Ross Brawn je postavou, která má v historii F1 své nezastupitelné místo. Muž, který jenom namátkou prošel týmy F.O.R.C.E. Haas, Benetton, Ferrari či Mercedes a vlastnil stáj Brawn GP, se mohl do dění v F1 zapojit i jinak.
Jak tento jedenašedesátiletý Brit tvrdí ve své chystané knize Total Competition: Lessons in Strategy from Formula 1, která už za dva týdny poputuje na pulty knihkupectví, opustil na konci sezóny Mercedes kvůli nedostatku důvěry v hierarchii týmu (článek zde). Byl také často zmiňován v zákulisí F1 jako možný nástupce Bernie Ecclestonea, ale z jeho strany nebyl zájem. Ale to nebyla jediná eventualita.
"Byl jsem vyzván, abych se zapojil opět do dění ve Formuli 1 a pomohl uspořádat nové předpisy a s nimi i budoucnost F1. Jenže to je také pokyn, abych vstoupil do politiky F1, protože ta je všudypřítomná. Kdyby mi někdo řekl: »Chceš se vrátit a věnovat se inženýrské práci?«, tak by tu jisté pokušení bylo. Ale spolupráce s politickými silami F1 je asi oblast, o kterou nejméně stojím, takže to pro mě je nejméně atraktivní oblast. Taková, s níž jsem v F1 nejméně spokojen," vysvětluje Brawn.
Pro příští sezónu mají vozy F1 doznat zásadních změn v oblasti předních a zadních spoilerů plus větších pneumatik, což je má učinit rychlejšími. Brawn prohlásil, že se šéfové F1 až příliš zaměřili na okamžité řešení tohoto problému, místo aby se věnovali dlouhodobějšímu plánu.
"To, co F1 značně trápí, je krátkodobý horizont myšlení. Dostal jsem určitou nabídku, abych svými názory přispěl k možnému vývoji Formule 1. Řekl jsem jim, co si myslím, mé vyhlídky a oni prohlásili: »Ale to by trvalo další tři roky. My ten problém potřebujeme řešit teď!« Na to jsem odpověděl: »Teď není žádné řešení. Setrvačnost F1 je taková, že tu budete tři roky sedět a nehnete se kupředu. Chcete rychlé řešení, přitom takové v této oblasti neexistuje. Ale za tři roky se k tomu dopracujete.« Tohle jsem jim řekl před dvěma lety," rozkrývá zajímavé informace Brawn.
Brawn označuje situaci kolem motorů, kde byly po zavedení hybridních šestiválců dlouho poté diskutovány aspekty předpisů včetně cen a vyrovnávání výkonnosti, jako příklad neefektivní změny pravidel.
"Je zajímavé mít motor jako součást technické výzvy, to už tu dlouho nebylo. Ale džin mající podobu nedostatečných omezení, zejména těch funkčních, byl vypuštěn z lahve a již se rozplynul. Teď jsem pochopil, že motory nebudou mít žádné omezení týkající se vývoje, takže kdo ví, kde a jak to všechno skončí," klade si otázku Brawn.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.