Už třetí rok se vozy Mercedes těší komfortnímu náskoku. Od roku 2014 absolvovaly Stříbrné šípy 56 Grand Prix a pouze v osmi nevyhrály. Takovou dominanci svět F1 v podobném měřítku nepamatuje. Co je jednou z hlavních příčin, že Mercedesy prchají "zbytku světa"?
Letos (podobně jako v roce 2014) narušuje hegemonii stuttgartské automobilky Red Bull. Podle jeho činitelů je jedním z nejpodstatnějších rozdílů kvalifikační mód motorů, který pilotům umožňuje zvýšit výkon až natolik, že si před největšími soupeři vypracují náskok až tří desetin na kolo. V závodním režimu už není převaha tak výrazná, ale kvalifikační základ je většinou nejlepší výchozí pozicí.
"Víme, že mají v kvalifikaci náskok dvou až tří vteřin na kolo, což je pro nás velmi nepříjemné. Ale v závodě se jim stále více a více přibližujeme. V tomto směru bych se nebál hovořit o stažení náskoku. Pokud se podíváte na poslední závod, žádný velký rozdíl mezi námi a nimi nebyl, navíc Mercedesy s ohledem na stále otevřený boj o mistrovský titul určitě nejely na údržbu. Proto je povzbudivé, že jsme schopni s nimi držet krok než abychom je sledovali z uctivé vzdálenosti. V tomto směru jsme se letos posunuli hodně kupředu," pokouší se definovat stav věcí Christian Horner.
Navzdory této mnohem příznivější situaci si je šéf Red Bullu vědom skutečného stavu věcí a nepředpokládá, že by rakouský tým byl schopen Mercedes porazit v přímém souboji.
"Mercedes vyhrál až na dvě výjimky všechny závody v letošním roce, proč by tedy neměl v posledních třech Grand Prix sezóny? Nám jde o to, abychom si byli jistí pozicí, ve které můžeme využít jakéhokoli jeho klopýtnutí. Nacházíme se v posledních závodech šampionátu, takže si lze dobře představit, jaké napětí mezi oběma piloty panuje. Takže chceme zaumout pozici, abychom těžili právě z každého momentu jejich souboje," pokračuje Horner.
Už příští rok se Renault hodlá při modernizaci motoru v rámci nových pravidel pro sezónu 2017 zaměřit na eventualitu kvalifikačního režimu svých pohonných jednotek, o nějž Horner usiluje.
"Pracují na tom. Chtějí dosáhnout toho, abychom z motoru dostali víc, pokud se to povede, budeme se nacházet blízko stavu, kde jsme byli s osmiválci. Naproti tomu vůbec nemám ponětí, co přinesou aerodynamické úpravy. Pro každého je to začátek s čistým listem, ale také oblast, ve které jsme byli v minulosti dost silní. Ale nelze odhadnout, kdo bude mít v zásobníku pověstnou stříbrnou kulku z hlediska nových pravidel, pochopitelně bychom byli rádi, aby se jednalo o nás," končí Horner.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.