Pozorní diváci Grand Prix Singapuru si všimli podivné zastávky Valtteri Bottase v boxech, kdy se mechanici zabývali jeho připoutáním. Krátce nato finský závodník závod vzdal. Co se vlastně stalo a co bylo příčinou jeho odstoupení?
Williams připustil, že bezpečnostní pásy v Bottasově voze byly uvolněné a tým se "skutečně obával" o bezpečnost svého pilota. Proto byl povolán mimo pořadí do boxů, aby mohly být pásy opět dotaženy.
"Jeho pásy se uvolnily. Oznámil nám to během kola a my ho okamžitě povolali do depa. Musíme přijít na to, proč k tomu došlo, protože je to silně znepokojující záležitost. Zvláště když si uvědomíme, jakou rychlostí se vůz po trati pohybuje," uvedl výkonný ředitel Williamsu Rob Smedley.
Není to poprvé, co finský pilot prodělal podobnou příhodu - v Grand Prix Brazílie 2014 byly jeho pásy rovněž povolené, ale Smedley tvrdí, že tyto dva incidenty nejsou totožné. "Nemyslím, že se jedná o stejný problém. Nicméně problém s pásy tu je. Musíme teď provést důkladnou a odpovědnou analýzu a postarat se o nápravu. Cílem je, aby v Malajsii všechno fungovalo bezchybně. Po celou sezónu jsme s pásy neměli problém, ať v tréninku nebo v závodě, takže to u nás vyvolalo značné obavy," dodává Smedley.
Bottasovy naděje na dobrý výsledek v Singapuru zhasly v první zatáčce, když do něj zezadu narazil Jenson Button. I když si Fin zajel pro nové pneumatiky, došlo k určitému poškození vozu, což ovlivnilo aerodynamiku a ta zase opotřebení pneumatik.
"Když vyjížděl, tak s ohledem na delší zastávku v boxech přidržel spojku, tím došlo ke značnému překročení momentu zařazení první rychlosti. Nebyli jsme spokojeni s pozicí, na které jel. Navíc pokud by selhal první převodový stupeň, mohlo by v převodovce dojít k zásadnímu poškození, takže nejlepší, co jsme mohli udělat, bylo odvolat ho ze závodu," objasnil Smedley příčiny Bottasova odstoupení.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.