují na tom. Chtějí dosáhnout toho, abychom z motoru dostali víc, pokud se to povede, budeme se nacházet blízko stavu, kde jsme byli s osmiválci. Naproti tomu vůbec nemám ponětí, co přinesou aerodynamické úpravy. Pro každého je to začátek s čistým listem, ale také oblast, ve které jsme byli v minulosti dost silní. Ale nelze odhadnout, kdo bude mít v zásobníku pověstnou stříbrnou kulku z hlediska nových pravidel, pochopitelně bychom byli rádi, aby se jednalo o nás," končí Horner.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.