Grand Prix Itálie ukázala, jak málo stačí ke ztrátě vítězství. Hamilton z pole-position odstartoval velice špatně a propadl se až na pátou pozici. Postupem času se dotáhl za svého kolegu, ale na jeho dostižení už mu chyběl čas a možnosti.
Hamilton tak nabídl Rosbergovi další vítězství přímo v dárkovém balení a na své konto si připsal už čtvrtý nepovedený start do závodu. Sám si je velice dobře vědom, že právě tato okolnost ho může připravit o titul - navíc si je sám vědom, že nekonzistentní starty asi nejde ze dne na den zlepšit. Hamilton zaváhal v Austrálii, Bahrajnu a Kanadě a pokud přičteme nějaké další problémy se spolehlivostí, není divu, že jeho devatenáctibodový náskok se smrskl na dva body. U Mercedesu se spíše příklánějí k názoru, že v kombinaci problémů vůz-pilot hrál obhájce titulul důležitější roli.
"Mám-li hodnodtit dosavadní sezónu, tak o mistrovský titul můžu přijít právě kvůli startům. S ohledem na počet zajetých pole-position jsem ztrácel závody hned na startu. Snažím se celý víkend o co nejlepší práce a pak je pro mě závod dán během dvou vteřin. Preferoval bych méně konzistentní spojku? Jistě, ale to se nedá jen tak změnit," líčí své potíže Hamilton.
Vzpamatuje se v Singapuru?Zkažené čtyři starty ještě nejsou tragédií, a při vyrovnanosti soupeřů, jakými Hamilton a Rosberg jsou, mohou hrát roli i takové maličkosti. Rosberg má navíc hned několik důvodů, proč si opět vzít vedení na svou stranu. V Singapuru ještě nikdy nestál na stupních vítězů v barvách Mercedesu a ani tu ještě nevyhrál, v závodech po letní pauze nebyl v čele startovního pole pouze po jedno jediné kolo a navíc ho v Singapuru čeká jubileum - pojede tu 200. Grand Prix ve své kariéře.
"Starty pochopitelně mají vliv na šampionát, ale je to jen jedna věc z mnoha, takže si nemyslím, že by se měly nějak zvlášť zdůrazňovat. Samozřejmě jsem si vědom toho, že starty jsou pro nás výzvou, nejde o nic jednoduchého. Rozhodně jim budu věnovat pozornost, ale moje poslední starty byly dobré, takže mám i odpovídající pocit," vyjadřuje se Rosberg.
V Singapuru se Mercedesu nedaří, zejména loňský závod je ještě v dobré paměti. Oba piloti ztráceli na Vettela, startujícího z pole-position prakticky půldruhé vteřiny. Hamilton měl mechanické problémy, Rosberg dojel s velkou ztrátou čtvrtý.
"Jak to dopadne letos? Opravdu nemám ponětí. Když jsme sem přijeli loni, měli jsme dojem, že bude všechno v pořádku a byl jsem jedním z prvních, kdo odstoupil. Letos se díváme na loňský rok, jak se tu auto chovalo, kde jsme udělalil chybu, abychom se mohli lépe připravit. Nemyslím, ze to dopadne stejně. Můžeme být víc vpředu, ale také to může skončit tak, že se bude opakovat loňský rok," nechce příliš prozradit Hamilton.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.