Situace mezi 17. a 20. kolem Grand Prix Singapuru měla pikantní nádech. Přímo na trati spolu bojovali o pozice Daniil Kvjat a Max Verstappen - piloti, kteří ještě na začátku sezóny měli prohozené pozice.
Po Grand Prix Ruska byl ruský pilot suspendován a přeřazen do týmu Toro Rosso, kde v roce 2013 začínal jako třetí pilot a o rok později absolvoval první závodní sezónu. Důvody byly uváděny různé, nejčastěji neodpovědné jednání na trati a kolize s Vettelem v GP Ruska. Na Kvjatovo místo přišel Verstappen a hned první závod za Red Bull vyhrál, hodně mu ovšem napomohla kolize obou Mercedesů po třetí zatáčce v prvním kole.
Verstappen v Singapuru po špatném startu dostihl Kvjata, ale Daniil výborným výkonem dokázal svou pozici ubránit, nakonec se Verstappen poněkud "upozadil" a posléze dvojici roztrhla odlišná strategie. Vyrojilo se pochopitelně hodně dotazů, zda vedení Red Bullu nebylo připraveno dát Kvjatovi pokyn, aby udělal Holanďanovi místo. Šéf Red Bullu Christian Horner do důrazně popřel.
"Závodili spolu jako kdokoli jiný. Body, které získá Toro Rosso, jsou pro nás stejně dobré. Navíc pochybuji, že by nás Kvjat v této situaci poslechl. Myslím, že to byl opravdu dobrý souboj obou pilotů, kteří sváděli boj o body do Poháru konstruktérů. Daniil jel tvrdě, ale férově, takže v tomhle směru nebyl žádný problém," dodal po závodě Horner.
Max Verstappen byl rovněž dotazován, zda v zákulisí nepadl nějaký náznak výhody: "Ne. Chtěl jsem ho předjet sám, bez něčí pomoci. Jeho obrana byla opravdu vynikající, skvěle o svou pozici bojoval."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.