Dva se perou, třetí se směje - kolikrát už tohle pravidlo došlo naplnění? Letos se sice nemůže stát něco podobného jako v roce 1986, kdy soupeřili o titul Piquet s Mansellem tak usilovně, až jim ho v posledním závodě vyfoukl Alain Prost, ale šance za úspěch láká.
To si myslí Christian Horner, podle nějž je strategie týmu nastavena tak, aby vydělal na případných chybách rivalů o titul mistra světa. Nico Rosberga a Lewise Hamiltona v tuto chvíli dělí od sebe 26 bodů. A jak jsme v USA viděli, aspoň do chvíle režimu virtuálního safety caru dokázal Riccardo vytěžit pozici, kterou mu možná díky opatrnosti popustil právě Rosberg. A to je záležitost, o které mluví Horner: napětí mezi oběma piloty Mercedesu může jeho týmu ve třech zbývajících závodech přinést výhodu.
"Nacházíme se na samém konci šampionátu, určitě si umíte představit, jak bude napětí mezi oběma kandidáty stále intenzivnější, takže chceme být v pozici, abychom z jakéhokoli případu jejich klopýtnutí mohli těžit. Ačkoliv Mercedes vyhrál téměř všechny letošní závody, není nikde řečeno, že musí vyhrát i poslední tři. Dá se předpokládat, že budou poněkud opatrnější, protože bojují o titul šampiona. To nám dává šanci, můžeme je namísto sledování z povzdálí předstihnout, byl by to pro nás v letošní sezóně masivní posun," líčí své plány Horner.
Pochopitelně byl šéf Red Bullu také dotázán, kdo podle něj bude v letošním ročníku mistrem světa. Horner je v tomto směru velice opatrný a ví, že Formule 1 skýtá mnohé záludnosti.
"Je to Rosberg, kdo může všechno ztratit, nebo ne? Pokud všechny zbývající závody dojede na druhém místě, nemá Lewis šanci. Ale pokud se cokoli stane, stačí defekt pneumatiky, odstoupení a Lewis vyhraje, pak najednou bude mezi nimi jediný bod. Pro Lewise je to jednoduché, něco jako tři finále FA Cupu. Musí je vyhrát a neohlížet se na to, co se děje s ostatními vozy za jeho zády," dodává Horner.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.