Pozorní diváci Grand Prix Singapuru si všimli podivné zastávky Valtteri Bottase v boxech, kdy se mechanici zabývali jeho připoutáním. Krátce nato finský závodník závod vzdal. Co se vlastně stalo a co bylo příčinou jeho odstoupení?
Williams připustil, že bezpečnostní pásy v Bottasově voze byly uvolněné a tým se "skutečně obával" o bezpečnost svého pilota. Proto byl povolán mimo pořadí do boxů, aby mohly být pásy opět dotaženy.
"Jeho pásy se uvolnily. Oznámil nám to během kola a my ho okamžitě povolali do depa. Musíme přijít na to, proč k tomu došlo, protože je to silně znepokojující záležitost. Zvláště když si uvědomíme, jakou rychlostí se vůz po trati pohybuje," uvedl výkonný ředitel Williamsu Rob Smedley.
Není to poprvé, co finský pilot prodělal podobnou příhodu - v Grand Prix Brazílie 2014 byly jeho pásy rovněž povolené, ale Smedley tvrdí, že tyto dva incidenty nejsou totožné. "Nemyslím, že se jedná o stejný problém. Nicméně problém s pásy tu je. Musíme teď provést důkladnou a odpovědnou analýzu a postarat se o nápravu. Cílem je, aby v Malajsii všechno fungovalo bezchybně. Po celou sezónu jsme s pásy neměli problém, ať v tréninku nebo v závodě, takže to u nás vyvolalo značné obavy," dodává Smedley.
Bottasovy naděje na dobrý výsledek v Singapuru zhasly v první zatáčce, když do něj zezadu narazil Jenson Button. I když si Fin zajel pro nové pneumatiky, došlo k určitému poškození vozu, což ovlivnilo aerodynamiku a ta zase opotřebení pneumatik.
"Když vyjížděl, tak s ohledem na delší zastávku v boxech přidržel spojku, tím došlo ke značnému překročení momentu zařazení první rychlosti. Nebyli jsme spokojeni s pozicí, na které jel. Navíc pokud by selhal první převodový stupeň, mohlo by v převodovce dojít k zásadnímu poškození, takže nejlepší, co jsme mohli udělat, bylo odvolat ho ze závodu," objasnil Smedley příčiny Bottasova odstoupení.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.