Pozorní diváci Grand Prix Singapuru si všimli podivné zastávky Valtteri Bottase v boxech, kdy se mechanici zabývali jeho připoutáním. Krátce nato finský závodník závod vzdal. Co se vlastně stalo a co bylo příčinou jeho odstoupení?
Williams připustil, že bezpečnostní pásy v Bottasově voze byly uvolněné a tým se "skutečně obával" o bezpečnost svého pilota. Proto byl povolán mimo pořadí do boxů, aby mohly být pásy opět dotaženy.
"Jeho pásy se uvolnily. Oznámil nám to během kola a my ho okamžitě povolali do depa. Musíme přijít na to, proč k tomu došlo, protože je to silně znepokojující záležitost. Zvláště když si uvědomíme, jakou rychlostí se vůz po trati pohybuje," uvedl výkonný ředitel Williamsu Rob Smedley.
Není to poprvé, co finský pilot prodělal podobnou příhodu - v Grand Prix Brazílie 2014 byly jeho pásy rovněž povolené, ale Smedley tvrdí, že tyto dva incidenty nejsou totožné. "Nemyslím, že se jedná o stejný problém. Nicméně problém s pásy tu je. Musíme teď provést důkladnou a odpovědnou analýzu a postarat se o nápravu. Cílem je, aby v Malajsii všechno fungovalo bezchybně. Po celou sezónu jsme s pásy neměli problém, ať v tréninku nebo v závodě, takže to u nás vyvolalo značné obavy," dodává Smedley.
Bottasovy naděje na dobrý výsledek v Singapuru zhasly v první zatáčce, když do něj zezadu narazil Jenson Button. I když si Fin zajel pro nové pneumatiky, došlo k určitému poškození vozu, což ovlivnilo aerodynamiku a ta zase opotřebení pneumatik.
"Když vyjížděl, tak s ohledem na delší zastávku v boxech přidržel spojku, tím došlo ke značnému překročení momentu zařazení první rychlosti. Nebyli jsme spokojeni s pozicí, na které jel. Navíc pokud by selhal první převodový stupeň, mohlo by v převodovce dojít k zásadnímu poškození, takže nejlepší, co jsme mohli udělat, bylo odvolat ho ze závodu," objasnil Smedley příčiny Bottasova odstoupení.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.