Po Grand Prix Ruska to s Daniilem Kvjatem nevypadalo vůbec dobře. Přesun zpět do týmu, kde s F1 začínal pro něj i přes statečná prohlášení asi nebyl tím nejpříjemnějším krokem, navíc tuto změnu nezvládl ani výsledkově.
Ačkoliv se na jeho stranu stavěl i šéf týmu Toro Rosso Franz Tost, zdálo se, že zklamání dvaadvacetiletého Rusa jeho kariéru pomalu, ale jistě pohřbívá. I když se snažil sám sebe přesvědčit, že se mu podařilo vyrovnat se s danou situací, jeho působení na trati tomu nenapovídalo. Potřeboval závod, kterým by se chytil a znovu se vyhoupl na úspěšnou vlnu.
Povedlo se mu to v Singapuru. Jeho intenzivní tříkolový duel s Verstappenem, kdy se nejeden komentář shodl na tom, že alespoň částečně může Maxovi vrátit určité příkoří (za které Holanďan pochopitelně nemohl) byl kořením závodu a pro rodáka z Ufy oním momentem, který nastartoval jeho proces získávání sebevědomí.
"Přesně tak. Nabytá jistota byla velmi důležitá a podle mého názoru je to pro něj tolik potřebný krok vpřed. Daniil zajel fantastický závod, opravdu se našel a skvěle bojoval proti Fernandovi a Maxovi. Výborně se bránil, bohužel se mu nepodařilo zdolat Péreze, protože na rovinkách hodně ztrácel. Jsem opravdu šťastný hlavně za něj, protože předvedl úspěšný závod. Sice jsme očekávali víc než jen dva body z tohoto závodu, ale tak to prostě je," komentoval situaci s odstupem Franz Tost.
Šéf týmu z Faenzy uznává, že Toro Rosso bude mít před sebou hodně těžké období a s ohledem na deficit v porovnání s ostatními soupeři bude nesmírně těžké na nějaké body dosáhnout. I přes pochyby, že nová specifikace B nasazená při Grand Prix Evropy byla přínosem, Tost tvrdí, že si na technický tým v žádném případě nemůže stěžovat.
"Nechci zacházet do podrobností a situaci komentovat. Máme opravdu dobrý vůz z aerodynamického hlediska. To už jsme dokázali, proto není potřeba o to nějak dále mluvit nebo celou záležitost analyzovat," dodal Tost.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.