Dánský pilot si mohl z určitého úhlu pohledu připadat jako otloukánek nebo obětní beránek. Závěr Grand Prix USA okořenil několika souboji, ve kterých měl jasně navrch, protože oproti svým soupeřům zvolil čerstvější pneumatiky.
Postupně zdolal Palmera, Ericssona a tři kola před cílem si brousil zuby na Kvjata. Leč manévr v zatáčce 12 mu tak docela nevyšel. Musel vzít zavděk únikovou zónou za jejím okrajem, díky čemuž se ale před ruského pilota protáhl. A to se nelíbilo komisařům, kteří ho po závodě penalizovali.
Magnussen je však přesvědčen, že vyjetím z trati ve zmíněné zatáčce na konci protilehlé rovinky žádnou zásadní výhodu nezískal, šlo mu jen o to zabránit kolizi a Kvjatovi se pouze vyhýbal.
"Trest je samozřejmě nepříjemný, ale takové je někdy závodění. Na konci závodu jsme použili novou superměkkou sadu, takže bez nějakého většího rizika se zvýšila naše šance. A vyplatilo se to, byl jsem schopen zdolat pár soupeřů a ke konci závodu získat nějaké pozice. Závodit s nimi byla asi největší zábava, kterou jsem v tomto roce prožil," líčí své dojmy Magnussen.
"Byl jsem na vnější straně trati a na prakticky nových pneumatikách jsem šel na brzdy mnohem později než Kvjat, který měl už třicet kol staré měkké gumy. On potom přestal brzdit a pokoušel se v zatáčce zase dostat pode mne. Neměl šanci svůj vůz zastavit. Viděl jsem, že pro dvě auta nebude v zatáčce dost prostoru. Bylo mi jasné, že máme rozdílné směsi, byl jsem na brzdném limitu, bylo jasné, že nezastaví, proto jsem volil oblouk mimo trať," dodává k okamžiku, za který byl potrestán, Kevin Magnussen.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.