Pozorní diváci Grand Prix Singapuru si všimli podivné zastávky Valtteri Bottase v boxech, kdy se mechanici zabývali jeho připoutáním. Krátce nato finský závodník závod vzdal. Co se vlastně stalo a co bylo příčinou jeho odstoupení?
Williams připustil, že bezpečnostní pásy v Bottasově voze byly uvolněné a tým se "skutečně obával" o bezpečnost svého pilota. Proto byl povolán mimo pořadí do boxů, aby mohly být pásy opět dotaženy.
"Jeho pásy se uvolnily. Oznámil nám to během kola a my ho okamžitě povolali do depa. Musíme přijít na to, proč k tomu došlo, protože je to silně znepokojující záležitost. Zvláště když si uvědomíme, jakou rychlostí se vůz po trati pohybuje," uvedl výkonný ředitel Williamsu Rob Smedley.
Není to poprvé, co finský pilot prodělal podobnou příhodu - v Grand Prix Brazílie 2014 byly jeho pásy rovněž povolené, ale Smedley tvrdí, že tyto dva incidenty nejsou totožné. "Nemyslím, že se jedná o stejný problém. Nicméně problém s pásy tu je. Musíme teď provést důkladnou a odpovědnou analýzu a postarat se o nápravu. Cílem je, aby v Malajsii všechno fungovalo bezchybně. Po celou sezónu jsme s pásy neměli problém, ať v tréninku nebo v závodě, takže to u nás vyvolalo značné obavy," dodává Smedley.
Bottasovy naděje na dobrý výsledek v Singapuru zhasly v první zatáčce, když do něj zezadu narazil Jenson Button. I když si Fin zajel pro nové pneumatiky, došlo k určitému poškození vozu, což ovlivnilo aerodynamiku a ta zase opotřebení pneumatik.
"Když vyjížděl, tak s ohledem na delší zastávku v boxech přidržel spojku, tím došlo ke značnému překročení momentu zařazení první rychlosti. Nebyli jsme spokojeni s pozicí, na které jel. Navíc pokud by selhal první převodový stupeň, mohlo by v převodovce dojít k zásadnímu poškození, takže nejlepší, co jsme mohli udělat, bylo odvolat ho ze závodu," objasnil Smedley příčiny Bottasova odstoupení.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.