Dva se perou, třetí se směje - kolikrát už tohle pravidlo došlo naplnění? Letos se sice nemůže stát něco podobného jako v roce 1986, kdy soupeřili o titul Piquet s Mansellem tak usilovně, až jim ho v posledním závodě vyfoukl Alain Prost, ale šance za úspěch láká.
To si myslí Christian Horner, podle nějž je strategie týmu nastavena tak, aby vydělal na případných chybách rivalů o titul mistra světa. Nico Rosberga a Lewise Hamiltona v tuto chvíli dělí od sebe 26 bodů. A jak jsme v USA viděli, aspoň do chvíle režimu virtuálního safety caru dokázal Riccardo vytěžit pozici, kterou mu možná díky opatrnosti popustil právě Rosberg. A to je záležitost, o které mluví Horner: napětí mezi oběma piloty Mercedesu může jeho týmu ve třech zbývajících závodech přinést výhodu.
"Nacházíme se na samém konci šampionátu, určitě si umíte představit, jak bude napětí mezi oběma kandidáty stále intenzivnější, takže chceme být v pozici, abychom z jakéhokoli případu jejich klopýtnutí mohli těžit. Ačkoliv Mercedes vyhrál téměř všechny letošní závody, není nikde řečeno, že musí vyhrát i poslední tři. Dá se předpokládat, že budou poněkud opatrnější, protože bojují o titul šampiona. To nám dává šanci, můžeme je namísto sledování z povzdálí předstihnout, byl by to pro nás v letošní sezóně masivní posun," líčí své plány Horner.
Pochopitelně byl šéf Red Bullu také dotázán, kdo podle něj bude v letošním ročníku mistrem světa. Horner je v tomto směru velice opatrný a ví, že Formule 1 skýtá mnohé záludnosti.
"Je to Rosberg, kdo může všechno ztratit, nebo ne? Pokud všechny zbývající závody dojede na druhém místě, nemá Lewis šanci. Ale pokud se cokoli stane, stačí defekt pneumatiky, odstoupení a Lewis vyhraje, pak najednou bude mezi nimi jediný bod. Pro Lewise je to jednoduché, něco jako tři finále FA Cupu. Musí je vyhrát a neohlížet se na to, co se děje s ostatními vozy za jeho zády," dodává Horner.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.