Musíme se vydat hluboko do historie Formule 1, abychom objevili první případy platících pilotů. Za průkopníka v tomto směru lze označil March a Niki Laudu, který si své místo v jeho voze prostě zaplatil.
Ne že by se jednorázové případy podobného ražení neděly, to nelze říci, ale Lauda si tímto způsobem zajistil svou účast na celou sezónu. Pochopitelně nesáhl do prasátka a nevysypal peníze na stůl, záda mu tehdy kryl silný bankovní spojenec, ale i tak mě budoucí mistr světa namále a stačilo málo, aby jeho kariéra skončila podstatně dříve.
Tuto metodu převzalo později mnoho dalších týmů a bývalo docela běžné, že za příchodem toho či onoho pilota stály menší či movitější sponzoři. Postupem času se však proti tomuto řešení zvedla vlna nevole, poukazovalo se, že do F1 přicházejí "rychlokvašky", tedy nezkušení piloti ohrožující bezpečnost. Jako jeden z typických příkladů je uváděn mladý italský pilot Riccarto Paletti, který během dvou let prošel čtyřmi kategoriemi, ale na F1 nestačil a jeho rychlý postup zakončila při Grand Prix Kanady 1982 smrtelná nehoda.
Sauber se ještě donedávna potýkal s finančními problémy a balancoval na hraně existence. Ačkoliv přišla spása v podobě Longbow Finance a takto nabyté finance byly využity pro vývoj vozu a nábor nových pracovníků, vedoucí týmu Moniša Kaltenbornová je přesvědčena, že smlouvu pro rok 2017 podepíše s piloty, kteří do týmu přinesou finanční vklad. Současní jezdci Marcus Ericsson a Felipe Nasr mají kontrakty do konce tohoto roku a Kaltenbornová už dala jasně najevo, že očekává od sestavy pro rok 2017 finanční podporu.
"Určitě to bude prospěšné. Pomůže nám to urychlit realizaci našich cílů a celkového plánu našeho týmu. Musíme také brát v úvahu prostředí, ve kterém se pohybujeme. Jsme přesvědčeni, že naše auto bude příští rok podstatně lepší a doufáme, že na palubě přivítáme další sponzory, ale pořád jsou finance zásadní otázkou. Existuje tu úzká vazba, čím víc jich máte, tím víc toho můžete otestovat a zjistit, co je potřeba. Proto je velice prospěšné najít způsob, jak napomoci zrychlení takového procesu," vysvětluje Kaltenbornová.
Nabízí se tedy otázka, jak to bude vypadat s jezdeckou sestavou pro příští rok. Nasr i Ericsson rozhazují sítě i do jiných stájí, stejně jako Sauber je otevřený příchodu nových tváří. Moniša připouští, že po stabilizaci týmu s příchodem nových majitelů zájem o švýcarský tým vzrůstá, ale nechce učinit žádné uspěchané rozhodnutí.
"Mohu jenom potvrdit, že jsme jako tým rozhodně přitažlivější, než tomu bylo před několika měsíci. To vypovídá o naší kvalitě, ačkoliv se ji někteří lidé pokoušeli během posledních dvou let, kdy se nám tolik nedařilo, zpochybnit. Prožili jsme dva mizerné roky, sezónu 2014 a letošní, ale to už není Sauber. Dokázali jsme to překonat. Ohledně pilotů máme několik možností k posouzení - uvidíme, jak to dopadne. Neexistuje žádná časová osa. Jsou tu jisté varianty, my je posoudíme, a až budeme připraveni, tak vše oznámíme. Je samozřejmě dobré to zvládnout co nejrychleji, protože pak se dostaví pocit jistoty, ale opravdu nás čas nijak netlačí," dodává Kaltenbornová a na přímou otázku, zda by Sauber mohl přijmout dva piloty bez silné finanční podpory otevřeně konstatovala: "Myslím, že taková situace nenastane!"
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.