Páteční trénink v malajském Sepangu přinesl situaci, kdy byl Kevin Magnussen nucen bleskově opustit vůz, protože mu za zády vyšlehly plameny. Okamžitě se dostal na přetřes koncept Halo, protože pokud by byl na voze nainstalován, byl by únik komplikovanější.
S přihlédnutím k faktu, že by ochrana kokpitu měla být na vozech od roku 2018 nainstalována povinně, ozvaly se varovné hlasy, že by podobný případ mohl přinést určité komplikace. Pevně uchycený Halo koncept by pro pilota znamenal při úniku z vozu mnohem větší potíže
K celé záležitosti se vyjádřil i dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso. Podle jeho názoru by v podobných případech měli piloti situaci obtížnější, protože by je Halo koncept limitoval.
"Myslím, že ano. Když jsem v Singapuru zařízení zkoušel, všiml jsem si jedné věci. Dostat z se vozu bylo trochu nepříjemné a nepohodlné, kam vlastně máte šlápnout a jak potom vylézt. Kvůli tomu se také zpozdilo zavedení celého systému, aby bylo možné prověřit všechny možnosti. Možná existuje nějaký způsob, jak udělat Halo koncept odnímatelný, aby bylo možné vyskočit z auta rychleji," vysvětluje Alonso.
Ochrana kokpitu měla být zavedena už příští rok, ale nakonec došlo k odkladu až pro sezónu 2018. FIA požádala piloty, aby v rámci tréninků Halo koncept vyzkoušeli, přičemž rovněž probíhají další zkušební testy.
K situaci se vyjádřil rovněž Alonsův krajan Carlos Sainz jr. Podle jeho názoru by se nemělo zapomínat na fakt, že bezpečnost pilota zůstává na prvním místě a ochrana kokpitu by v tomto případě paradoxně mohla ohrozit hlavu pilota. Sainz jr. si dokonce něco podobného vyzkoušel.
"Když jsem poprvé viděl Magnussenův incident, hned mě napadlo, že to bylo hodně nebezpečné. V takovém případě je potřeba ihned vyskočit, což by bylo poněkud obtížné, pokud si máme chránit hlavu. Kevin totiž auto opustil hodně rychle. Vyzkoušel jsem si podobný manévr s Halo konceptem a měl jsem jisté potíže. Nemohu přesně říci, o kolik jsem byl pomalejší, to si nepamatuji, ale určitě jsem se dostal z vozu později. Je to celkem normální, když nad sebou máte něco, co vám trochu překáží," vysvětluje Sainz jr.
Španěl je ovšem přesvědčen, že Magnussenovy potíže jsou dobrým precedensem pro FIA, umožní ji zaujmout k incidentu stanovisko a řádně ho prověřit.
"Je vlastně dobře, že se to stalo, protože FIA může tento případ zanalyzovat a popřemýšlet, jak zařízení zlepšit. Jde o to mít k dispozici co nejvíc příkladů a situací a na jejich základě si udělat obraz, ze kterého poznáme, co lze udělat lépe," dodává Sainz jr.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.