Přes proklamované stažení odstupu od Mercedesu zůstává Ferrari pozadu a na Red Bull dokonce ztrácí na první pohled propastných 50 bodů. Takový stav by mohl být považován za neúspěch, ale jsou tu i lidé s jinými názory.
Zatímco bývalý šéfinženýr Luca Baldisserri podrobil své bývalé kolegy tvrdé kritice a nazval je "skupinou vyděšených zmatkařů", což pro pracovníky špičkového týmu rozhodně nezní jako pochvala (více zde), Sebastian Vettel je přesvědčen, že ostré posuzování výsledků Ferrari je rozhodně nespravedlivé.
"Pokud se podíváme na mezeru mezi námi a Mercedesem, zůstává poměrně stabilní. V některých závodech jsme se přiblížili, v jiných jsme byli o trochu dál. V kvalifikacích ztrácíme víc, v závodech ztrátu snižujeme, ale tak to bylo pořád. Na začátku roku jsme byli jasně druhý nejlepší tým, nyní sem tam ztrácíme, ale pořád jsme dost blízko, proto si myslím, že je nefér tvrdi, že na Mercedes masivně ztrácíme. Co se týče Red Bullu, tam to je jasné, chceme se mu vyrovnat, naším cílem je vydobýt zpět druhé místo v poháru konstruktérů," komentuje situaci Vettel.
Co je jedním z hlavních důvodů poklesu formy Ferrari? Některé zdroje uvádějí jako příčinu odchod inženýra Jamese Allisona (červenec 2016) a následnou změnu technické struktury týmu. Na to reagoval šéf týmu Maurizio Arrivabene prohlášením, že nová sestava byla plně funkční a dosáhla významného pokroku, navždory tomu, že "... po stránce sladění našich cílů stanovených pro tento rok tým selhal."
"Vstoupili jsme do tohoto roku s velkým očekáváním, ale museli jsme se naučit vyrovnat se s faktem, že nejsme schopni dosáhnout toho, co jsme si vytýčili. Pravděpodobně byla většina závodů, kde se nám nedařilo podle našich plánů, ale jako tým jsme dle mého názoru nikde neztratili koncentraci. Takže i když došlo k mnoha věcem, které lidé nazývají smolnými či podobně, stále se domnívám, že kráčíme po správné cestě a děláme správně věci. Vždy si přejete, aby se dostavily výsledky a potvrdily vaší snahu - někdy se to povede, jindy ne, ale důležité je, jak o ně usilujete, a já věřím, že to děláme," dodává Vettel.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.