Dánský pilot si mohl z určitého úhlu pohledu připadat jako otloukánek nebo obětní beránek. Závěr Grand Prix USA okořenil několika souboji, ve kterých měl jasně navrch, protože oproti svým soupeřům zvolil čerstvější pneumatiky.
Postupně zdolal Palmera, Ericssona a tři kola před cílem si brousil zuby na Kvjata. Leč manévr v zatáčce 12 mu tak docela nevyšel. Musel vzít zavděk únikovou zónou za jejím okrajem, díky čemuž se ale před ruského pilota protáhl. A to se nelíbilo komisařům, kteří ho po závodě penalizovali.
Magnussen je však přesvědčen, že vyjetím z trati ve zmíněné zatáčce na konci protilehlé rovinky žádnou zásadní výhodu nezískal, šlo mu jen o to zabránit kolizi a Kvjatovi se pouze vyhýbal.
"Trest je samozřejmě nepříjemný, ale takové je někdy závodění. Na konci závodu jsme použili novou superměkkou sadu, takže bez nějakého většího rizika se zvýšila naše šance. A vyplatilo se to, byl jsem schopen zdolat pár soupeřů a ke konci závodu získat nějaké pozice. Závodit s nimi byla asi největší zábava, kterou jsem v tomto roce prožil," líčí své dojmy Magnussen.
"Byl jsem na vnější straně trati a na prakticky nových pneumatikách jsem šel na brzdy mnohem později než Kvjat, který měl už třicet kol staré měkké gumy. On potom přestal brzdit a pokoušel se v zatáčce zase dostat pode mne. Neměl šanci svůj vůz zastavit. Viděl jsem, že pro dvě auta nebude v zatáčce dost prostoru. Bylo mi jasné, že máme rozdílné směsi, byl jsem na brzdném limitu, bylo jasné, že nezastaví, proto jsem volil oblouk mimo trať," dodává k okamžiku, za který byl potrestán, Kevin Magnussen.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.