Dánský pilot si mohl z určitého úhlu pohledu připadat jako otloukánek nebo obětní beránek. Závěr Grand Prix USA okořenil několika souboji, ve kterých měl jasně navrch, protože oproti svým soupeřům zvolil čerstvější pneumatiky.
Postupně zdolal Palmera, Ericssona a tři kola před cílem si brousil zuby na Kvjata. Leč manévr v zatáčce 12 mu tak docela nevyšel. Musel vzít zavděk únikovou zónou za jejím okrajem, díky čemuž se ale před ruského pilota protáhl. A to se nelíbilo komisařům, kteří ho po závodě penalizovali.
Magnussen je však přesvědčen, že vyjetím z trati ve zmíněné zatáčce na konci protilehlé rovinky žádnou zásadní výhodu nezískal, šlo mu jen o to zabránit kolizi a Kvjatovi se pouze vyhýbal.
"Trest je samozřejmě nepříjemný, ale takové je někdy závodění. Na konci závodu jsme použili novou superměkkou sadu, takže bez nějakého většího rizika se zvýšila naše šance. A vyplatilo se to, byl jsem schopen zdolat pár soupeřů a ke konci závodu získat nějaké pozice. Závodit s nimi byla asi největší zábava, kterou jsem v tomto roce prožil," líčí své dojmy Magnussen.
"Byl jsem na vnější straně trati a na prakticky nových pneumatikách jsem šel na brzdy mnohem později než Kvjat, který měl už třicet kol staré měkké gumy. On potom přestal brzdit a pokoušel se v zatáčce zase dostat pode mne. Neměl šanci svůj vůz zastavit. Viděl jsem, že pro dvě auta nebude v zatáčce dost prostoru. Bylo mi jasné, že máme rozdílné směsi, byl jsem na brzdném limitu, bylo jasné, že nezastaví, proto jsem volil oblouk mimo trať," dodává k okamžiku, za který byl potrestán, Kevin Magnussen.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.