Po Grand Prix Ruska to s Daniilem Kvjatem nevypadalo vůbec dobře. Přesun zpět do týmu, kde s F1 začínal pro něj i přes statečná prohlášení asi nebyl tím nejpříjemnějším krokem, navíc tuto změnu nezvládl ani výsledkově.
Ačkoliv se na jeho stranu stavěl i šéf týmu Toro Rosso Franz Tost, zdálo se, že zklamání dvaadvacetiletého Rusa jeho kariéru pomalu, ale jistě pohřbívá. I když se snažil sám sebe přesvědčit, že se mu podařilo vyrovnat se s danou situací, jeho působení na trati tomu nenapovídalo. Potřeboval závod, kterým by se chytil a znovu se vyhoupl na úspěšnou vlnu.
Povedlo se mu to v Singapuru. Jeho intenzivní tříkolový duel s Verstappenem, kdy se nejeden komentář shodl na tom, že alespoň částečně může Maxovi vrátit určité příkoří (za které Holanďan pochopitelně nemohl) byl kořením závodu a pro rodáka z Ufy oním momentem, který nastartoval jeho proces získávání sebevědomí.
"Přesně tak. Nabytá jistota byla velmi důležitá a podle mého názoru je to pro něj tolik potřebný krok vpřed. Daniil zajel fantastický závod, opravdu se našel a skvěle bojoval proti Fernandovi a Maxovi. Výborně se bránil, bohužel se mu nepodařilo zdolat Péreze, protože na rovinkách hodně ztrácel. Jsem opravdu šťastný hlavně za něj, protože předvedl úspěšný závod. Sice jsme očekávali víc než jen dva body z tohoto závodu, ale tak to prostě je," komentoval situaci s odstupem Franz Tost.
Šéf týmu z Faenzy uznává, že Toro Rosso bude mít před sebou hodně těžké období a s ohledem na deficit v porovnání s ostatními soupeři bude nesmírně těžké na nějaké body dosáhnout. I přes pochyby, že nová specifikace B nasazená při Grand Prix Evropy byla přínosem, Tost tvrdí, že si na technický tým v žádném případě nemůže stěžovat.
"Nechci zacházet do podrobností a situaci komentovat. Máme opravdu dobrý vůz z aerodynamického hlediska. To už jsme dokázali, proto není potřeba o to nějak dále mluvit nebo celou záležitost analyzovat," dodal Tost.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.