Páteční trénink v malajském Sepangu přinesl situaci, kdy byl Kevin Magnussen nucen bleskově opustit vůz, protože mu za zády vyšlehly plameny. Okamžitě se dostal na přetřes koncept Halo, protože pokud by byl na voze nainstalován, byl by únik komplikovanější.
S přihlédnutím k faktu, že by ochrana kokpitu měla být na vozech od roku 2018 nainstalována povinně, ozvaly se varovné hlasy, že by podobný případ mohl přinést určité komplikace. Pevně uchycený Halo koncept by pro pilota znamenal při úniku z vozu mnohem větší potíže
K celé záležitosti se vyjádřil i dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso. Podle jeho názoru by v podobných případech měli piloti situaci obtížnější, protože by je Halo koncept limitoval.
"Myslím, že ano. Když jsem v Singapuru zařízení zkoušel, všiml jsem si jedné věci. Dostat z se vozu bylo trochu nepříjemné a nepohodlné, kam vlastně máte šlápnout a jak potom vylézt. Kvůli tomu se také zpozdilo zavedení celého systému, aby bylo možné prověřit všechny možnosti. Možná existuje nějaký způsob, jak udělat Halo koncept odnímatelný, aby bylo možné vyskočit z auta rychleji," vysvětluje Alonso.
Ochrana kokpitu měla být zavedena už příští rok, ale nakonec došlo k odkladu až pro sezónu 2018. FIA požádala piloty, aby v rámci tréninků Halo koncept vyzkoušeli, přičemž rovněž probíhají další zkušební testy.
K situaci se vyjádřil rovněž Alonsův krajan Carlos Sainz jr. Podle jeho názoru by se nemělo zapomínat na fakt, že bezpečnost pilota zůstává na prvním místě a ochrana kokpitu by v tomto případě paradoxně mohla ohrozit hlavu pilota. Sainz jr. si dokonce něco podobného vyzkoušel.
"Když jsem poprvé viděl Magnussenův incident, hned mě napadlo, že to bylo hodně nebezpečné. V takovém případě je potřeba ihned vyskočit, což by bylo poněkud obtížné, pokud si máme chránit hlavu. Kevin totiž auto opustil hodně rychle. Vyzkoušel jsem si podobný manévr s Halo konceptem a měl jsem jisté potíže. Nemohu přesně říci, o kolik jsem byl pomalejší, to si nepamatuji, ale určitě jsem se dostal z vozu později. Je to celkem normální, když nad sebou máte něco, co vám trochu překáží," vysvětluje Sainz jr.
Španěl je ovšem přesvědčen, že Magnussenovy potíže jsou dobrým precedensem pro FIA, umožní ji zaujmout k incidentu stanovisko a řádně ho prověřit.
"Je vlastně dobře, že se to stalo, protože FIA může tento případ zanalyzovat a popřemýšlet, jak zařízení zlepšit. Jde o to mít k dispozici co nejvíc příkladů a situací a na jejich základě si udělat obraz, ze kterého poznáme, co lze udělat lépe," dodává Sainz jr.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.