Grand Prix Itálie ukázala, jak málo stačí ke ztrátě vítězství. Hamilton z pole-position odstartoval velice špatně a propadl se až na pátou pozici. Postupem času se dotáhl za svého kolegu, ale na jeho dostižení už mu chyběl čas a možnosti.
Hamilton tak nabídl Rosbergovi další vítězství přímo v dárkovém balení a na své konto si připsal už čtvrtý nepovedený start do závodu. Sám si je velice dobře vědom, že právě tato okolnost ho může připravit o titul - navíc si je sám vědom, že nekonzistentní starty asi nejde ze dne na den zlepšit. Hamilton zaváhal v Austrálii, Bahrajnu a Kanadě a pokud přičteme nějaké další problémy se spolehlivostí, není divu, že jeho devatenáctibodový náskok se smrskl na dva body. U Mercedesu se spíše příklánějí k názoru, že v kombinaci problémů vůz-pilot hrál obhájce titulul důležitější roli.
"Mám-li hodnodtit dosavadní sezónu, tak o mistrovský titul můžu přijít právě kvůli startům. S ohledem na počet zajetých pole-position jsem ztrácel závody hned na startu. Snažím se celý víkend o co nejlepší práce a pak je pro mě závod dán během dvou vteřin. Preferoval bych méně konzistentní spojku? Jistě, ale to se nedá jen tak změnit," líčí své potíže Hamilton.
Vzpamatuje se v Singapuru?Zkažené čtyři starty ještě nejsou tragédií, a při vyrovnanosti soupeřů, jakými Hamilton a Rosberg jsou, mohou hrát roli i takové maličkosti. Rosberg má navíc hned několik důvodů, proč si opět vzít vedení na svou stranu. V Singapuru ještě nikdy nestál na stupních vítězů v barvách Mercedesu a ani tu ještě nevyhrál, v závodech po letní pauze nebyl v čele startovního pole pouze po jedno jediné kolo a navíc ho v Singapuru čeká jubileum - pojede tu 200. Grand Prix ve své kariéře.
"Starty pochopitelně mají vliv na šampionát, ale je to jen jedna věc z mnoha, takže si nemyslím, že by se měly nějak zvlášť zdůrazňovat. Samozřejmě jsem si vědom toho, že starty jsou pro nás výzvou, nejde o nic jednoduchého. Rozhodně jim budu věnovat pozornost, ale moje poslední starty byly dobré, takže mám i odpovídající pocit," vyjadřuje se Rosberg.
V Singapuru se Mercedesu nedaří, zejména loňský závod je ještě v dobré paměti. Oba piloti ztráceli na Vettela, startujícího z pole-position prakticky půldruhé vteřiny. Hamilton měl mechanické problémy, Rosberg dojel s velkou ztrátou čtvrtý.
"Jak to dopadne letos? Opravdu nemám ponětí. Když jsme sem přijeli loni, měli jsme dojem, že bude všechno v pořádku a byl jsem jedním z prvních, kdo odstoupil. Letos se díváme na loňský rok, jak se tu auto chovalo, kde jsme udělalil chybu, abychom se mohli lépe připravit. Nemyslím, ze to dopadne stejně. Můžeme být víc vpředu, ale také to může skončit tak, že se bude opakovat loňský rok," nechce příliš prozradit Hamilton.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.