Po Grand Prix Ruska to s Daniilem Kvjatem nevypadalo vůbec dobře. Přesun zpět do týmu, kde s F1 začínal pro něj i přes statečná prohlášení asi nebyl tím nejpříjemnějším krokem, navíc tuto změnu nezvládl ani výsledkově.
Ačkoliv se na jeho stranu stavěl i šéf týmu Toro Rosso Franz Tost, zdálo se, že zklamání dvaadvacetiletého Rusa jeho kariéru pomalu, ale jistě pohřbívá. I když se snažil sám sebe přesvědčit, že se mu podařilo vyrovnat se s danou situací, jeho působení na trati tomu nenapovídalo. Potřeboval závod, kterým by se chytil a znovu se vyhoupl na úspěšnou vlnu.
Povedlo se mu to v Singapuru. Jeho intenzivní tříkolový duel s Verstappenem, kdy se nejeden komentář shodl na tom, že alespoň částečně může Maxovi vrátit určité příkoří (za které Holanďan pochopitelně nemohl) byl kořením závodu a pro rodáka z Ufy oním momentem, který nastartoval jeho proces získávání sebevědomí.
"Přesně tak. Nabytá jistota byla velmi důležitá a podle mého názoru je to pro něj tolik potřebný krok vpřed. Daniil zajel fantastický závod, opravdu se našel a skvěle bojoval proti Fernandovi a Maxovi. Výborně se bránil, bohužel se mu nepodařilo zdolat Péreze, protože na rovinkách hodně ztrácel. Jsem opravdu šťastný hlavně za něj, protože předvedl úspěšný závod. Sice jsme očekávali víc než jen dva body z tohoto závodu, ale tak to prostě je," komentoval situaci s odstupem Franz Tost.
Šéf týmu z Faenzy uznává, že Toro Rosso bude mít před sebou hodně těžké období a s ohledem na deficit v porovnání s ostatními soupeři bude nesmírně těžké na nějaké body dosáhnout. I přes pochyby, že nová specifikace B nasazená při Grand Prix Evropy byla přínosem, Tost tvrdí, že si na technický tým v žádném případě nemůže stěžovat.
"Nechci zacházet do podrobností a situaci komentovat. Máme opravdu dobrý vůz z aerodynamického hlediska. To už jsme dokázali, proto není potřeba o to nějak dále mluvit nebo celou záležitost analyzovat," dodal Tost.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.